ART: már kiemelkedik a mezőnyből a Széchenyi István Egyetem hallgatói csapata
Bármi is legyen a hátralévő német futam eredménye, a 2022-es szezont aranybetűkkel fogják bevésni a győri Arrabona Racing Team krónikáskönyvébe. A Széchenyi István Egyetem hallgatói csapata ugyanis azzal, hogy szenzációs teljesítményt produkálva harmadik helyezést ért el a Hungaroringen rendezett Formula Student East versenyen, az ausztriai ezüstérem után megerősítette pozícióját a mezőny elitjében.
Az idei nyáron bravúrt bravúrra halmoznak a Széchenyi István Egyetem hallgatói csapatai. Emlékeztetőül: a SZEnergy Team óriási fölénnyel, világrekord teljesítménnyel nyerte meg Európa legnagyobb energiahatékonysági viadalát, a Shell-Eco Marathont, majd második lett az önvezető járművek versenyén Franciaországban. Hozzájuk csatlakozott az intézmény másik nagy múltú együttese, a 2014-ben alapított, Formula Student-autót fejlesztő Arrabona Racing Team, amely a SZEngine motorfejlesztő csapattal együttműködve története legsikeresebb szezonját futja: két, nagy presztízsű Formula Student-versenyen is a dobogón végzett, az ausztriai ezüstérem után ezúttal az összetettbeli harmadik pozíciót megszerezve a Formula Student Easten, a Hungaroringen.
Az Arrabona Racing Team csapatának egy része. (Fotó: ART)
„Büszkék vagyunk rá, hogy az idei évben dobogó környéki pozíciókért tudunk harcolni. A legjobb csapatokkal is fel tudjuk venni a versenyt, és most már mi is kiemelkedünk a mezőnyből” – fejtette ki portálunknak Kapocsi Máté, az Arrabona Racing Team csapatvezetője, aki hozzátette azt is, a sikerek hatására nem bízzák el magukat, és továbbra is teljes erőbedobással dolgoznak tovább.
„Valóban közel vagyunk a német topcsapatokhoz, de még fejlődnünk kell, hogy minden téren meccselni tudjunk velük. Az eddigi két verseny azt mutatja, jó úton haladunk, és a kitartó munka meghozza gyümölcsét” – jelentette ki szerényen.
Egy Formula Student-versenyen a legnagyobb kihívást az endurance versenyszám jelenti, amely során a csapatoknak 22 kilométert kell teljesíteniük hiba nélkül, a gyorsaság mellett tehát az autó megbízhatósága is fontos. Az ART idei sikereinek kulcsa pontosan ez a szám: az osztrák versenyen a második, a magyar versenyen a harmadik pozícióban zártak ebben a kategóriában, amely önmagában is remek teljesítmény. Igaz, aki követte az élő közvetítést, láthatta, hogy akadt némi izgalom, ugyanis mindössze három körrel a vége előtt a pilótának félre kellett állnia, ám – egy kis tanakodás után – be tudta fejezni a futamot.
Generációk egymás mellett: az ART_02 és az ART_09 jelű autó a Hungaroringen, az Formula Student East versenyen. (Forrás: Arrabona Alumni)
„A hűtési rendszerünkben fellépett némi rendellenesség, de a pilótánk újra tudta indítani az autót, és bár óvatosabban közlekedve, gyengébb köridőkkel, de végül eljutottunk a kockás zászlóig” – számolt be a drámai pillanatokról Solymosi László, a csapat megbízott konstrukciós vezetője, aki aláhúzta: az endurance adja a letöbb pontszámot a végső összesítésnél, így kiesés esetén esélyük sem lett volna a dobogóra.
„Harminckét körön keresztül fej fej mellett haladtunk a stuttgartiakkal. Ha nem ütközünk technikai problémába, előkelőbb helyen is végezhettünk volna, de így is nagyon elégedettek vagyunk” – folytatta a konstrukciós vezető. „Látni kell, hogy ez egy technikai sport, és sokszor nagyon kevésen múlik a siker. A pilótánk jelentős időveszteséggel ugyan, de behozta az autót a célig, ami azt hiszem, a közönség számára is szórakoztató, izgalmas szituációt jelentett” – fogalmazott.
A magyar versenyt követően a Széchenyi István Egyetem csapatai nem pihennek, rögtön utaznak tovább Németországba, Európa legrangosabb Formula Student-megmérettetésére.
Kapcsolódó cikkek
- A jövő mérnökei versenyeztek a Széchenyi-egyetemen
- Történelmi ART-siker
- Az űrbe készül a Széchenyi-egyetem
- Több mint 3200 elsőéves jutott be a Széchenyi Egyetem képzéseire
- Sport coach és HR-stratéga képzések a Széchenyi-egyetemen
- Gyerekek a Széchenyi-egyetem tetején
- Hazánk legifjabb robotépítői a Széchenyi István Egyetemen versenyeztek
- Az önvezető autók nemzetközi versenyén ezüstérmes a Széchenyi-egyetem csapata
- Ipari szimulációs szoftver segítheti az elektromobilitási kutatásokat
- Magyar diákok által fejlesztett önvezető autónak drukkolhatunk Nogaro városában
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói
Tizenegyedik alkalommal díjazták Randstad Awarddal hazánk legnépszerűbb munkáltatóit. A magyar munkavállalók véleménye szerint idén a LEGO a legvonzóbb hazai munkáltató, a BT (British Telecommunications) lett a második, a harmadik helyen pedig a Mercedes-Benz végzett.
Évente 8 milliárd forintot lopnak el bankkártyáinkról a kényelmünk miatt
A kényelmünk visz a vesztünkbe: az interneten gyorsan akarunk lecsapni egy-egy jó ajánlatra és nem törődünk a biztonsággal – ennek köszönhetően újra gyorsan emelkedik a bankkártyás csalások aránya és az az összeg is, amit az ügyfelek a visszaélésekben elvesztenek. Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint néhány lépéssel biztonságossá tudjuk tenni az internetes vásárlásainkat.
Egyszerű Airpods-tisztítás és új vezetékes headset gamereknek
Neked is fejtörést okoz, hogy mivel tudnád Apple Airpods fülhallgatódat megfelelően és károkozás nélkül tisztítani? Vagy épp teljesen másban vagy, és azon agyalsz, hogy milyen gaming headsettel tudnál megszabadulni a késleltetéstől? Akkor érdemes továbbolvasnod, mert a Sandberg most mindkét problémára elhozta a megoldást!
A mesterséges intelligenciától a soft skilleken át a kibervédelemig
Az ELTE Informatikai Kar idén a „Semmiből született csodák – A mesterséges intelligenciától a soft skilleken át a kibervédelemig” című rendezvénnyel csatlakozott a Lányok Napja országos programhoz.