1,5 millió megtekintést ért el két hét alatt az UNICEF Magyarország kampánya

forrás: Prím Online, 2021. július 5. 18:42

Hatalmas érdeklődés övezi a fiatalok körében az UNICEF Magyarország cyberbullying elleni új kampányát. A szervezet június 18-án, az online bántalmazás elleni világnapon indította el kezdeményezését a TikTokon. Az azóta eltelt napokban a #sértőhangok megjelöléssel ellátott videós tartalmak több, mint 1.5 millió megtekintést eredményeztek, 400 felé közelít a hangsáv használatával született videók száma és több, mint 5,700 TikTok felhasználó kezdte már el követni a világnapra létrehozott @unicefhungary profilt. 

Az UNICEF Magyarország évek óta kiemelt feladatának tekinti a cyberbullying elleni harcot, amelynek szomorú aktualitást ad, hogy a járvány hatására világszerte akár 70 százalékkal is emelkedhetett az online bántalmazási esetek száma. Az Együtt a sértő hangok ellen című kampány célja, hogy az online térben találja meg és vonja be az érintetteket, a legfiatalabb internetezőket. Így esett a választás a TikTokra. Az innovatív kampányban az alkotó feat. kreatív ügynökség és az UNICEF aktívan épített a platform adottságaira, dinamikus változásaira, valamint a hazai TikTok közönséggel kapcsolatos megfigyelésekre is.

 

TikTok: Magyarországon 1,6 millióan használják, többségük gyerek

A TikTok jelenleg az egyik legnépszerűbb applikáció, ahová a legfiatalabb médiafelhasználók „el tudnak bújni”. A Facebookon, Instagramon megjelenő más korosztályok, leginkább a szülők jelenléte miatt a Z Generáció tagjai aktívan keresik azokat az online tereket, amelyeken nem kell osztozniuk az idősebbekkel. 

 

A videós tartalmak készítésére, megosztására használt platformot becslések szerint Magyarországon több, mint 1.6 millióan használják és elsősorban a 11-18 éves korosztály körében kiemelkedően népszerű. A felhasználók kétharmada 18 év alatti, 23 százalékuk a 14 éves kort sem éri el. Kiemelkedően magas a platformon eltöltött idő, a megkérdezettek több, mint 60%-a napi 30 percnél több időt tölt a TikTokon. 

 

 

B. Nagy Réka dala nyomja el a sértő hangokat

A kampányban bárki egyszerűen részt vehet az Együtt a SÉRTŐ HANGOK ellen elnevezésű hangsáv használatával, melyet zenei alapként használva elkészítheti saját TikTok videóját. A kész tartalomban a speciális hangeffektusokra építő, sértő bekiabálásokat nyomja el, “győzi le” B. Nagy Réka énekesnő Valahol című száma, amely kifejezetten az iskolai és internetes zaklatás témáját dolgozza fel. 

 

„Rengeteg üzenetet kaptam követőktől, mind arról számoltak be, hogy a kampány megmutatta nekik, nincsenek egyedül a problémával. Örültek, hogy hangot adtunk ennek a fontos témának” – mondta B. Nagy Réka, aki pontosan tudja, hogy a cyberbullying milyen károkat okoz egy gyermek életében. „Jártam ebben a cipőben, az online zaklatás elkísért az iskoláséveim alatt, szerencsémre meg tudtam beszélni a kérdést a szüleimmel. Az ebben a helyzetben lévő gyerekeknek is erőt adhat, ha tudják: együtt képesek lehetünk elnyomni a sértő hangokat” – mondta B. Nagy Réka.  

 

„Ott, ahol ilyen nagy számban vannak jelen a fiatal felhasználók, mint a TikTokon, folyamatos potenciális veszélyként van jelen az online bántalmazás. Idei kampányában az UNICEF Magyarország a legfiatalabbak nyelvén szólva egy olyan eszköz segítségével bátorít cselekvésre, amelyet mindenki könnyen, a saját kreativitását felhasználva alkalmazhat és oszthat meg követőivel, az esetleges bántalmazókkal és bántalmazottakkal” – mondta Mészáros Antónia, az UNICEF Magyarország ügyvezető igazgatója.  

