Erőszakos mese miatt bírságolta meg a közrádiót a Médiatanács
A Kossuth rádióban sugárzott tibeti népmese erőszakos jelenetei szorongást válthatnak ki a gyermekekből, ezért a testület kétszázezer forintra bírságolta a rádió médiaszolgáltatóját. A Médiatanács csekély súlyú jogsértések miatt figyelmeztetésben részesítette a Hír TV és az FM 103.9 – A ROCK rádió szolgáltatóit.
A Kéklótusz apáca kalandjai című tibeti népmesét kora este, gyerekeknek szóló felvezetéssel, 12 éven aluliak számára nem ajánlott minősítéssel sugározta a Kossuth rádió április 8-án. A Médiatanács vizsgálata megállapította: a történet annyi halált és erőszakot tartalmazott, hogy az káros lehet a gyermekek személyiségfejlődésére, ezért a médiaszolgáltatónak a műsorszámot 16 éven aluliak számára nem ajánlott korhatári kategóriába kellett volna sorolnia és 21 óra után sugároznia. Az eset a kiskorúak kiemelt védelmére tekintettel súlyos jogsértésnek minősül. A Médiatanács 200 ezer forintos bírságot rótt ki a közrádió médiaszolgáltatójára, amit a jogsértés ismételtsége miatt kiegészített a vezető tisztségviselőnek szóló 50 ezer forintos bírsággal.
Márciusban és áprilisban összesen 91 alkalommal tett közzé a Hír TV társadalmi célú reklámot a megrendelő megnevezése nélkül, megsértve ezzel a Médiatörvény vonatkozó (Mttv.32. § 4.) bekezdését. A „Választás 2022” című társadalmi célú reklámok az országgyűlési választásokon való részvételre buzdítottak, azaz állampolgári jogaink gyakorlására hívták fel a figyelmet, a fogyasztói érdek tehát nem sérült súlyosan azzal, hogy a közleményben nem nevesítették annak megrendelőjét. A Médiatanács ezért csak figyelmeztetésben részesítette a televízió szolgáltatóját.
Hatósági ellenőrzés során derült ki, hogy az FM 103.9 – A ROCK budapesti kereskedelmi rádió szolgáltatója a vizsgált hét napból ötben megsértette a reggel 6 és 9 óra közötti, illetve a délután fél 5 és fél 8 közötti idősávokra, napi négy-négy alkalommal budapesti közlekedési hírek sugárzására vállalt kötelezettségeit. A jogsértés csekély súlya miatt a Médiatanács nem szabott ki bírságot, hanem figyelmeztetésben részesítette a rádió médiaszolgáltatóját.
A testület lezárta a Mezőtúr telephelyre meghirdetett kisközösségi rádiós pályázatát, amelynek nyertese az egyedüliként pályázó Actor Média Kft. lett. Elfogadták a Barcs 102,7 MHz frekvenciára, kereskedelmi rádiószolgáltatásra kiírt pályázat tervezetét.
Kapcsolódó cikkek
- Több mint 210 millió forint támogatás közösségi médiaszolgáltatóknak és helyi, körzeti tévéknek
- Közel 145 millió forint közösségi rádiók és televíziók üzemeltetési költségeire
- Még mindig a hagyományos rádiózás dominál
- Egyre több új, magyar terméket népszerűsítő reklám készül
- Kirekesztő megjegyzések miatt rótt ki bírságot a Rádió 1-re az NMHH
- Médiatanács: több mint 127 millió forintból készülhetnek televíziós műsorok
- Médiatanács: 360 millió forintos keretösszeggel pályázhatnak rádiók
- Támogatást kapnak rádiók és televíziók műsorkészítésre és üzemeltetésre
- Leginkább mobilról olvasunk híreket
- A rádiós szolgáltatók elégedettek a Médiatanács támogatási programjával
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Mennyire vannak biztonságban a jelszóval védett adataink?
Manapság egyre több és egyre nagyobb volumenűek az adatlopások, ráadásul az adatszivárgások egyre többe is kerülnek a szervezetek számára. A technológiai újításoknak köszönhetően a kibertámadások napról napra kifinomultabbak, és a legerősebb jelszót is feltörik. Ennek ellenére továbbra is ez a vállalatok által leggyakrabban használt biztonsági módszer világszerte.
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.