Indul a Telekom év eleji kampánya
A világ bizonytalansága és kiszámíthatatlan változásai a magyar családok sokaságát állítják új kihívások elé. Ilyenkor válik igazán kulcsfontosságúvá, hogy a családok gondoskodni tudjanak a családtagok jólétéről, egzisztenciális és érzelmi biztonságáról. A szülők vállára kettős súlyként nehezedik az elvárás, hogy miközben gyakran erejükön felül teljesítenek a munkában, folyamatosan jelen tudjanak lenni a család mindennapi életében, a hétköznapok apró pillanataiban - akár fizikai távollétük idején is.
A problémakör szélesebb értelmezési keretét azok a változások adják, amelyek manapság mutatkoznak az apák családi szerepvállalása területén. A Magyar Telekom kiterjedt kutatást* indított, hogy feltérképezze a magyar családok működését, a családban betöltött szerepek átalakulását. A kutatás egyértelmű eredményei szerint nagyon erős törekvése az apáknak, hogy egyensúlyt teremtsenek a családfenntartói, kenyérkeresői feladatok, illetve a folyamatos, minőségi jelenlét és az érzelmi bevonódás, gondoskodás között. A családterapeuták és családok részvételével végzett vizsgálat rámutatott: ennek a jelenlétnek az egyik fontos eszköze a hétköznapi, rendszeres, játékos szokások, rituálék kitalálása és fenntartása. Ezek a teljesen egyedi, családon belüli, ismétlődő motívumok erős köteléket formálnak az anyák, apák és gyermekek, általában a családtagok között, így tartva benne a sokszor távol levő apát is a család szövetében. Azok a családok, akik apró szokásaikat a nehézségek közepette is fenntartják, hatékonyabban állnak helyt a külső kihívásokkal szemben.
A Telekom januárban induló kampánya megmutatja, hogyan képes egy szülő még távollétében is fenntartani a családi érzelmi kötelékeket a digitális megoldások segítségével. A reklámfilmben egy olyan apát láthatunk, aki esti műszakban, másodállásban dolgozik azért, hogy a családját egzisztenciális biztonságban tudhassa. Közben azonban nem adja fel a kislányával töltött közös pillanatokat, így az együtt kitalált „szellemvadászatukat” sem. Mindent megtesz azért, hogy az esti távollétei alatt is értékes időt tölthessenek együtt: a város építményei és utcabútorai által megjelenített furcsa és mókás „szellemarcokat” gyűjti össze, és küldi haza a kislányának, aki egy „szellemfogdában” foglyul ejti őket. Ezzel a bejáratott, kedves közös szokással végződik minden napjuk.
„Integrált csomagunk, a Magenta 1 évek óta a családok megbízható szövetségese, hogy összefogva, együtt többre legyenek képesek: minden családtag megtalálhatja benne azt az elemet, amire éppen szüksége van a mindennapok gördülékenyebbé tételéhez. A Magenta 1-ben a korlátlan mobilcsomagokat mindig kedvezőbben vehetik igénybe ügyfeleink, így akkor is ott lehetnek egymás számára, amikor más teendőik fizikailag távol tartják őket.” – mondta el Farkas Mira, a Telekom Lakossági Szolgáltatások marketing igazgatója.
„A 2022-es év kihívásokat tartogatott mindenki számára. Aktivista márkaként arra törekszünk, hogy folytassuk a már megkezdett szerepvállalásunkat, megkönnyítsük az odafigyelést és a családi összedolgozást, és egyúttal biztosítsuk a családokat arról, hogy a Telekom itt van velük, és segít nekik akkor is, amikor nehézségekkel kell szembenézniük. A digitális megoldások által a családi egység biztosítása és a meglévő szokások fenntartása könnyebbé válhat” – tette hozzá Szabó Béla, márka- és kereskedelmi kommunikációs igazgató.
„Nem csak a reklámfilmek, hanem általában a filmek szintjén is nagyon igénylem, hogy aktívabban foglalkozzanak aktuális társadalmi dilemmákkal, az emberek hétköznapjait érintő kérdésekkel, a közhangulattal, úgyhogy őszintén nagyon örültem ennek a lehetőségnek rendezőként és emberileg is” – Szimler Bálint, rendező.
A kampány további elemei is az apák helyzetére fókuszálnak – azokat a pillanatokat emelve ki, amikor a fizikai távollét ellenére mégis közeli kapcsolatban maradnak az apák a családjukkal. A Telekom hosszabb távon is tervez az apaszerep változásával, az apák intenzívebb bevonódásával foglalkozni, az idei év egyik meghatározó tematikájaként több aktivitásra is készül ezen a területen.
______________________
* 224 családterapeuta kérdőíves, 14 családterapeuta mélyinterjúja és országos család látogatások alapján összeállított felmérésben Komándi Krisztián és Szászi Barnabás Ph.D. viselkedés kutatók vettek részt.
Kapcsolódó cikkek
- Magenta 1 koncert a Telekomtól
- A Telekom kapta a Deloitte Zöld Béka Díjat, a különdíj a Budapest Airporté
- Jövőt idéző válaszok egy gyorsan változó világ kihívásaira: megnyílt a FutureZone3.0
- Folytatja a 4 napos munkahét tesztelését a Magyar Telekom
- Ötödik éve a Magyar Telekom a legvonzóbb munkahely a telekommunikációs szektorban
- A Magyar Telekom 2022. harmadik negyedéves eredményei
- A Telekom ügyfelei már Szlovákiában is élvezhetik a VoLTE szolgáltatást
- Hogyan tudjuk felkészíteni gyermekeinket a holnapra?
- Gyerekszobától a tanteremig – Két nap a digitális tudatosságért
- Gyorsítósávon az önvezetés felé
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ilyen volt a magyar rádiók zenei repertoárja 2023-ban
Összesen 103 év és kilenc hónapnyi adást sugároztak a magyarországi rádiók 2023. január 1-jétől december 31-ig – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatásából, amely a magyar rádiók 2023-as zenei repertoárját vizsgálta. A teljes kínálatban a legtöbbet játszott előadó Rúzsa Magdolna volt. Az énekesnőt több mint két és félszer annyiszor hallhattuk, mint a huszadik helyezett Azahriah-t. A tavalyi év legsikeresebb hazai slágere a ValMartól az Úristen, a külföldiek közül Miley Cyrus Flowers című dala volt.
Az akadálymentesség elengedhetetlen szempont az épületek tervezése során
Az akadálymentesség szempontjának egyre fontosabb szerepe van az építészetben, világszerte egyre több vállalat törekszik arra, hogy inkluzív környezetet alakítson ki. A Skanska a befogadás és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségével összhangban szintén jelentős hangsúlyt fektet erre. A vállalat az átgondolt tervezés és megvalósítás érdekében együttműködik az Access4you-val azzal a céllal, hogy épületeiben a legmagasabb szintű access4you tanúsító védjegyet szerezze meg.
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Továbbra is az InfoRádió szólhat a Budapest 88,1 MHz-es frekvencián
Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését. A testület legutóbbi ülésén azt is megállapította, hogy a Balázsék című műsorszám ismét törvényt sértett, amikor a rasszizmusból táplálkozó humorizálásra építette a január 15-i műsor.