Az Apple Sanghajban is megvetette lábát
Két évvel a pekingi boltnyitás után a 19 milliós dél-kínai metropolisz is megkapta a maga 1.500 négyzetméteres "Apple store"-ját. A modern putongi (Pudong) városrészben több ezer ember - a világkiállítás népszerű pavilonjai előtti képet idéző - kígyózó sorokban várt a nyitásra. Volt, aki már előző nap a helyszínre utazott, hogy az elsők között juthasson majd be; a sorelső hetven órát várt a nyitásra.
Az Apple 295. üzletében Mac számítógépeket, iPodokat és 3GS iPhonokat próbálhatnak ki az érdeklődők. Miután az iPhone 4 és az iPad hivatalosan még nincsenek jelen Kínában, így ezek egyelőre csak a feketepiacon kaphatók. A boltban 176 eladó dolgozik.
Az Apple korábbi bejelentése szerint több üzlet megnyitására készül a világ legnagyobb internet- és telefonpiacán. Sanghajban hamarosan újat nyitna és a jövő év végéig Kínában összesen húsz boltot adna át. Tavaly a cég össz eladásainak egyhatodát bonyolították az Apple-boltok.
Kínában népszerűek az Apple-termékek, becslések szerint a feketepiacon több mint kétmillió iPhone talált már gazdára. A vállalat vezetői arra számítanak, hogy van egy széles réteg Kínában, amely csak eredeti, garanciális készüléket kíván vásárolni, és ezért hajlandó borsos árat is fizetni.
Kínában a Nokia vezeti az okostelefonok piacát, a vállalat százezer kiskereskedést magában foglaló értékesítési hálózattal rendelkezik. Az IDC Chong szingapúri elemző cég becslése szerint az idén a tavalyi évhez képest 50 százalékkal - 26 millió darabbal - több okostelefon érkezik Kínába.
Kapcsolódó cikkek
- Vizsgálat indult az Apple kínai beszállítóinál
- John Browett az Apple kiskereskedelmi ágazatának új vezető alelnöke
- Minden korábbinál nagyobb negyedéves bevétel és nyereség az Apple-nél
- Kínában erősít a Microsoft
- Elhunyt Steve Jobs, az Apple atyja
- Az Apple Amerika legértékesebb vállalata
- Apple étvágy: e-könyv áruház a következő falat?
- Az Apple vált a világ legértékesebb márkájává
- A Microsoft kisebb profitot termelt, mint az Apple
- A Foxconn Kínán belül is az alacsonyabb bérű helyekre telepít át
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?
Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.