Nemcsak világít, autót is tölt a lámpaoszlop
Egyre gyakoribbak Londonban az olyan útszakaszok, ahol a járdát szegélyező villanyoszlopok a közvilágításon kívül egy másik, fenntartható közlekedést segítő szerepet is betöltenek: e-autó töltőként funkcionálnak. A Siemens és a berlini székhelyű Ubitricity együttműködésének eredményeként London-szerte megközelítőleg 4500 lámpaoszlop-alapú elektromos töltőpont üzemel jelenleg, elősegítve ezzel az e-mobilitás térnyerését.
Ehhez a mintát a Ubitricity, a Westminster városi tanács és a Siemens 2020-ban átadott „Electric Avenue W9” nevű projektje szolgáltatta. A fejlesztés keretében a meglévő infrastruktúra felhasználásával elsőként 24 lámpaoszlopot alakítottak át e-jármű töltőponttá, így a lakosok a beruházásnak otthont adó, több mint fél mérföldes londoni Sutherland Avenue számos pontján tölthették elektromos járműveiket, és a visszajelzések alapján bővítették a hálózatot. Az ehhez hasonló utcai villanykutak kulcsfontosságú szerepet töltenek be a töltési infrastruktúra erősítésében és ezzel közvetve javítják a városi levegő minőségét is. London légszennyezettségének felét ugyanis a közúti közlekedés okozza, és Westminster különösen forgalmas terület. A meglévő infrastruktúrára építő töltési megoldások alkalmazása elősegíti a nulla kibocsátású járművekre való átállást, hozzájárulva ezzel a város légminőségének javításához: 2022. április végéig csak ebben a kerületben 1500 lámpaoszlopba épített töltőt telepít a Siemens.
Kapcsolódó cikkek
- A Siemens digitális ikrekkel nyúl a hidrogénhajtású repülők szárnya alá
- Zöldségtermesztés bárhol, bármikor
- Milánó elektromos buszhálózatának fejlesztéséhez az ABB adja a hajtóerőt
- E-autó töltőberendezések: szigorúbb uniós szabályozás lépett életbe
- Innovatív szimulációs szoftverrel tökéletesíti a Daimler a jövő kamionjait
- Magyarországon is rákapcsolt az elektromobilitásra a Bosch
- K&H: túl drágák az elektromos autók? Rövid a hatótáv?
- Éjjel-nappal tiszta áramot biztosít a világ legnagyobb úszó naperőműve
- Népszerűek az e-autók Bécsben
- Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
3 árulkodó jel, hogy a cég IT csapata már nem versenyképes
Szinte követhetetlen tempóban fejlődnek a vállalati szolgáltatásokat támogató IT-rendszerek, a cégek pedig komoly piaci hátrányba kerülhetnek, ha nem tartanak lépést a változással. Az ügyfelek és a munkatársak igényei egyre csak nőnek, a versenytársak szolgáltatásai pedig rövid idő alatt gyorsabbá, kényelmesebbé, átláthatóbbá válhatnak a miénknél.
Rákapcsolt az Euronics: már aznap megérkezhet a grill vagy a hűtő
Egyre népszerűbb a vásárlók körében az aznapi kiszállítással vagy áruházi átvétellel történő rendelés az Euronicsnél. A megrendelés napjára házhoz szállítást ígérő szolgáltatás tavaly nyáron indult, idén pedig még szélesebb időablakkal lehet már rendelni Budapesten belül. Az online leadott rendeléseket pedig az áruházakban is át lehet venni akár még aznap, ez a szolgáltatás már országszerte elérhető ingyenesen. Az ilyen módon rendelt termékek toplistáján ott vannak a ventilátorok, a kávék, a mosószerek, és az állateledelek, de rendeltek már asztali grillt is így.
Elérhetővé válik az automatikus munkabérelőleg
Automatikus Munkabérelőleg Rendszer (AMBER) néven biztosít új szolgáltatást a MagNet Faktor a Kulcs-Soft-tal partnerségben. Az új megoldás segítségével a bérszámfejtő szoftvert használó cégek alkalmazottai gyorsan és egyszerűen juthatnak a már ledolgozott munkanapok után járó fizetésükhöz. A munkavállalók mellett a vállalkozásoknak is kedvező ez a lehetőség: az adminisztratív terheik csökkennek, a bérfizetés pedig rugalmassá válik.
Üzembe állt a Siemens e-kamion töltője
A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson helyezték mindennapos üzembe a Siemens e-kamionok tankolására is alkalmas új csúcstöltőjét.
Ezeket a munkaköröket válthatja ki a magyar cégeknél a mesterséges intelligencia
Az elmúlt években figyelemreméltó fejlődésen ment át a mesterséges intelligencia, ami mára valamilyen formában szinte minden felhasználóhoz eljutott. Persze, ahogy az a nagy technológiai áttörések esetében lenni szokott, az MI megítélése is meglehetősen vegyes, valamint arról is megoszlanak a vélemények, hogy milyen gazdasági következményeket hoz magával és milyen hatással lesz a munkára.