2023 a mesterséges intelligencia éve a tanfolyampiacon

forrás: Prím Online, 2023. február 26. 16:34

A jelenlegi gazdasági körülmények között sokkal fontosabb lett a tudás, a szakképzettség, mint korábban volt. Ezt felismerve rohamosan megnőtt a különféle kurzusok száma, amelyek között hagyományos képzéseket, valamint egyedi, különleges tanfolyamokat is találunk. Az új szolgáltatások elindulását ma már egy olyan platform is támogatja, amely lehetővé teszi egy e-learning rendszer kiépítését oly módon, hogy a képzést nyújtó cégek részéről sem informatikai tudásra, sem webtárhely biztosítására, karbantartására, fejlesztésére nincs szükség. Mindezt megoldja helyettük a TudásPiac.

A TudásPiac egyedi kialakításának köszönhetően lehetővé teszi felhasználói számára, hogy saját TudásPiac rendszerükben teljes értékű adminisztrátori jogkörrel rendelkezzenek, feltölthessék a logójukat, átszínezhessék az oldalt, és csak a saját kurzusaik, illetve azon oktatók kurzusai legyenek elérhetőek rajta, akiket ők alkalmaznak.

 

„Az alapötlet az volt, hogy a vállalkozóknak elérhetővé tegyünk egy olyan megoldást, amiben egyszerűen értékesíthetik videó anyagaikat, e-bookjaikat, bármit, amit meg szeretnének osztani a kurzus résztvevőivel. És ehhez egy bérelhető, kész rendszert kapjanak, így nekik csak az értékesítéssel kelljen foglalkozniuk. A biztonság számunkra az egyik fő prioritás, kiemelten vigyázunk ügyfeleink feltöltött anyagaira” – avatott be Kiss Ákos, kurzuspiaci szakértő, a TudásPiac alapítója.

 

Az adat a legnagyobb érték!

 

Legyen az bármilyen területen működő vállalkozás, a sikeres működéshez elengedhetetlen a piac és a piacot jellemző adatok minél szélesebb körű ismerete. Nem jelentenek kivételt ez alól az online kurzusok sem, hiszen lényeges tudni többek között olyan kérdésekre is a válaszokat, mint hogy milyen típusú tanfolyamokra van leginkább kereslet, az adott évben mennyi pénzt lehetett keresni átlagosan online kurzusok értékesítésével, mikor, mennyit költöttek a vásárlók átlagosan online kurzusok vásárlására, illetve melyik napokon várható nagyobb bevétel? Ma már vaktában lövöldözni luxus, tudatosan irányított üzleti modellekre van szükség a túléléshez.

 

„Számunkra elsődleges, hogy a felhasználóink, amellett, hogy egy stabil, rugalmas rendszert kapnak, folyamatosan hozzáférhessenek a legfrissebb, általunk összegyűjtött adatokhoz a képzésekre vonatkozóan. Ennek érdekében átfogó elemzést készítettünk arról, hogy milyen trendek, események határozták meg az e-learning piacot 2022-ben. Érdekes megfigyelni, hogyan jelent meg és terjedt el a nálunk is alkalmazott előfizetéses modell az online kurzuspiacon, illetve melyik iparágak képviselői jutottak be a top 5 bevételt elérő ügyfelek közé. Mindezeken túl annak feltérképezésében is igyekszünk segíteni, hogy mire számíthatnak 2023-ban az online kurzusokat értékesítő cégek” – hangsúlyozta a szakember, aki azt is elárulta, hogy ilyen mélységben feldolgozott és közzétett adatokhoz nagyon ritka esetben lehet hozzájutni.

 

 

A lakberendezéstől a spiritualizmusig

 

Míg régebben elsősorban népszerű szakmákat találhattunk meg a tanfolyamok kínálatában, ma már elképesztő mértékben kiszélesedett a képzések köre. A Covid időszakában sokan indítottak sporttal kapcsolatos online tanfolyamokat, de ugyanennyire kedveltté váltak az egészséges életmód elsajátítását célzó kurzusok is. Egyre többen vállalták fel, hogy különböző területeken működő segítőket, coach-okat képeznek, de a környezettudatosság szellemében is számos új oktatás indult.

 

„Ha valaki a lakberendezés fortélyaival szeretne behatóbban megismerkedni, a szépségipar, a kézművesség vagy éppen a spiritualizmus világában mélyedne el, mindegyikhez megtalálhatja ügyfeleink kurzusai között a megfelelő tanfolyamot” – ismertette Kiss Ákos.

 

A TudásPiac ügyfeleinek rendszerében közel 75000 felhasználói fiók található, a szolgáltatók 2800 kurzust kínálnak, amelyekhez több mint 13000 online megtekinthető videóanyag tartozik, valamint 5200 letölthető file.

 

„A top öt bevételt elérő ügyfeleink közé az üzleti – marketing, az ingatlan – lakberendező, az életmód – fitnesz, a pénzügy – adózás, valamint a légijármű vezetés képzéseket kínálók kerülnek be hónapról hónapra” – jegyezte meg a kurzuspiaci szakértő.

 

Megkezdődik az AI térhódítása

 

A várakozások szerint 2023-ban a hazai tanfolyampiac további bővülésére lehet számítani. Vélhetően olyan ágazatok is megjelennek majd újabb és újabb képzéseikkel az online térben, amelyek mindeddig távol maradtak ettől a megoldástól.

 

„Sorra látnak napvilágot bonyolult eszközök és technológiák, amelyek alkalmazása képzés nélkül már nehezen lenne megvalósítható, így meglátásunk szerint egyre több szolgáltató fog értékesített terméke mellé oktatást is kínálni partnereinek. Emellett előtérbe kerül egy-egy cégen belül a saját alkalmazottak képzése is, amelyre az online rendszer kiváló alternatívát jelent” – tette hozzá a TudásPiac alapítója.

 

Kiss Ákos szintén 2023-as trendként említette a mesterséges intelligencia, az AI megjelenését a tanfolyamkínálatban, valamint az előfizetéses rendszer további erősödését, ami stabil és tervezhető bevételt hoz a szolgáltatóknak.

 

Fotó: Tudáspiac/pixabay

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét

A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.

2024. május 2. 19:14

Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát

A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából. 

2024. május 2. 17:48

Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit. 

2024. május 2. 16:07

A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot

A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.

2024. május 2. 14:33

Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!

Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.

2024. május 2. 12:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14