IT: Amerika a legversenyképesebb, Magyarország térségi első

MTI Sajtóadatbank, 2007. július 12. 09:24

Az Egyesült Államok információ-technológiai szektora a legversenyképesebb a világon, Magyarország pedig a négy közép-európai EU-gazdaság mezőnyét vezeti az Economist Intelligence Unit (EIU) szerdán Londonban kiadott éves felmérése szerint.

A világ legnagyobb, nem befektetési banki jellegű gazdaságelemző és előrejelző háza külön IT-versenyképességi indexet dolgozott ki a vizsgálatba bevont 64 országra. A megszerezhető pontszám 100; az amerikai IT-szektor 77,4-es mutatóval került a világranglista élére. Nem sokkal lemaradva, 72,7-es indexszel Japán a második.

Az első húszban nyolc EU-tagállam van, de mindegyik nyugat-európai. Az uniós - és az egész európai – mezőnyt Nagy-Britannia vezeti, amely 67,1-es pontszámmal a világlista 4. helyére került.
A legjobb kelet-európai helyezést Észtország érte el, amelynek 45,3-es IT-versenyképességi indexe a 25. helyre volt elég, Portugáliával holtversenyben.
Magyarország 41,5 ponttal a 28. helyen van, megelőzve Csehországot (40,7), Lengyelországot (40,0) és Szlovákiát (39,5). Az EU-tagállamok közül Bulgária a sereghajtó: 31,6-es indexével a 42. helyre szorult.
A lista végén Irán áll, 15,7 ponttal.

Magyarországon
az összeállítás szerint főleg az IT-szektor üzleti környezete jó a teljes indexet meghatározó részmutatók közül. Erre a felmérés során az EIU 83,0 pontot adott a lehetséges 100-ból, ugyanannyit, mint Franciaországnak vagy Ausztriának.

Az elemzés ezzel kapcsolatban kiemeli: sok feltörekvő gazdaság még messze jár attól, hogy stabil üzleti környezetet teremtsen a információ-technológiai cégeknek, amelyek pedig a gazdaság legtermelékenyebb szektorai közé tartoznak. Paul Montford, a Cisco Systems feltörekvő piaci részlegének elnöke a londoni cégnek elmondta: a felelősségi körébe tartozó országok közül sokban még földtulajdoni nyilvántartás sem létezik, így még egy globális céget is bármikor arra kényszeríthet a helyi kormány, hogy adja vissza az általa vásárolt földterületet.
Hozzátette: egyes kelet-európai országokban nyolc hónapig is eltarthat egy-egy cégbejegyzés, és ekkora késedelem "katasztrofális hatást" gyakorolhat az adott helyi vállalat életképességére.

Magyarország az IT-szektort szabályozó jogi környezetre is meglehetősen jó, 74,5-es indexet kapott, az EIU azonban alaposan lepontozta az információ-technológiai infrastruktúrát: ennek részmutatója mindössze 24,0, miközben az e kategóriában listavezető Svájcé 88,2.
Ebben a részindexben a cég a személyi számítógépek és a szélessávú kapcsolódások elterjedtségét, az internet-biztonságot és az IT-termékekre, illetve szolgáltatásokra fordított kiadásokat veszi figyelembe. Ez utóbbiban a világ egésze messze elmarad az Egyesült Államoktól, ahol tavaly a háztartási és az üzleti szféra együtt 440 milliárd dollárt költött hardverre, szoftverre és IT-szolgáltatásokra.

A viszonylag biztonságos internetes infrastruktúra, a személyi számítógépek és az internetes kapcsolódások magas elterjedtsége révén az amerikai üzleti szféra online pénzforgalma is óriási: becslések szerint a vállalatközi internetes kifizetések összege 2008-ban eléri a 650 milliárd dollárt, ami a globális összeg kétharmada lesz, áll az EIU szerdai londoni elemzésében.

 

Az IT-infrastruktúra terén azért mégsem az amerikai gazdaság az első, mert az Egyesült Államokban például a mobiltelefon és a mobil adattovábbítás elterjedtsége alacsony Nyugat-Európához és Kelet-Ázsiához mérve.

Kulcsszavak: trend IT

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés

A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.

2024. május 19. 14:40

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric

Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

2024. május 19. 10:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59