Közel 42 millió forint támogatás közösségi rádiók és televíziók működésére
Nyolc közösségi televízió és rádió működési és üzemeltetési költségéhez járul hozzá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa, amiről e heti ülésén döntött a testület. A grémium felkérte a hatóságot a Budapest 105,9 MHz médiaszolgáltatási lehetőség pályáztatásának előkészítésére és elvégezte vidéki közösségi frekvenciákra benyújtott pályázati ajánlatok alaki vizsgálatait. A testület bírságot rótt ki helytelen korhatár-besorolás és a szerződéses vállalások megsértése miatt, és figyelmeztetett egy szolgáltatót burkolt reklámozásért.
Mintegy 41,95 millió forintot ítélt meg nyolc pályázónak a Médiatanács a közösségi médiaszolgáltatók működési és üzemeltetési költségeit támogató pályázat harmadik fordulójában. A televíziók közül sikeresen pályázott a Pomáz Televízió, a biatorbágyi Völgyhíd TV, a sátoraljaújhelyi Zemplén TV, a sárvári Trió-TV-Dunántúl és a budapesti EWTN Bonum. A rádiók közül vissza nem térítendő forráshoz jut a nyíregyházi Mustár Rádió, az érdi Sola Rádió, valamint a kisvárdai Friss FM.
A Médiatanács felkérte az NMHH-t, hogy dolgozza ki a Budapest 105,9 MHz médiaszolgáltatási lehetőség frekvenciatervét, a pályázati eljárás előkészítéseként. A grémium elvégezte a Szentes 104,3 MHz, a Keszthely 92,2 MHz, a Békéscsaba 91,8 MHz és az Eger 99,1 MHz helyi médiaszolgáltatási lehetőségek közösségi jellegű használatára kiírt pályázati felhívásaira beérkezett ajánlatok alaki vizsgálatát: előbbi kettőnél hiánypótlásra szólította fel, míg utóbbi kettőnél pályázati nyilvántartásba vette az egyedüli pályázó Karc FM Média Kft.-t.
Bejelentés alapján vizsgálta a testület a Pesti TV szolgáltatóját és 100 ezer forintos bírságot rótt ki rá, amiért a Pesti galerie című műsor egy februári adását és annak ismétlését 16-os besorolás helyett csupán 12 éven aluliaknak nem ajánlottként tette közzé, és az este 21 és hajnali 5 óra közötti idősáv helyett este 20 órától és kora délután sugározta. Bár az adás szerkesztői kísérletet tettek a műsorban elhangzó trágár beszéd elnémítására, azok a nézők számára mégis érthetőek, kivehetőek maradtak, ez pedig ellenkezik a kiskorúak védelmét előíró szabályokkal.
A veszprémi 90,6 Rádió 1 szolgáltatójára tízezer forint bírságot rótt ki a grémium, amiért szerződéses vállalásaihoz képest kevesebb magyar zenét játszott januárban. Az Oxygen TV szolgáltatóját burkolt reklámozás miatt figyelmeztette a tanács, amiért az Oxygen Media Gazdasági Magazin egyik márciusi adásában egy cukrászda részletes bemutatásával a termékek megvételére sarkallhatta a nézőket.
A Médiatanács a jogi következmények kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
A testület elfogadott egy tájékoztató dokumentumot a látássérültek médiabefogadását segítő audionarráció ellenőrzéséről is, amiből kiderül, hogy az akadálymentesítési kötelezettség alá tartozó szolgáltatások – az RTL Klub, a TV2 és a Duna Televízió – mind megkezdték a szükséges folyamatokat. Jellemzően egy-egy saját gyártású sorozat aktuális epizódját látták el audionarrációval.
Kapcsolódó cikkek
- Júniusban három budapesti rádiós frekvenciára is lehet pályázni
- Hírközlési kerekasztal: jövőálló megoldásokkal kell előkészíteni a 3G utáni világot
- Balogh János és Bozsóki István kapta a Dr. Magyari Endre-díjakat
- A járvány első hulláma alatt is jól teljesített a digitális infrastruktúra
- Két vidéki frekvenciapályázat tervezetét fogadta el a Médiatanács
- Csúcsot döntve telefonáltunk és interneteztünk a járvány második hulláma alatt
- Bünteti a problémás webshopokat az NMHH és a Nébih
- Lezárult a Budapest 95,3 MHz-re kiírt rádiós pályázat
- Az idősek digitális készségét szeretné fejleszteni az NMHH
- A médiaszolgáltatási díjak elengedésével kapcsolatban ad tájékoztatást a Médiatanács
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hannover Messe 2024: A Bosch fenntartható megoldásokat mutatott be
Az ipari gyártás minden gazdaság motorja, a gyártóknak azonban egy jelentős kihívásra is kell megoldást találniuk: a klímaváltozás miatt a gyáraknak fenntarthatóvá kell válniuk és kímélni kell az erőforrásokat. A Bosch, a gyártási és ipari megoldások egyik vezető szállítója, a gyárautomatizáláshoz, a hidrogéngazdasághoz, a digitalizációhoz és a mesterséges intelligenciához (MI) kapcsolódó megoldások széles portfóliójával segíti az ipari vállalatokat a zöld átalakulás megvalósításában.
Újabb rangos szakmai díjat nyert a Prologis!
A Prologis Park Budapest-Sziget II beruházás nyerte idén a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) által életre hívott, „Év logisztikai fejlesztése” elismerést. A legkiemelkedőbb hazai logisztikai fejlesztéseket díjazó kitüntetést 2023 óta ítéli oda a szervezet 11 tagú testülete a közúti-, vasúti-, vízi-, légi- és intermodális fuvarozás, valamint a vámolási és raktározási területek meghatározó szereplői részére.
Egy napra az anyukák vették át a vezető szerepet a Yettelnél
Határozottság, konfliktuskezelés, problémamegoldó képesség és empátia: ezek a legfőbb vezetői tulajdonságok, melyek édesanyaként is elengedhetetlenek a magyarok szerint – derült ki a Yettel friss, országos, anyák napja alkalmából készített kutatásából. A mobilszolgáltató a vezetői kompetenciákat vetette össze az anyasághoz szükséges képességekkel, és az is kiderült, hogy tízből nyolc válaszadó szerint a gyereknevelés során tanult készségeket a munkavégzésben is lehet kamatoztatni.
Az AI a technológia jövője, a HONOR pedig úttörő benne
A technológia világában mostanában szinte minden a mesterséges intelligenciáról (AI) szól, a hírek egy része pedig riasztó jelleggel csapódik le: sokan munkák elvesztését, emberek által végzett szakmák megszűnését látják benne.
A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan Egyetem
A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) első és egyetlen magyar egyetemként írt alá hosszú távú partnerségi megállapodást az Arizona State University-vel (ASU), amely a Center for World University Rankings 2023-2024 szerint a világ legjobb egyetemeinek 1%-ába tartozik. Ez a partnerség új lehetőségeket biztosít a METU-n tanuló magyar és külföldi hallgatók számára, és a magyar felsőoktatás nemzetközivé válásának következő lépcsőfoka lehet. A megállapodás alapján a METU jogosult használni a logója részeként a „powered by Arizona State University” megnevezést.