Gyors és felhasználóbarát töltés az ABB megoldásával

forrás: Prím Online, 2021. december 6. 15:13

Az ABB bevezeti a Plug N Charge technológiát, amely egyszerűsíti, és még gördülékenyebbé teszi az elektromos járművek töltését és aztán a fizetést. A Pug N Charge alkalmazása esetén az elektromos autó vezetőjének csak annyi dolga lesz, hogy a járművel beáll a töltési ponthoz, majd a töltővezetéket csatlakoztatja az autóhoz. A töltési folyamat automatikusan indul, majd a folyamat végén a fizetés szintén automatikusan engedélyezve lesz.

A Plug N Charge az ISO 15118 jelű szabvány szerinti, a töltőpont és az elektromos jármű közötti biztonságos kommunikációt garantáló kommunikációs protokollra épül. Csatlakoztatást követően a Plug N Charge-pont leolvassa az autó digitális útlevelének tekinthető szerződési tanúsítványát, majd a töltés engedélyezése előtt a leolvasott adatoknak a töltési szolgáltató felhőben tárolt adatival történő összevetésével ellenőrzi a tanúsítvány érvényességét. A biztonságos ellenőrzési, jóváhagyási folyamat, valamint az ehhez kapcsolódó adatátvitel csupán másodperceket vesz igénybe, így ezek a funkciók a járművezetők nagyobb kényelmét szolgálják. 

 

Frank Muehlon, az ABB E-Mobilitás divíziójának vezetője így nyilatkozott: „A Plug N Charge technológia már jó ideje rendelkezésre áll, de az iparág eddig nem igen követte e technológia fejődési irányát. Az ABB az egyszerű, kényelmes és egységes töltés iránti elkötelezettségével összhangban már a kezdetektől segíti e technológia szabványosítási folyamatát.”


 

„A már működő töltőállomásokon gyűjtött tapasztalataink felhasználásával a lehető legnagyobb mértékben felhasználóbaráttá tettük a Plug N Charge technológiát a járművezetők számára, de ezzel párhuzamosan arra is törekedtünk, hogy ügyfeleink számára a töltőállomásokon biztonságos és jól kezelhető töltőpontokat biztosítsunk. De a fejlesztéseinkkel itt még nem akarunk megállni. Tovább kívánjuk bővíteni a technológia funkcionalitását, és arra törekszünk, hogy még több járművezető, autóipari OEM és töltőállomás üzemeltető profitálhasson az egyszerű, gördülékeny megoldásból, és az ahhoz kapcsolódó felhasználói élményből.”   

 

Bár a Plug N Charge elve nagyon egyszerűnek hangzik, azonban olyan korszerű, digitális, szabványosított technológiára épül, amely biztonságos kommunikációt tesz lehetővé az elektromos autó, a töltőpont és a töltőállomást üzemeltetők között, aminek köszönhetően nem lesz szükség kártyás fizetésre vagy töltésaktiváló ügyfélkulcsokra (“fob”-okra”).  

 

 

Az ABB eddig kifejlesztett, leginkább felhasználóbarát töltési megoldásának használatához az szükséges, hogy az elektromos járművek vezetői rendelkezzenek az e-mobilitási szolgáltatójuk által kibocsátott szerződési tanúsítvánnyal, amely tartalmazza az általuk vásárolt szolgáltatás összes adatát. Az autójuknak támogatnia kell az ISO 15118 szabvány (a jármű és a hálózat közötti kommunikációt rögzítő, elismert szabvány) szerinti kommunikációs protokollt, illetve a járművön telepíteni és engedélyezni kell a ‘Plug N Charge’ funkciót. 

 

Az ABB Plug N Charge technológiája a CCS-csatlakozókkal szerelt, legújabb DC töltőberendezéseknél már világszerte elérhető a hálózatüzemeltetők és a járművezetők számra. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09