Ennyien neteznek az idősek közül Magyarországon és az EU-ban!
Egyre jobban növekszik a 65 év felettiek körében is az internethasználat az Európai Unió országaiban, hazánk jelenleg a középmezőnyben foglal helyet, derül ki mindez az Eurostat közelmúltban közzétett adataiból. A felmérésben a különböző korcsoportok internetezési szokásait vizsgálták.
A 2020-as év adatait a korábbi évek adatsoraival összehasonlítva megfigyelhető a növekvő tendencia, melyet a COVID-19 járvány kitörése és a válaszlépésként adott lezárások sora tovább erősített, mivel sokan kényszerültek rá, hogy így tartsák a kapcsolatot szeretteikkel, intézzék ügyeiket, vagy éppen szórakoztassák magukat.
2020-ban az EU-ban, a 16-74 év közöttiek 88%-a internetezett az utolsó 3 hónapban, a listavezető Dánia (99%), a sereghajtó pedig Bulgária (70%). Hazánkban ez az arány 85%, ami kicsivel marad el az uniós átlagtól.
A környező országok közül Szlovákia (90%), Csehország, Ausztria (88%) és Szlovénia (87%) jár előttünk, míg Horvátország, Szerbia és Románia (78%) e tekintetben elmarad tőlünk. – írja a Picup.hu
A 65 év feletti korosztályt vizsgálva, sokkal nagyobb különbségek tapasztalhatók az egyes országok között. Az uniós átlag 61%, ezt jelentősen meghaladja az időskorú internetezők aránya Dániában (94%), Luxemburgban és Svédországban (91%) valamint Hollandiában (90%). A lista végén Bulgáriát (25%), Horvátországot (28%) és Görögországot (33%) találjuk.
Magyarország elmarad valamelyest az uniós átlagtól (53%), az előző évhez képest (41%) azonban jelentős javulás tapasztalható. A szomszédos országok közül Szlovákiában (58%) és Ausztriában (57%), valamivel magasabb, míg Szlovéniában (51%), Szerbiában (50%) és Romániában (40%) alacsonyabb a 65 év feletti internetezők aránya.
Az elmúlt napokban számolt be kutatásának eredményeiről az NMHH, mely a hazai internethasználatot vizsgálta. Az országosan reprezentatív mintavétellel készült felmérés rámutatott, hogy legkevésbé a szegényebb háztartásokban használják az internetet, valamint hogy a végzettség és az életkor is befolyásolja az internethasználatot.
Az NMHH felmérése szerint, hazánkban negyvenéves életkor alatt már szinte mindenki internetezik, a 70 éven felülieknek viszont csak a 30%-a, ami egybevág az Eurostat adataival.
Képek forrása: Pixabay.com; Picup.hu
Kapcsolódó cikkek
- NMHH-kutatás: miért nem internetezik mindenki?
- Zaklatás, szexualitás, titkolózás – a tinik élete a neten
- Egyre többet fizetünk a sztárokért az interneten
- Ezek a brandek nyerték meg az internetezőket tavaly
- Új innovációkat mutatott be a Cisco
- A koronavírus-vakcinák mellékhatásai érdeklik legjobban a magyar internetezőket
- Együttműködik a Vantage Towers és az Antenna Hungária
- Ráerősített az online sérelmekre az otthonülés
- Türelmesebbé tette az embereket a kibertérben a járvány
- Családok és adatok veszélyben
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Prémium gaming élmény a felhasználóknak
A 48,9" hüvelykes (124,3 cm) Philips Evnia 49M2C8900L gaming monitor tele van erőteljes funkciókkal: QD-OLED panel, 32:9 SuperWide kijelző, 5120x1440 felbontás, 144 Hz, Ambiglow és DTS hangzás teszik a kiváló minőségű Evnia 8000 sorozat új tagját igazán figyelemfelkeltővé.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
Újfajta trendek az irodában
A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.