Lezárult az e-sport versenyszezon

forrás: Prím Online, 2020. augusztus 6. 18:20

Véget értek a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság második évadának küzdelmei. A 2019/2020-as évad 8 versenyszámában összesen 7696 játékos- és 802 csapatnevezés érkezett. A bajnokság 410 órányi online közvetítései 720 ezer nézőt vonzottak és 1,3 millió élő megtekintést generáltak a versenyidőszakban.

Bár a sportélet leállt a koronavírus következtében, az e-sportokra és a K&H Nemzeti E-sport Bajnokság lebonyolítására ez nem volt hatással. A tervezett offline döntők a játékosok biztonsága érdekében online zajlottak mindegyik versenyszámban, a bajnokság összdíjazása 15 millió forint volt. 

 

A K&H MNEB League of Legends döntőjében az alapszakaszt szinte hibátlanul teljesítő Wonder Stag Esports és a tavalyi bajnok Team Plague találkozott, ahol egy Best-of-5 összecsapás keretében a Team Plague csodálatos és meggyőző játékkal végül 3-1-re legyőzte ellenfelét. A legjobb magyar League of Legends csapat a címvédésen túl 1,3 millió forintot nyert, és bejutott az Esports Balkan League zárt selejtezőjébe. A bajnokság MVP-je a WSE felső ösvényese, Szlovák “MarineHBS” Máté lett.

 

A K&H MNEB Hearthstone versenyszámban 6 állomáson keresztül gyűjtötték a pontokat hazánk legjobb kártyajátékosai. Közülük az első 8 került be a nagydöntőbe. A kettős kieséses rendszerben rendezett finálét végig dominálva, vereség nélkül jutott a fináléba a tavalyi győztes Balázs “Hulkeinstein” Sebestyén, aki végül egy rendkívül szoros párharcban 3-2-re legyőzte csapattársát, Antal "Wuncler" Félixet.

 

 

A K&H MNEB CS:GO döntőjében az alapszakaszt hibátlanul teljesítő Budapest Five (szezon alatt Salamander) és a WiLD találkozott. A döntőben Best-of-5 összecsapásban nyert a Budapest Five, aki a címvédésen túl 1,3 millió forintot nyert. A bajnokság MVP-je az egyik legtehetségesebb hazai játékos, a 18 éves Torzsás “torzsi” Ádám lett.

 

A K&H MNEB PUBG versenyszámban 12 állomáson keresztül gyűjtötték a pontokat hazánk legjobb PUBG csapatai. Közülük az első 16 került be a nagydöntőbe, akik egy egész napos élő közvetítés keretében küzdöttek meg a több mint 2,7 millió forintos összdíjazásért. A végső győzelem csak a legutolsó, 10. pályán dőlt el, a KmK javára. A második helyezett a Budapest Five lett, a dobogó harmadik fokára a Pizza Monkey állhatott fel. 

 

A K&H MNEB R6S versenyszámban az alapszakaszt veretlenül teljesítő Salamander és az óriási meglepetésre a címvédő WiLD-ot kiütő Team Plague találkozott. A nemzetközi vizeket is megjárt Salamander toronymagas esélyese volt az összecsapásnak, és elképesztő dominanciával 3-0-ra nyerték a nagydöntőt, ezzel bezsebelve a győztesnek járó 1,3 millió forintot. Az MVP a Salamander csapatkapitánya és oszlopos tagja, Juhász “DogeFather” Gábor lett.

 

A K&H MNEB HPCL, azaz a FIFA 20 játék 11v11 elleni játékmódjának 2020-as tavaszi szezonja végletekig kiélezett küzdelmet hozott. A bajnoki címért három csapat, a Nice Gaming, a DVSC és a DigiSport Honvéd is versenybe szállt, de végül előbbi kettő között dőlt el az aranyérem sorsa az utolsó fordulóban, a DVSC javára. 

 

 

A HUNESZ Masters az első hazai FIFA grassroots kupasorozat, mely fél év és 20 állomás után online döntővel zárult. A két platformon megrendezett FIFA 1v1 versenyen PlayStation4-en az MTK játékosa, Majorosi Krisztián nyert, míg XBOX-on meglepetésre Reznák Dániel a döntőben maga mögé utasította az Ajax korábbi játékosát és a V4 Future Sports Festival 2018 győztesét, Szirtesi “Gabinho” Gábort.

 

Az MNASZ - HUNESZ E-sport Országos GTSport Autószimulátor Bajnokság alapszakaszának legeredményesebb versenyzője, Blazsán Patrik nyerte végül a bajnokság döntőjét is, maga mögé utasítva Báder Benjámint és Szarka Zsoltot. Patrik egyébként mindössze két tizedmásodperccel maradt el a hivatalos világcsúcstól a barcelonai pályán. 

 

„Az e-sportban az innováció és a sportolókra jellemző elhivatottság, eltökéltség találkozik egymással, a K&H pedig a sportnak ezen a területén is szeretne példát mutatni, és felkarolni a hazai tehetségeket. A bajnokságon az e-sportolók ismét megmutatták, milyen kiváló teljesítményt tudnak elérni, és a már jól ismert bajnokok mellett idén számos új, feltörekvő reménységet ismerhettünk meg. Örülünk annak, hogy támogatásunk révén az e-sport a vírusjárvány ideje alatt is lehetőséget biztosított a versenyzésre és szurkolásra” – mondta el Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója.  

 

“A járványügyi helyzet speciális körülményei ellenére sikeresen zárultak a K&H MNEB 2. évadának versenyei. Örömmel jelenthetjük ki, hogy minden téren sikerült a tervezett eredményeinket túlszárnyalni: rekordszámú nevezés, növekvő stream nézettség és bővülő közösségi média elérés. Mindez jól mutatja, hogy a hazai e-sport továbbra is dinamikusan növekszik, és egyre komolyabban vehető mind társadalmilag, mind gazdasági értelemben. Ezúton is köszönjük a verseny szponzorainak, a csapatoknak, közreműködő partnereinknek és a szurkolóknak, hogy mindez létrejöhetett” – nyilatkozta Biró Balázs György, a Magyar E-sport Szövetség elnöke.

Kulcsszavak: e-sport

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra

Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében. 

2024. március 28. 19:05

A Philips Monitors E1 terméksorozat három új, többcélú modellel bővül

A Philips Monitors E1 sorozata ebben a hónapban három új modellel bővül. Az irodai felhasználók és távmunkában dolgozók számára szükséges összes alapvető funkcióval ellátott új modellek segítenek a felhasználóknak a kapcsolattartásban és növelik a termelékenységüket, mindezt versenyképes áron. 

2024. március 28. 13:27

Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.

2024. március 28. 11:50

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05