Hogyan segítenek a videók a munkáltatói márkaépítésben?

forrás: Prím Online, 2022. április 3. 09:54

Egy vállalkozás hírnevét nem könnyű felépíteni, az igazi kihívás az, ahogyan a munkatársak egymás között beszélnek róla. Néhány szó egy megbízható ismerőstől többet mond mint bármilyen céges prezentáció vagy bemutatkozó anyag. A videó azonban az a tartalomtípus, amivel rövid idő alatt a legtöbb értékes és hasznos információ adható át a nézőnek. Dallos Zoltán, kommunikáció- és márkaépítés szakértő részletezi, hogyan segít a YouTube világa és a videókészítés a munkáltatói márka kiépítésében?!

 

Mit jelent az employer branding?

A munkáltatói márkaépítés az egységes arculat tervezésétől kezdve a toborzási folyamatok kialakításán át egészen a munkavállalóknak tett ígéretek maradéktalan teljesítéséig mindent átölel. Elsődleges célja, a meglévő és a leendő kollégák elköteleződésének fenntartása és tovább növelése, a cég értékeinek és identitásának közvetítése. 

 

Ha egy jól ismert cég álláshirdetését vagy imázs videóját látjuk, azonnal eszünkbe jut legalább 2-3 meghatározó tulajdonság a vállalattal kapcsolatban. Az employer branding lényege, hogy az adott cégről kialakult véleményünket formálja.

 

A tudatosan felépített munkáltatói márka növeli a munkavállalói elégedettséget. Egy jó nevű cégnél dolgozó munkatársak lelkesebbek és motiváltabbak, ha egy biztos, támogató és kiegyensúlyozott munkahelyi környezet áll mögöttük. 

 

Hogyan erősítik a munkáltatói márkát a videós tartalmak, miért érdemes céges YouTube csatornát indítani?

Szemmel láthatóan érzékeltetik a munkahelyi hangulatot: Akár egy jelenlegi kollégával készült interjút nézünk, a cégvezető gondolatait halljuk, vagy egy toborzó videót tekintünk meg, alapvetően egyetlen dologra vagyunk kíváncsiak: mi vár ránk, ha csatlakozunk a csapathoz?

 

Dallos Zoltán

 

Egy profin elkészített cégbemutató videó már az első néhány másodperc alatt közvetíti a fontos értékeket, a végére érve pedig eloszlatja a bennünk esetlegesen felmerült kételyeket. Mit mutat meg?

● Milyen a cég munkahelyi környezete, szívesen dolgoznánk-e ott,

● Milyen munkatársakra, kollégákra számíthatunk, szimpatikusak-e, akiket látunk a videón,

● Mennyire emberközpontú a vállalati kultúra,

● Hiteles-e a vezető személye,

● egyezik-e igényeinkkel a felvázolt jövőkép?

 

Sokkal több embert érnek el, mint más tartalomtípusok

2022-ben a videók továbbra is töretlenül tarolnak a neten. Átlagosan 12-szer több megosztást generálnak a közösségi médiában, mint a szöveges és képes tartalmak együttvéve. A videók akkor a leghatásosabbak, ha megszólítva érezzük magunkat, vagy ismerünk olyat, aki rögtön eszünkbe jut a hallottak alapján, és hasznára lehet, ha a témáról van szó. 

 

A videó a legkomplexebb tartalom

Nincs még olyan tartalom, ami képes lenne egyszerre ennyi érzékszervre hatni. Gondoljunk csak bele: videózás közben egyidőben nézhetjük a képet, olvashatjuk a feliratot, hallhatjuk a hangokat, és még libabőrösek is lehetünk az intenzív élmények hatására.

 

A munkáltatói márka kiépítéséhez elengedhetetlen a tartalomgyártás, ezen belül pedig érdemes céges YouTube csatorna indításán gondolkozni. Nem kérdés, hogy a videók készítése jelenti a leghatékonyabb megoldást, hiszen az összes többi tartalomtípussal szemben sokkal magasabb a bevonódás. A videók mindössze néhány pillanat alatt rengeteg impulzust generálnak, így az employer branding stratégiában kiemelt figyelmet kell, hogy kapjanak.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség

A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet. 

2024. május 17. 09:54

Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja

A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.

2024. május 16. 19:47

Érkeznek az Arctis Nova termékcsalád legújabb tagjai

A SteelSeries, az úttörő Arctis Nova headsetsorozat megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, és a gaming- és esport-perifériák világelső gyártója kibővítette az Arctis Nova termékcsaládot az Arctis Nova 5 sorozatú headsetek és a Nova 5 Companion App bevezetésével.

2024. május 16. 18:01

Ezekkel a gumikkal télen is biztosan célba ér a fuvar!

A Bridgestone, a prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások globális vezetője bejelentette új prémium téli gumiabroncsát kisteherautók számára. A Bridgestone a Duravis Van Winter ENLITEN-nel a kisteherautó-flották tulajdonosait támogatja a mindennapi téli felhasználás közben, amellett, hogy segít csökkenteni a teljes tulajdonosi költségüket (azt, hogy a termék a teljes élettartama alatt mennyibe kerül a vállalkozásnak).

2024. május 16. 16:22

Teljes mértékben napenergiával működtethető a Lenovo üllői gyárának innovációs központja

Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.

2024. május 16. 14:43

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38