 

A kampányt népszerű, TikTokon több százezres követő bázissal rendelkező tartalomgyártók bevonásával indította az UNICEF, hiszen ők tudják leghitelesebben megszólítani az érintetteket. Amellett, hogy a TikTokerek elkészítették saját posztjaikat, az @unicefhungary TikTok profilján rövid videókban is mesélnek személyes érintettségükről és arra kérik követőiket, hogy ők is lépjenek fel a netes bántalmazás ellen, valamint használják a megújult UNICEF HelpApp ingyenes eszközt, amelynek segítségével a fiatalok válaszokat kaphatnak az online és offline bántalmazással kapcsolatos kérdéseikre, azonnali segítséget kérhetnek, és megtanulhatják a konfliktushelyzetek kezelésének erőszakmentes módját is.

 

A kampányvideót egy budapesti gimnázium tornacsarnokában forgatta a feat. kreatív ügynökség, ahol a résztvevő TikTokerek – Whisperton, B. Nagy Réka, Nagy Bogi, Verebélyi Vivien, Nagy Norbi, Molnár Marcell és Szabó Fanni – segítségével foglalták össze a kampányüzenetet. 

 

 

A kampányvideó forgatásán készült werkvideóban az alkotók elmondják, miért fontos számukra a kampány. 

 

A kampány indulása óta további ismert hazai TikTokerek is csatlakoztak a kezdeményezéshez, többek közt Hollósi Jázmin, Fónagy Kitti, Sipos Máté, Fejes Dani és Baranyai Vivien is elkészítették saját videóikat. 

 

A kampány támogatója a Magyar Suzuki Zrt.

“Sajnos egyre többet hallunk és olvasunk olyan esetekről, amikor a fiatalok nem képesek feldolgozni az online zaklatást. A járványidőszak csak súlyosbította a helyzetet. Éppen ezért különösen fontos, hogy nagyobb figyelmet kapjon ez a probléma. Autógyártóként a biztonság az első számunkra a gyártásban és a kész autók esetében is. A közlekedésben is fontosnak tartjuk, hogy a volánnál ülők türelmes, támogató viselkedéssel segítsék egymást. Ez a hozzáállás az online közegben aktív, különösen érzékeny fiatalok esetében szintén kulcsfontosságú. Ezért is álltunk az UNICEF mellé és támogatjuk, hogy minél többen tisztában legyenek az online bántalmazással, valamint csatlakozzanak az ellene való fellépéshez. Nagyon örülünk, hogy az UNICEF kampánya ilyen sok mindenkihez elért, és reméljük, hogy pozitív változásokat fog elindítani” – mondta Bonnár-Csonka Zsuzsanna, a Magyar Suzuki vállalati kommunikációs vezetője.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ilyen volt a magyar rádiók zenei repertoárja 2023-ban

Összesen 103 év és kilenc hónapnyi adást sugároztak a magyarországi rádiók 2023. január 1-jétől december 31-ig – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatásából, amely a magyar rádiók 2023-as zenei repertoárját vizsgálta. A teljes kínálatban a legtöbbet játszott előadó Rúzsa Magdolna volt. Az énekesnőt több mint két és félszer annyiszor hallhattuk, mint a huszadik helyezett Azahriah-t. A tavalyi év legsikeresebb hazai slágere a ValMartól az Úristen, a külföldiek közül Miley Cyrus Flowers című dala volt.

2024. május 3. 18:05

Az akadálymentesség elengedhetetlen szempont az épületek tervezése során

Az akadálymentesség szempontjának egyre fontosabb szerepe van az építészetben, világszerte egyre több vállalat törekszik arra, hogy inkluzív környezetet alakítson ki. A Skanska a befogadás és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségével összhangban szintén jelentős hangsúlyt fektet erre. A vállalat az átgondolt tervezés és megvalósítás érdekében együttműködik az Access4you-val azzal a céllal, hogy épületeiben a legmagasabb szintű access4you tanúsító védjegyet szerezze meg. 

2024. május 3. 16:17

Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu

A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.

2024. május 3. 14:41

A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését

A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban. 

2024. május 3. 13:04

Továbbra is az InfoRádió szólhat a Budapest 88,1 MHz-es frekvencián

Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését. A testület legutóbbi ülésén azt is megállapította, hogy a Balázsék című műsorszám ismét törvényt sértett, amikor a rasszizmusból táplálkozó humorizálásra építette a január 15-i műsor.

2024. május 3. 11:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55