Ötezer eurós bírságot kapott az RTL II a Showder Klub miatt
A luxemburgi médiahatóság a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának kezdeményezésére ötezer eurós bírságot szabott ki az RTL II szolgáltatójára a Showder Klub egyik adásának szóhasználata és korhatár-besorolása miatt – az erről szóló tájékoztatót a tanács az e heti ülésén tárgyalta. A testület engedélyezte, hogy a kecskeméti Karc FM 97,7 később indítsa el szolgáltatását.
A Médiatanács megkeresése nyomán a luxemburgi társhatóság, az ALIA kiskorúakat és az emberi méltóságot védő rendelkezések megsértése miatt több mint másfél millió forintnak megfelelő – ötezer eurós – bírságot rótt ki az RTL II médiaszolgáltatójára a Showder Klub 2019. január 15-ei adása kapcsán. A műsorszám nyelvhasználata vulgáris volt, és több szexuális tartalmú vagy szexuális beállítottságra utaló viccet tartalmazott, ezért azt a 12-es korhatár-kategória helyett 16-osba kellett volna sorolni. A társhatóság a BeleValóVilág powered by Big Brother című műsor 2018. november 11-ei adása kapcsán pedig megrovásban részesítette a szolgáltatót a vulgáris nyelvezet miatt, így azt a 12-es korhatár-besorolás helyett ugyancsak 16-ossal lehetett volna csak közreadni – tájékoztatta az ALIA a magyar testületet.
A Médiatanács e heti ülésén hozzájárult ahhoz, hogy a Karc FM Média Kft. a Kecskemét 97,7 MHz frekvencián két hónapos haladékkal, legkésőbb december 29-én kezdje meg közösségi adását.
A Nyíregyházán is hallható Mustár Rádió szolgáltatóját negyvenezer forintra bírságolta a tanács, amiért egy vizsgált júliusi adáshéten kevesebb szöveget, magyar zenét, valamint a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsort és több ismétlést tett közzé szerződéses vállalásaihoz képest.
A Médiatanács a jogi következmények kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
Kapcsolódó cikkek
- Médiatanács: jó eséllyel pályázhat a Klubrádió a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázatán
- Magyar–román együttműködés a Mozi+ helytelen korhatárbesorolása miatt
- Hamarosan újra pályázható a budapesti 98,0 MHz körzeti rádiófrekvencia
- Újra pályázható lesz a Budapest 92,9 MHz frekvencia
- Közel 75 millió forintos támogatás rádiós műsorgyártásra
- Médiatanács: magyar–cseh együttműködés a Film Café és a Comedy Central médiafelügyeletében
- Túl a mélyponton a tévés reklámpiac
- Médiatanács: Tovább szólhat Cegléden a Mária Rádió
- Újra szólhat Székesfehérváron a Vörösmarty Rádió
- NMHH-piackutatás: a közösségi oldalakon találkozhatunk leginkább álhírekkel
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Lányok Napja az ELTE Informatikai Karán
Az ELTE Informatikai Kar ismét szeretettel várja az érdeklődőket a Lányok Napjára, ahol bemutatják, milyen izgalmas és kreatív feladatok várnak a jövő informatikusaira, és miért érdemes lányként ezt a pályát választani.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.