Kiváló ötletekkel indult az ország egyik leginnovatívabb startup versenye
Lezárult az országos Ideathon 4.0 by K&H verseny első fordulója: a hétvégén volt az első győri megmérettetés, amelyen a FoxToy gyerekjátékok cseréjét IT logisztikai módon támogató platformjának pályázata lett a befutó. Az Ideathon 4.0 by K&H célja, hogy a csapatok az innovációra és a fenntarthatóságra fókuszáló bankoláson túli szolgáltatásokra tegyenek javaslatokat.
A hétvégén negyedik alkalommal rendezték meg az Ideathon 4.0. by K&H ötletversenyt Győrben, amely az országos ötletbörze első fordulója volt. Az eseménysorozat az innovációra, a fenntarthatóságra és a bankoláson túli szolgáltatásokra koncentrál, de más területekre is kidolgozhattak szolgáltatásokat a csapatok.
A győri fordulóban kiváló ötletekkel találkozott a zsűri
A FoxToy csapat a fenntarthatóság jegyében IT logisztikai platformot mutatott be, ahol a megunt, felhalmozott gyerekjátékok könnyedén új gazdára találhatnak. Az E-kórelőzmény pályázata a kórtörténet digitalizálásáért, átláthatóbbá tételéért hozna létre applikációt orvosok számára, a MoneyMonkey pedig a pénzügyi tudatosságot támogató kártyajátékban látna fantáziát. A Start it @K&H különdíjat a Milestone nevű csapat nyerte, mely a pénzügyi tudatosság témájában rukkolt elő egy megoldással. A csapat tervezett applikációja egy banki apphoz kapcsolódna, mely segítségével előre meghatározott célokban segítene, hogy pénzügyileg tudatosabban, egyszerűbben és gyorsabban érhessük azt el, heti megtakarítással úgy, hogy folyamatosan vizsgálja és elemzi a kiadásokat.
“Azért lett az innováció, a fenntarthatóság és a bankoláson túli szolgáltatás az idei verseny témája, mert a K&H stratégiájában ezek a területek is a fókuszban vannak. Célunk, hogy a pénzügyeinket és azok intézését is jövőbiztossá tegyük” – emelte ki Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője. A győri fordulóról szólva a szakember hozzátette: “Kiváló pályamunkák érkeztek, a legjobbakat pedig érdemes lehet továbbgondolni és működőképes vállalkozássá alakítani. A sikeres vállalkozást nem csak az üzleti eredményei határozzák meg, hanem az is, ahogyan hozzájárul a közösség igényeihez.” – árulta el Németh Balázs.
„Egy sikeres, új vállalkozás alapja a versenyképes ötlet megtalálása. Ebben, a nulladik lépésben igyekszünk minden támogatást megadni ahhoz, hogy a kiindulási probléma vajon tényleg kellően fájdalmas pontra tapint-e rá. Ha a kezdeti hipotéziseinket sikerül alátámasztani, akkor már lehet megoldási koncepciókat gyártani. Az Ideathon ötletgazdái és résztvevői pontosan innen indultak és 48 óra leforgása alatt végigjárták a problémakutatás, ötletgyártás és prototípus építés szakaszait, mely eredményeit végül szakértő zsűri előtt prezentálták is. Az Ideathon alapítójaként hiszek abban, hogy a kezdetleges ötletekkel rendelkező startupperek számára is teret és eszközöket kell biztosítanunk ahhoz, hogy megerősödhessenek és a helyes utat megtalálva a jövő nagy vállalkozásaivá fejlődhessenek.” – erősített rá Molnár Pál, az Ideathon alapítója és főszervezője.
Az Ideathon 4.0 by K&H folytatódik: a második és harmadik körben, 2022-ben egy online eseménysorozat indul, ahol az ötletek alapján a csapatok megismerkedhetnek a piackutatással, üzleti modell építéssel is, illetve a konkrét ötletkidolgozás után befektetők előtt is bemutathatják elképzeléseiket és a tervek üzleti oldalát is megvizsgálja a zsűri.
Kapcsolódó cikkek
- Ideathon 4.0: fókuszban a pénzügyi innováció és a fenntarthatóság
- Zöldre váltanak? – most még így takarékoskodnak a fiatalok
- Négy korai fázisú vállalkozással bővül várhatóan az OXO csoport portfóliója
- K&H: mikor veszik át a „kockásfüzet” szerepét a személyi pénzügyi menedzsment alkalmazások?
- Egyszerű ötletek taroltak a RESTART2021-en
- Elindult a K&H Vigyázz, kész, pénz! vetélkedő
- Az amerikai befektetők egyre inkább érdeklődnek a magyar startupok iránt
- K&H: újabb, menő fizetési megoldás a mindennapokra
- Apple dokkoló, óvodai fejlesztőprogram és vegán smartfood az iPonNovation győztesei között
- Egyetemről a világpiacra
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon
A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok.
Sportfogadásban lett sikeres a profi ladbarúgó, aki saját platformot hozott létre
17 évig volt profi labdarúgó Csépányi Gábor, aki ma már a sportfogadás területén működik sikeresen. Saját fejlesztésű platformjaimmár milliárdot képviselő üzlet, amellyel most nemzetközi vizeken is bizonyít.
Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól
A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.