Markánsan megváltozott az otthoni laptophasználat hazánkban
Országos kutatást végzett a Laptophardware.hu laptop alkatrész webáruház a magyar lakosság laptophasználati szokásairól. A felmérés rámutatott, hogy a magyarok jelentős része a pandémia előtt jellemzően szórakozásra használta otthon a laptopját, azonban az otthoni munkavégzés hatására (61% kezdett el laptopon dolgozni) a markáns többség (72%) annyira megkedvelte a laptophasználatot, hogy nem szívesen „ül vissza” az irodai asztali gép elé.
A Laptophardware.hu kutatásában több mint 600 felhasználó vett részt. Közülük 98% már a pandémia előtt is rendszeres laptophasználó volt, viszont leginkább szórakozási célból vették elő az eszközeiket, mindössze 11% használta az eszközt munkavégzésre. Ez az arány a home office hatására 61%-ra ugrott fel. A megkérdezettek mindössze 16%-a vásárolt új laptopot a pandémiás helyzetre, 70%-uk a meglévő laptopot fogta munkára, míg 11% használt laptopot szerzett be.
Habár a legnagyobb ugrás a munkavégzés irányába történt a laptopozásban, a válaszadók egyéb célokból továbbra is szívesen elővették a gépeket otthon. Legtöbben a munkán kívül továbbra is szórakozási (16%) és kapcsolattartási (12%) célból használják az eszközöket, míg tanulásra a pandémia előtti 3%-ról 10%-ra emelkedett a felhasználás célja.
Csak kevesen vágynak vissza az asztali számítógépekhez
A kérdőívet kitöltők számára az otthoni munkavégzés és a hordozható eszközök használata sok pozitívummal járt: a legtöbben (a megkérdezettek több, mint 70%-a) kényelmesebbnek ítélték meg a laptopon való munkavégzést és a jövőben is maradnának a jelenlegi megoldások mellett, míg nagyon kevesen (csupán 9%) várják, hogy visszatérhessenek az irodában jellemzően használt asztali számítógépekhez.
Az utolsó utáni pillanatban szervizelünk
A Laptophardware.hu kutatásában azt is megvizsgálták, hogy a válaszadók mennyire tartják fontosnak a laptopok rendszeres karbantartását. A válaszadók fele nyilatkozott úgy, hogy kizárólag akkor fordulnak szervizhez, ha az eszközeik már meghibásodtak, és csak 17%-uk törődik a rendszeres üzemben tartással. Ugyanakkor, a válaszadók mindössze 10%-a választja inkább az új eszköz vásárlását, mint a javítást. „A felmérésünk fontos konklúziója volt, hogy sajnos a magyar felhasználók döntő többsége még mindig csak akkor gondoskodna a laptopja karbantartásról, amikor az már túl késő. Ezen érdemes lenne változtatni, hiszen sok energia, idő és pénz megspórolható egy kis odafigyeléssel és rendszeres szervizzel” - mutat rá Krajnyák Tamás, a Laptophardware operatív vezetője. „Sokak számára meglepő lehet, de csupán egy szakszerűen elvégzett laptop tisztítással akár 1 teljes évvel is megnövelhető a készülék élettartama.” – fűzte hozzá.
Kapcsolódó cikkek
- A járvány első hulláma alatt is jól teljesített a digitális infrastruktúra
- Két új MateBook-ot hoz Magyarországra a Huawei
- Karantérkarrier – így dolgozunk COVID alatt
- Itt az új Dell Latitude 7320 leválasztható billentyűzetű laptop
- Új stílusos, környezetbarát Inspiron termékcsalád
- Nem félnek, de betartják az óvintézkedéseket a hazai autósok
- Az Alienware és a Dell ismét AMD-alapú laptoppal jelentkezik
- Fujitsu: A digitális átalakulás egyértelmű értéket teremt a pénzügyi piacon
- A világ első gamer laptopja CHERRY MX billentyűkkel
- A többség a járvány után is otthonról dolgozna
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Prémium gaming élmény a felhasználóknak
A 48,9" hüvelykes (124,3 cm) Philips Evnia 49M2C8900L gaming monitor tele van erőteljes funkciókkal: QD-OLED panel, 32:9 SuperWide kijelző, 5120x1440 felbontás, 144 Hz, Ambiglow és DTS hangzás teszik a kiváló minőségű Evnia 8000 sorozat új tagját igazán figyelemfelkeltővé.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
Újfajta trendek az irodában
A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.