Technológiai cégek: magas iparág iránti bizalom, lassuló növekedés

forrás Prim Online, 2006. május 29. 14:25
A Deloitte jelentése (Flying High) szerint a világ leggyorsabban növekvő technológiai vállalkozásainak vezérigazgatói körében még soha nem volt olyan magas a bizalmi index, mint jelenleg (a vezetők 83%-a biztos a növekedésben, szemben a tavalyi év 78%-os adatával). Ugyanakkor Európában a növekvő gazdasági bizonytalanság, valamint az Egyesült Államok emelkedő kamatlábai miatt az ágazat növekedése lelassulhat. Mindez együttesen bizonyos fokú óvatosságra inti a vezérigazgatókat, annak ellenére, hogy számos sikeres IPO-t és növekvő számú fúziót tudhatnak a hátuk mögött 2005-ben. Az éves jelentés megállapításainak alapját a világ leggyorsabban fejlődő vállalkozásait irányító, 1500 vezérigazgató bevonásával elvégzett felmérés képezi.
Igal Brightman, a Deloitte Technológia, Média és Telekommunikáció munkacsoportjának globális ügyvezető partnere így vélekedik: "A növekedési kilátásokkal kapcsolatos vezérigazgatói optimizmus ellenére a vállalatvezetők konkrét intézkedései és kinyilvánított szándékai – valamint az aktuális piaci trendek is – vegyes üzeneteket hordoznak, ami korai jele lehet a lassuló növekedésnek."

"Érdekes módon az EMEA régió vezérigazgatói kevésbé optimisták, mint a világ más részein tevékenykedő kollegáik. Az ő válaszaik inkább "nagyfokú bizonyosságot" (64 százalék) tükröztek, szemben a "teljes bizonyossággal" (16 százalék), míg a Csendes-óceáni térségben és az Amerikai kontinensen a megoszlás egyenletesebb volt. Elképzelhető, hogy az EMEA régió visszafogottságának oka Európa egyébként is vegyes gazdasági kilátásaiban keresendő.

A technológiai vállalkozások inkább az értékesítés bővülésére építenek, nem pedig a javuló cash-flow pozícióra vagy a tőkebevonási lehetőségekre. A vezérigazgatók több mint 50 százaléka az "értékesítés bővítését" nevezte a legnagyobb pénzügyi kihívásnak, míg a "cash-flow menedzsment" csak a második lett 25 százalékkal. Hasonlóképpen, amikor a legnagyobb személyes kihívásról kérdeztük a vezérigazgatókat a "tőkebevonás" a rangsor végére került kevesebb, mint 4%-os értékkel. Érdemes ugyanakkor megfigyelni, hogy az amerikai vezérigazgatók a tavalyi évhez képest kétszer nehezebbnek tekintik a tőkebevonást. Ez az aggodalom valószínűleg nagyban kötődik, a Fed közelmúltbeli kamatemelési politikájához, amely visszafoghatja a gazdasági növekedést.

A válaszadók csaknem 80 százaléka elismerte, hogy olyan stratégiai szövetség vagy partnerség tagja, amely hozzájárult árbevétele növekedéséhez. Ezen társaságok fele növekedésének legalább 26 százalékát tulajdonítja stratégiai kapcsolatainak. A Deloitte arra számít, hogy az ilyen kapcsolatokon alapuló növekedés a jövőben is dinamikus lesz.

"A teljes globális technológiai szektorban észrevehető elmozdulás történt a partnerség és az együttműködés irányába, különösen a kutatás és fejlesztés területén. A termékek és technológiák egyre összetettebbé válnak, s így egyre többféle szakértelemre van szükség az előállításukhoz, ami gyakran már meghaladja egy önálló vállalat lehetőségeit. Ugyanakkor a K+F költségek változatlanul nagyon magasak, így ezeket igazán csak a legnagyobb vállalatok engedhetik meg maguknak" - jegyezte meg Brightman.

A technológiai ágazatban a növekedés legnagyobb akadályának a következő 12 hónapra a "túlzott állami szabályozást" jelölték meg a válaszadók, ami tavaly még csak a negyedik helyen állt. A kormányzati beavatkozástól való növekvő félelem részben a Sarbanes-Oxley törvényből és a vállalati jelentések, felelősségre vonhatóság és a vállalatirányítás javítását célzó intézkedésekből eredeztethető.

A következő évben a mobil kommunikáció lesz a növekedés legnagyobb forrása (24 százalék), ami nem meglepő, mivel az előrejelzések szerint 500 millió új mobil összeköttetés teremtődik meg 2006-ban, ami az összesített globális adatot 2,5 milliárd előfizető fölé tornázza. A várakozások szerint a növekedés másik alapja az internet marad (22 százalék), ami továbbra is elő fogja mozdítani a technológia, média és telekommunikációs szektor konvergenciáját.

"A Deloitte felmérése rávilágít a világ leggyorsabban növekvő vállalkozásaiban tapasztalható kettősségre. Bár a legfontosabb teendő számukra az értékesítés bővítése, változatlanul elkötelezettek a nyereségesség javítása és az organikus - nem pedig fúziók és felvásárlások útján megvalósuló - növekedés mellett. Ezen kívül - az export-orientáció helyett - egyre több figyelmet fordítanak a hazai piacokra.

"Stratégiai partnerségek és szövetségek alakulnak ki, ami lehetőséget teremt a gyorsan növekvő vállalkozások számára, hogy a létszám növelése nélkül bővítsék kapacitásaikat - különös tekintettel a kutatás és fejlesztés területén. Ezen kapcsolatok elősegítik a stratégiai rugalmasság fejlesztését; ezen kívül lehetővé teszik a kockázatok megosztását, azaz megvédik a gyorsan növekvő vállalkozásokat a globális gazdaság kiszámíthatatlan hatásaitól.”

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés

A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.

2024. május 19. 14:40

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric

Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

2024. május 19. 10:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59