Modernizálta informatikai rendszerét a Dunaferr
A Dunaferr Zrt., hazánk legnagyobb acélműve és 11. legnagyobb vállalata a HP segítségével modernizálta informatikai rendszerét és csökkentette üzemeltetési költségeit. A mintegy nyolcezer főt alkalmazó vállalat a következő négy évben a jelenlegi évi 1,8 millió tonnás acéltermelése megduplázására készül. A dinamikus üzleti növekedés kiszolgálásához elkerülhetetlen volt az idejétmúlt, költséges, nagygépes (mainframe) környezetben működő vállalatirányítási rendszer cseréje.
Natalia Bashynska, a Dunaferr Zrt. gazdasági vezérigazgató-helyettese és Roman Vasko informatikai igazgató csütörtöki sajtótájékoztatójukon elmondták, számos lehetséges irány állt előttük. Dönthettek volna a meglévő rendszer frissítése, bővítése mellett, vagy több új platform közül is választhattak. Végül a HP Integrity és HP Proliant rendszerei, illetve a HP EVA háttértárai mellett döntöttek. Választásukat elsősorban három tényező befolyásolta: a beruházás megtérülése (ROI), illetve ötéves teljes fenntartási költsége (TCO), a bevezetés időigénye, kockázata, illetve az iparági trendek és szabványok. Szintén a döntés mellett szólt, hogy egy cégre (HP) bízhatták a megoldásban részt vevő vállalatok koordinációját.
A Dunaferr Zrt. 2007 nyarán állt át az SAP legújabb, R/3 verziójára, amelyhez a HP szakértői számos kiegészítő modult is telepítettek. Ezzel párhuzamosan a korábban alkalmazott DB2 adatbázist is az iparági szabványos Oracle-re cserélték.
A Dunaferr vezetői elmondták: a fejlesztésekkel közel felére csökkentették informatikai üzemeltetési költségeiket, ugyanakkor gyorsabban, rugalmasabban vezethetnek be új üzleti funkciókat. Az átállásból a körülbelül 700 felhasználó semmit nem vett észre – legfeljebb azt, hogy a rendszer gyorsabb lett.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.