Folyamatosan emelkedik a női videójátékosok száma

forrás: Prím Online, 2022. március 8. 18:33

Jóllehet az informatikai szakmákat – a programozástól kezdve az IT-projektek levezényléséig – férfidominancia jellemzi – vagy legalábbis ezt képzeljük, a nők jelenléte egyre erősebb a digitális játékok világában. A MediaMarkt és az ASUS összegyűjtötte a legfontosabb szempontokat és trendeket, amelyekkel ma egy gamer márka és egy kereskedő kiszolgálhatja a hölgyek támasztotta igényeket e területen.

Európában a videójátékosok 47 százaléka nő – derül ki az Európai Interaktív Szoftver Szövetség (Interactive Softare Federation of Europe) 2021-ben publikált felméréséből*. A nemek arányának kiegyenlítettsége érdekes információ lehet, bár ez nem volt mindig így a számítástechnikai foglalatosságok területén. Kezdetben, a második világháborútól kezdődően évtizedeken át a programozás például alapvetően női szakma volt, egészen a személyi számítógépek megjelenéséig.

 

Az, hogy most, ha gamerekről esik szó, alapvetően konzolok és számítógépes perifériák előtt ülő férfiak jutnak az eszünkbe, nos, az részben talán e trend hetvenes évekbeli megfordulásának és évtizedes fennmaradásának köszönhető sztereotip örökség.

 

Az elmúlt években, nem kis mértékben a pandémia okozta bezártságnak és a technológiai újításoknak köszönhetően a számítógépes játékipar jelentős növekedésen ment keresztül és ez a folyamat jó eséllyel folytatódik is. Ami azt is jelenti, hogy csak Európában több tízmillió női játékos preferenciáit kell tudnia kiszolgálnia a gyártóknak és forgalmazóknak. 

 

 

De mire vágyik a női gamer és hol tart most a számára speciálisan kialakított kínálat?

„Ahhoz képest, amekkora lehetőség rejlik a női videójátékos célcsoport egyedi igényeiben, a kínálat sok esetben még kimerül a világosabb színű, vagy nőiesebbnek gondolt díszítőelemekkel szerelt egerekben és billentyűzetekben” – mondta el Papp Balázs a MediaMarkt kategóriamenedzsere. „Kimondottan női gamer portfolió nagyon ritkán bukkan fel. Ami azonban fontos, hogy az egyedi igények alapján egy jó tanácsadó képes segíteni megtalálni a megfelelő súlyú, kialakítású, méretű eszközöket, amelyek színtől függetlenül teszik könnyebbé, élvezhetőbbé, hatékonyabbá a játékot, vagy akár a munkát” – tette hozzá.

 

„Tény, hogy a hölgyek keze jellemzően kisebb, mint a férfiaké és sok esetben a könnyebb egereket keresik a játékokhoz – éppen ezért ezek a modellek számukra kényelmesebbek és használhatóbbak mintha a férfiak által preferált darabokat választanák. Ráadásul a trendek ebbe az irányba mozdultak, az egerek egyre könnyebbek” – tette hozzá Gyöngyösi Zoltán, az ASUS Magyarország ügyvezetője és gaming termékkategória felelőse. „Mi azt tapasztaljuk, hogy a multifunkcionalitás fontosabb a nők számára: például egy fülhallgatót szívesen használnak otthon játék közben, majd az utcán is. A kínálatunkat ezért igyekszünk minél szélesebbé tenni, hogy mindenki megtalálhassa benne a számára megfelelő kiegészítőt.”

 

Mindezekkel együtt a vérbeli gamerek számára nemtől függetlenül a funkcionalitás az első: a programozható gombok, a gyorsaság, a reakcióidő, az egér siklási sebessége, de akár az eszközök snack-állósága: legyen vízálló, ütésálló, zsírtaszító, hogy – a sokszor nem csak a sztereotípiákban létező – üdítő—csipsz-páros kisebb baleseteit túléljék a perifériák. Fontos még a jó szenzor és a már említett súlycsökkentés, de számít a jó egérpad is, fontos a szegése és tapadása, nagysága.

 

Egyszóval rengeteg szempont jöhet számításba, amikor női gamernek vásárolunk, legyen az a kedvesünk, vagy éppen a lányunk.

 

Annak érdekében, hogy még nyugodtabb szívvel tegyük, engedjük játszani is a felnövekvő generációt, álljon itt a fent már idézett tanulmány egyik fontos megállapítása: a videójátékokat rendszeresen játszó 13-14 éves lányok háromszor akkora eséllyel lépnek tudományos, technológiai, mérnöki, vagy matematikai pályára, mint azon kortársaik, akik nem játszanak ezen eszközökön. Ha ez tényleg így van, akkor megvan a legszórakoztatóbb út első lépése ezen szakmák női arányának további növelése felé. Boldog, játékos nőnapot!

____________________

https://www.isfe.eu/wp-content/uploads/2021/10/2021-ISFE-EGDF-Key-Facts-European-video-games-sector-FINAL.pdf 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újgenerációs, sajátmárkás készülékek a Telekomnál

A Telekom május 23-án piacra dobja az újgenerációs, saját márkás készülékeit, a T Phone 2 5G-t és T Phone 2 Pro 5G-t. A telefonok nagyobb teljesítményű processzorral, fejlett kamerarendszerrel és kiváló minőségű kijelzővel érkeznek, hogy optimalizált játék- és streaming-élményt nyújtsanak felhasználóiknak.

2024. május 14. 20:58

Érkezik: mesterséges intelligencia és virtuális valóság az oktatásban

Tanítás és tanulás az MI vagy XR technológiák segítségével, mentális egyensúly a mesterséges intelligencia korában. Idén is meghirdeti pedagógusoknak szóló pályázatát a Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli. A pályázat célja, hogy a tanárok a szakterületükhöz szorosan kapcsolódó digitális tananyagokat hozzanak létre, különös tekintettel a matematika, a természettudományok és az idegen nyelvek területére. Az elkészült tananyagok valamennyi hazai pedagógus számára hozzáférhetők lesznek. A 25 legjobb pályázó egész nyárra elegendő mobilinternetben részesül, 10 nyertes pedig 120 ezer forint értékű ajándékutalvánnyal gazdagodhat.

2024. május 14. 19:26

NIS2 visszaszámlálás: Másfél hónapjuk van a vállalatoknak a NIS2 nyilvántartásba vételre

A NIS2 direktíva számos követelményt fogalmaz meg az EU-tagállamok kiber- és információbiztonságára vonatkozóan. Magyarországon a „2023. évi XXIII. törvény a kiberbiztonsági tanúsításról és a kiberbiztonsági felügyeletről”, azaz a „Kibertan-törvény” implementálja a direktíva rendelkezéseit, melynek értelmében az érintett vállalatoknak 2024. június 30-ig regisztrálniuk kell magukat a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (SZTFH) által kijelölt online felületen.

2024. május 14. 17:55

Megjelent a NEXT 3D konferencia programja

Megjelent a NEXT 3D additív gyártás és digitalizálás konferencia programja. Nem kevesebb, mint 15 hazai mérnök és vezető szakember fogja megosztani 3D technológiai sikereit és tapasztalatait a résztvevőkkel. A konferenciaprogram alapján a NEXT 3D látogatói felbecsülhetetlen értékű tudással bővíthetik 3D nyomtatási és 3D szkennelési ismereteiket.

2024. május 14. 16:29

Ezek az idei kulcstémák a webes és marketing stratégiák terén

Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.

2024. május 14. 14:52

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36