Csúcsteljesítmény fenntarthatóságra fejlesztve
A Continental új, nagy teljesítményű abroncsot fejlesztett ki a teljesen elektromos Extreme E versenysorozat második szezonjára, amely február 19-én és 20-án, a Desert X Prix sivatagi futammal veszi kezdetét a szaúd-arábiai Neomban. Az új modell fejlesztése során a Continental gumiabroncs-mérnökei és anyagszakértői amellett, hogy javítottak a teljesítményen, kiemelt hangsúlyt fektettek a fenntartható alapanyagok nagyobb arányára.
• 2022-ben is a Continental lesz a teljesen elektromos Extreme E versenysorozat exkluzív gumiabroncs-beszállítója
• Megbízható teljesítmény valamennyi éghajlati zónában, eltérő terepviszonyok között
• A legújabb technológia a nagyobb fenntarthatóságért: az Extreme E második generációs abroncsának már egyharmada újrahasznosított és megújuló nyersanyagokból készül
A Continental így tehát a fenntartható anyagok felhasználása tükrében teljesen újratervezte a második generációs CrossContact Extreme E futófelület-keverékét és szövetvázát. Ez azt jelenti, hogy az új CrossContact Extreme E körülbelül egyharmada készül újrahasznosított és megújuló nyersanyagokból. Az alkalmazott szilícium-dioxidot például a mezőgazdasági hulladékterméknek számító rizshéj hamujából nyerték ki.
Először alkalmazzák a ContiRe.Tex technológiát Continental abroncsokon
Az újrafeldolgozott acél és korom mellett a Continental első ízben használ újrahasznosított PET-palackokból készült poliészter fonalat is a gumiabroncs vázában. A műanyag flakonok felhasználásának köszönhetően a CrossContact Extreme E-ben teljes mértékben kiváltásra került a hagyományos poliészter. A karkaszban, azaz az abroncs teherhordó vázában lévő poliésztert a Continental egyik együttműködő partnere újrafelhasználásra már nem kerülő PET-palackokból, köztes vegyi lépések nélkül, az ún. ContiRe.Tex technológiával állítja elő. Így mind a 30 abroncs, amelyet a Continental az Extreme E tíz résztvevő csapatának szállít, körülbelül 60 újrafeldolgozott PET-palackból származó újrahasznosított poliésztert tartalmaz. A technológiát még ebben az évben integrálják a különféle prémium Continental abroncsok sorozatgyártásába is.
Sandra Roslan, az Extreme E versenysorozat felelőse a Continentalnál, biztos abban, hogy az abroncsfejlesztők erőfeszítései hatással lesznek a hagyományos abroncsok jövőjére is: „Az Extreme E-vel különösen extrém és egyedi körülmények között teszteljük legújabb technológiánkat és fejlesztéseinket. Az eredmények segítenek bennünket abban, hogy fenntartható megoldásokat vezessünk be sorozatgyártásunkba.”
A valamennyi éghajlati zónában és terepviszonyok között is maximális teljesítményre optimalizált második generációs CrossContact Extreme E abroncsot a 2022-es szezon mind az öt versenyén használni fogják. „Az első szezon során megszerzett rengeteg új ismeretnek köszönhetően tovább tudtuk fejleszteni a CrossContact Extreme E következő generációját, és még nagyobb hangsúlyt fektettünk a fenntartható és újrahasznosítható anyagok használatára” – mondja Nels von Schnakenburg, az Extreme E műszaki igazgatója a Continentalnál. Az abroncs mérete, átmérője és szélessége ugyanakkor változatlan maradt (37 X 12,5 R 17, azaz 37 colos átmérő, 12,5 colos szélesség és 17 colos felni).
A technológiai vállalat a 2021-ben bemutatkozó off-road versenysorozat alapító partnere és exkluzív gumiabroncs-beszállítója. A bajnokság a világ legtávolabbi zugaiba is eljuttatja az elektromos meghajtású járművekkel űzött autósportot, hogy felhívja az autóversenyzés rajongóinak figyelmét az éghajlatváltozásra. A második Extreme E szezon február 19-én és 20-án kezdődik Szaúd-Arábiában. A teljesen elektromos versenysorozatot Európában online stream-en lehet követni de különböző tévétársaságok és műsorszolgáltatók közvetítik majd.
A Continental azt a nagyratörő célt tűzte ki maga elé, hogy 2030-ra fenntartható és az egyik legkorszerűbb gumiabroncsgyártó vállalat legyen az ökológiai és társadalmi felelősségvállalás tekintetében. A vállalat legkésőbb 2050-re száz százalékban fenntarthatóan előállított anyagokat kíván felhasználni gumiabroncs-termékeiben, és maradéktalan szén-dioxid-semlegességet tervez elérni teljes értéklánca mentén.
Kapcsolódó cikkek
- Tizenöt év alatt közel negyvenmillió abroncsot gyártott le a Bridgestone Tatabánya
- Új országos HR vezető a Continental élén
- Polimer-újrahasznosító megoldást díjazott a Continental
- A Continental a CES 2022 kiállításon mutatta be a mobilitás jövőjét
- Biztonságos téli vezetés: abronccsal kapcsolatos hibák, amiket el kell kerülni
- Százmillió fékvezérlő elektronika Budapestről a balesetmentes közlekedés szolgálatában
- Három elismerést kapott a Continental veszprémi gyára decemberben
- Együtt küzd a Bridgestone és a Michelin a fenntarthatóságért
- A Continental magyarországi munkatársai úttörők a mesterséges intelligencia alapú tudás megszerzésében
- Az esélyegyenlőségre hívja fel a figyelmet a Continental és a SUHANJ! Alapítvány együttműködése
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Continental autógumija az első helyen végzett a Tyre Reviews szakportál négyévszakos abroncstesztjén
Újabb megmérettetésen, a Tyre Reviews 2024-es négyévszakos abroncsteszten győzedelmeskedett a Continental AllSeasonContact 2 modellje. Hét 205/55R16-os méretű, VW Golfra autóra felszerelt, egész évben használható modellből álló tesztmezőnyben ért el első helyezést.
Üzembe állt a Siemens e-kamion töltője
A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson helyezték mindennapos üzembe a Siemens e-kamionok tankolására is alkalmas új csúcstöltőjét.
A világ tíz legnagyobb e-jármű-gyártója a Continental gumiabroncsaira támaszkodott 2023-ban
A Continental a tavalyi évben először szállított gumiabroncsokat a világ tíz legnagyobb volumenű, teljesen elektromos járműveket gyártó vállalatának. Az előző évben ez a szám tízből kilenc volt. Az ázsiai-csendes-óceáni térségben (APAC) a prémium gumiabroncsgyártó első ízben látja el az első öt legnagyobb volumenű elektromos járműgyártót elsőszerelésű autógumikkal. Európában, a Közel-Keleten és Afrikában (EMEA), valamint az amerikai kontinensen a vállalat emellett meg tudta tartani erős pozícióját: az öt legnagyobb volumenű gyártó továbbra is a Continental abroncsokban bízik.
Nagy hatótáv, nagy lehetőségek
A GreenGo, Budapest máig egyetlen teljesen elektromos autómegosztója olyan, nagy hatótávú autókkal bővítette flottáját, amik még egy lépéssel közelebb visznek ahhoz, hogy búcsút mondhassunk a saját autónak.
Stratégiai partnerséget kötött a Continental a DeepDrive-val
A Continental technológiai vállalat stratégiai partnerséget kötött a müncheni székhelyű DeepDrive-val az elektromos járművekhez szükséges alapvető technológiák továbbfejlesztése érdekében.