Trösztellenes bizottság vizsgálja a Google-Doubleclick összeolvadást
A lap értesülései szerint a bizottság már múlt héten megkezdte a trösztellenes vizsgálatot, melynek célja, hogy megállapítsák, fennáll-e a veszélye a monopóliumhelyzet kialakulásának a két vállalat összeolvadása esetén.
A Google még áprilisban jelentette be, hogy 3,1 milliárd dollárért felvásárolják a Doubleclick nevű online reklámcéget. Az első számú keresőszolgáltató az akvizíció által szeretné még jobban erősíteni pozícióját az internetes hirdetési piacon. Szakértői vélemények szerint a háttérben igen kemény alku folyt a DoubleClickért, az érdeklődők között volt a Yahoo, a Microsoft és az AOL is, ami részben magyarázatot adhat a rendkívül magas vételárra. A redmondi konszernnek és még néhány óriásvállalatnak azonban nem volt ínyére, hogy a keresőóriás tette rá a kezét az online reklámcégre, ezért alapos vizsgálatra szólították fel az illetékes versenyhivatalt, melynek megkezdésére a napokban került sor.
A Google azonban nem tart attól, hogy az FTC megakadályozná az akvizíciót, ugyanis a közelmúltban a keresőóriás legnagyobb konkurensei, a Microsoft és a Yahoo is hasonló felvásárlásokat eszközöltek, előbbi az Aquantive-ot, utóbbi pedig a Right Media Exchange-et vette meg.
Kapcsolódó cikkek
- 200 millió Google Earth felhasználó
- Megvehetik az Avayát - új kommunikációs menedzser változat
- Hitelközvetítő céget alapított a portfolio.hu
- A Microsoft a régió legjobb munkahelye
- 8,2 milliárd dollárért kelt el az Avaya
- Az Oracle 2007-es Partner Díjának nyertesei
- 4000 főtől válik meg a Motorola
- IT hálózatok teljesítmény-optimalizálása az Atigristől
- Nokia: három új mobil és új marketing igazgató
- A Dell 8 ezres leépítésre készül
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az LG új kampánya megtanít arra, hogyan nevelhetjük a hírfolyamaink algoritmusait
Az LG Electronics (LG) elindította Optimism your feed nevű globális kampányát. Az akció elsődleges célja, hogy pozitív és inspiráló tartalmak közzétételére ösztönözze a felhasználókat, és ezáltal egy optimistább hangulatot teremtsen a közösségimédia-platformokon.
Szerte a világban népszerű az amerikai magyar „nyomokat” bemutató applikáció
Három éve indult útjára a digitális “jenki huszár”, azaz a Hello HuGo nevű applikáció, amely felhasználóbarát módon gyűjti össze a lehető legtöbb magyar vonatkozású pontot az USA-ban, amiből eddig több, mint 1500 található az appon. A ma már nívódíjas alkalmazást több, mint tízezer ember használja az Atlanti-óceánon innen és túl, Ausztráliától, Kanadán át Indiában, Belgiumban, Franciaországban, Mexikóban, Jamaikában és még több más országban keltette föl az emberek érdeklődését.
Növeli európai termelési kapacitását a Schneider Electric
A Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat kedden megnyitotta okosgyárát Dunavecsén. A 28.000 négyzetméteres épületben ötszázan dolgoznak majd.
GKID-Mastercard eTOPLISTA 2023 – a legnagyobb és legismertebb webáruházak rangsora
A GKID 2015 óta készít nyilvános rangsorokat a magyar piacon működő, és ott a legnagyobb forgalmat generáló online kereskedőkről. Az e-kereskedelmi kutató- és tanácsadócég a Mastercard közreműködésével idén négy tematikus forgalmi rangsort állított össze. A TOP15 legnagyobb forgalmú e-kereskedő mellett ismét elkészült az élelmiszerek és háztartási cikkek online értékesítésével foglalkozó kereskedőket tömörítő TOP10-es FMCG lista, valamint a legalább bruttó 5 milliárdos online kiskereskedelmi forgalmat elérő, 100%-ban magyar tulajdonú kereskedőkről is rangsor készült. Ebbe a mezőnybe idén is 13 magyar webáruház került be.
A vállalkozások online jelentlétét tuningolja a Telekom
A Telekom megbízásából készült friss, reprezentatív kutatásból kiderült: a legtöbb vásárló számára nemcsak, hogy bizalmat építő, de vásárlást befolyásoló szempont az, hogy egy vállalkozásnak legyen saját honlapja. A Magyar Telekom legújabb szolgáltatása, az Instant Honlap segíti a gyors és hatékony online jelenlét kialakítását.