Nőtt a digitális televíziózásra előfizetők száma szeptemberben
A gyorsjelentés a tizenkét legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül, és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának 80-85 százalékát fedi le.
Az NMHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül több mint hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy az ingyenesen elérhető műholdas adásokat nézik.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók, a Magyar Telekom Nyrt., az Invitel Zrt., a UPC Kft., a FiberNet Zrt., a DIGI Kft., a PR TELEKOM Zrt., a TARR Kft., a ViDaNet Zrt., a PARISAT Kft., a RubiCom Zrt., a HD Platform Kft. és a Hello HD Kft. szeptember végén 2,550 millió előfizetést tartottak nyilván.
Az év kilencedik hónapjában a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 51,8 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 51,1 százalék után.
A digitális előfizetéseken belül 2010 szeptemberében 491 ezerről 509 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma, és 808 ezerről 813 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. A vizsgált hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül az augusztusi 19,3 százalékról 20 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése szeptemberben az
előző havi 31,8 százalékról 31,9 százalékra nőtt.
Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya tovább csökkent a vizsgált hónapban. Ez az érték korábban 48,9 százalék, míg szeptemberben 48,2 százalék volt.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között - valamennyi szolgáltatást figyelembe véve - a UPC a piacvezető, az augusztusi 30,2 százalék után szeptember végén 29,9 százalékos piaci résszel. A második Magyar Telekom (T-Home) piaci része a kilencedik hónapban 25,0 százalékról 25,1 százalékra, míg a harmadik DIGI piaci része 24,7 százalékról 25,0 százalékra nőtt.
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások - kábeltelevízió és IPTV - piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma szeptemberben 1,731 millióról 1,737 millióra emelkedett, ezen belül az analóg előfizetések száma 1,240 millióról 1,228 millióra csökkent, míg a vezetékes digitális előfizetések száma 509 ezerre nőtt. A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése az augusztusi 34,0 százalékról 33,7 százalékra csökkent, míg a Magyar Telekom részesedése 23,1 százalékról 23,2 százalékra, a DIGI-é pedig 15,3-ról 15,7 százalékra nőtt.
A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi - idesorolva a Hello HD Kft. által üzemeltetett Antenna Digital előfizetéses vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése az augusztusi 44,6 százalékról 44,7 százalékra nőtt, a UPC-é 22,0 százalékról 21,9 százalékra csökkent, míg a Magyar Telekomé 29,1 százalékon maradt.
Kapcsolódó cikkek
- Januárban tovább nőtt a mobilinternet-előfizetők száma Magyarországon
- HWSW-konferencia annak, aki nemcsak nézi, hanem csinálja is a tévét
- Együttműködési megállapodást kötött az ORFK és az NMHH
- NMHH: hárman fellebbezték meg a 900-as tender eredményét
- Januárban csökkent a mobil-előfizetők száma hazánkban
- Safer Internet Day 2012: Netezzünk együtt… biztonságosan!
- Oktatóközpontot alakít ki a médiahatóság a nethasználó fiataloknak
- Mediatorveny.hu: a médiaszabályozásról naprakészen és tényszerűen
- Tavaly december végén 1,658 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
- Öt pályázó jelentkezett a 26 GHz-es sáv elnyerésére
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Continental autógumija az első helyen végzett a Tyre Reviews szakportál négyévszakos abroncstesztjén
Újabb megmérettetésen, a Tyre Reviews 2024-es négyévszakos abroncsteszten győzedelmeskedett a Continental AllSeasonContact 2 modellje. Hét 205/55R16-os méretű, VW Golfra autóra felszerelt, egész évben használható modellből álló tesztmezőnyben ért el első helyezést.
Üzembe állt a Siemens e-kamion töltője
A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson helyezték mindennapos üzembe a Siemens e-kamionok tankolására is alkalmas új csúcstöltőjét.
Bemutatta legmodernebb újításait a Huawei Dubajban
Legújabb, innovatív viselhető-, audió- és irodai okoseszközeit mutatta be a Huawei a Dubajban rendezett nagyszabású nemzetközi eseményén.
Három hónapig díjmentesen használhatják az Apple Music alkalmazást az LG okostévék tulajdonosai
Izgalmas újdonságot mutat be okostévéin a zenestreaminget kedvelő felhasználók számára az LG Electronics (LG). A gyártó OLED modelljei és Dolby Atmos funkcióval* ellátott QNED készülékei az első olyan okostelevíziók, amelyek támogatják az Apple Music Dolby Atmos-szal kiegészített térhatású hangzását (Spatial Audio with Dolby Atmos). A Magyarországon is e héttől elérhető, úttörő technológia lenyűgöző zenei élménnyel, a hangzásminőség új szintjével kecsegteti a hallgatókat.
A világ tíz legnagyobb e-jármű-gyártója a Continental gumiabroncsaira támaszkodott 2023-ban
A Continental a tavalyi évben először szállított gumiabroncsokat a világ tíz legnagyobb volumenű, teljesen elektromos járműveket gyártó vállalatának. Az előző évben ez a szám tízből kilenc volt. Az ázsiai-csendes-óceáni térségben (APAC) a prémium gumiabroncsgyártó első ízben látja el az első öt legnagyobb volumenű elektromos járműgyártót elsőszerelésű autógumikkal. Európában, a Közel-Keleten és Afrikában (EMEA), valamint az amerikai kontinensen a vállalat emellett meg tudta tartani erős pozícióját: az öt legnagyobb volumenű gyártó továbbra is a Continental abroncsokban bízik.