Világújdonság: a magyar fűpapír, ami megmenti a fákat

forrás: Prím Online, 2022. október 16. 11:32

Folyamatosan növekszik itthon a fűpapír iránti kereslet, egyéni fogyasztók és cégek egyaránt nagy érdeklődést mutatnak a környezetbarát alternatíva iránt – ezt tapasztalja a Cardex Európa Kft., Magyarország meghatározó ajándékozási, csomagolási termékeket forgalmazó vállalata, amely a napokban mutatta be hivatalosan fűpapírból készült „Green Grass” termékcsaládját. 

A magyar szakemberek közreműködésével fejlesztett papír gyártásához sokkal kevesebb energiára van szükség, és környezetkímélőbb a hagyományos, farostból előállítotthoz képest, ezáltal minden harmadik fa megmenthető a kivágástól. A vállalat kapacitás és alapanyagellátás szempontjából is fel van készülve arra, hogy az általa gyártott tasakok és díszcsomagolók mintegy felét fűpapírból állítsa elő.

 

Évente körülbelül 3 millió hagyományos dísztasakot és 1,5 millió méter csomagolópapírt forgalmaz a hazai piac egyik legnagyobb szereplője, a Cardex Európa Kft. Az 1991-ben alapított vállalat éves forgalmából a legnagyobb szeletet az üdvözlőlapok és az ajándékkísérők teszik ki, amelyekből évente 4-5 millió darabot értékesítenek. A legerősebb kereslet, nem meglepő módon, az utolsó negyedévben tapasztalható: az ünnepekhez köthető bevásárlások a vállalat éves árbevételének 65-70 százalékát teszik ki.

 

Fűpapírból készült, Green Grass márkanévvel ellátott és a vállalat szakembereinek közreműködésével fejlesztett termékeit két évvel ezelőtt, 2020-ban vezette be a cég a magyar piacra. Az újdonság iránti igény fokozatosan növekedett, amely azt mutatja, hogy hazánkban is egyre több fogyasztó számára fontos szempont vásárláskor a környezettudatosság és a környezetbarát árucikkek választása. 

 

 

Rengeteg vizet és energiát lehet megspórolni a fűmasszából készült papírral 

A fűpapír számos előnnyel rendelkezik – például jóval kevesebb energia felhasználásával gyártható – a hagyományos termékekkel szemben. A fűmasszának köszönhetően egy tonna áru háromezerszer kevesebb víz és harminckétszer kevesebb energia segítségével készül el a farostból készült papírhoz képest (1 tonna fűmassza előállításához mindössze 2 liter víz és 137 kWh energia szükséges, míg 1 tonna fából készült cellulóz gyártásához 6000 l vizet és több mint 5000 kWh energiát kell felhasználni). Ezzel a technológiával minden harmadik fa megmenthető a kivágástól.

 

A fűpapír további nagy előnye, hogy míg a fát több ezer kilométerről is szállíthatják, addig a füvet sokkal közelebbről, általában a gyárak maximum 50 km-es körzetéből be tudják szerezni. Így nemcsak a környezetszennyezés, azaz a széndioxid-kibocsátás, de az előállításhoz kapcsolódó szállítási költségek is nagymértékben csökkenthetőek. Ráadásul a fűpapír esetében nincs vegyianyag-felhasználás, díszítésükhöz környezetbarát, növényi bázisú festéket vesznek igénybe, arról nem is beszélve, hogy a fűtasakok és csomagolópapírok száz százalékosan újrahasznosíthatóak és komposztálhatóak. Mindezek hatására közvetlenül és közvetve is jelentősen csökken a termelés, illetve a piacra jutás kapcsán az ökológiai lábnyom. 

 

Pulay Balázs

 

„A fűpapírból készült termékek ma már a Cardex csomagolóanyagjainak mintegy 15 százalékát teszik ki, a legnagyobb érdeklődés a fűtasakok iránt tapasztalható. A környezetbarát termékre az egyéni vásárlók mellett egyre több cég figyel fel. Dinamikusan nő a céges megrendelések száma, ami azzal van összefüggésben, hogy ma már számos vállalatnál határozott célkitűzés a környezettudatosság növelése. Ennek nagyon jó eszköze és kifejezője a fűtasak, amely környezetbarát alternatívát nyújt az ajándékozások alkalmával” – hangsúlyozta Pulay Balázs, a Cardex Európa Kft. ügyvezető igazgatója. 

 

A fűtasakok gyártása mindemellett a megváltozott munkaképességűeknek is pénzkereseti lehetőséget biztosít. A zsinórfület a Cardex üzemében kézileg helyezik fel a tasakokra, legtöbbször ezt a feladatot végzik el a megváltozott munkaképességű dolgozók, akik állami, valamint önkormányzati cégek révén kerülnek a vállalathoz. Éves szinten mintegy 150-200 személy jut munkához a tasakok elkészítése révén.

 

A fűpapír lehet a jövő forradalmi terméke 

A Cardex a környezettudatos megoldások híve, termékei előállításához csak fenntartható erdőgazdálkodásból származó papírt használ. Jelenleg is sok olyan ajándékterméket forgalmaz, amelyek a fák megmentése vagy a műanyagok csökkentése érdekében bambuszból készülnek. Ilyen a személyre szóló ajándéknak számító fakanál, vágódeszka vagy éppen a bambusz golyóstoll. A vállalat jelenleg vizsgálja annak a lehetőségét, hogy az üdvözlőlapok borítékjait is fűpapírból készítse. 

 

A jövőben a Cardex jelentős termelésnövekedéssel számol a fűpapírból készült termékek esetében, amelyhez szükséges kapacitások rendelkezésre állnak a társaságnál. Abban az esetben, ha a növekedési ütem meghaladja a vártat, akkor újabb gépsort szereznek be. Erre az üzemen belül rendelkezésre állnak a technikai feltételek.

 

Az idei karácsonyi hajrára a vállalat már teljesen felkészült. Szeptember végén a termékek kiszállításra készen álltak, az első nagy tételeket pedig a következő hetekben juttatják el az üzletekbe.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit. 

2024. május 2. 16:07

Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!

Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.

2024. május 2. 12:59

Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás

A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.

2024. május 2. 11:36

Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN

A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.

2024. május 2. 09:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14