Itt a teljes körű magyar megoldás az azonnali fizetésre
Bemutatkozott a nagyközönségnek a koronavírus okozta társadalmi és gazdasági problémák enyhítésére és kezelésére szervezett informatikai versenyen a magyar tulajdonban lévő és kizárólag magyar fejlesztőket foglalkoztató Organic elektronikus fizetési megoldása.
Március elején vezette be hazánkban a Magyar Nemzeti Bank és a Giro Zrt. az azonnali fizetési rendszert, melynek segítségével 5 másodperc alatt megérkeznek az átutalások a bankszámlákra. Az elmúlt egy hónapban kitűnően vizsgázott rendszerre épül a maroknyi, de jelentős banki tapasztalattal rendelkező magyar programozók által fejlesztett teljes körű szolgáltatáscsomag, az Organic. A megoldás segíti a magánszemélyek és a vállalkozások közötti banki tranzakciók felgyorsítását, egyszerűsítését, és ezáltal a teljes gazdaság készpénzmentessé tételét, valamint a vállalkozások digitalizálását, melyre a koronavírus járvány miatt is kiemelt szükség van.
A megoldás két különálló, de egymással szorosan együttműködő alkalmazásból áll: az Organic Pénztárca magánszemélyek közötti pénzforgalmat, valamint vásárlást tesz lehetővé egy mobiltelefonos applikáció segítségével. A felhasználók érintésmentesen, egyszerűen, QR-kód segítségével tudnak egymásnak azonnal utalni, egymástól pénzt kérni, de az alkalmazás képes arra is, hogy a felhasználók számlákat osszanak meg egymás között, vagy akár a szomszédnak is be tudjanak vásárolni anélkül, hogy az készpénzmozgással járna együtt. Nincs feltétlenül szükség bankkártyára sem, mert az alkalmazás képes bármilyen hazai bankszámlához kapcsolódva elvégezni az azonnali utalást a fizetéskor. Sőt, a rendszer későbbi fázisában a fejlesztők ígérik, hogy SZÉP kártyával és cafeteria kártyamegoldásokkal is bővítik az Organic Pénztárca funkcióit, illetve a legnépszerűbb pontgyűjtő hűségkártyák kezelését is beépítik az alkalmazásba, így bárki teljes pénztárcája ténylegesen képes a mobiltelefonjába költözni.
A kereskedőknek nyújtott Organic Terminál segítségével bármely vállalkozás - legyen az egy kis sarki közért, nagyáruház, kicsi vagy nagy internetes bolt vagy akár apróhirdetési weboldal -, percek alatt képessé válik elektronikus fizetés azonnali fogadására, anélkül, hogy ehhez bármilyen speciális eszközt meg kellene vásárolnia. Az Organic Terminál telepíthető okostelefonra, táblagépre vagy akár számítógépre is, s néhány klikkelés és a szükséges adatok megadása után, digitális szerződéskötéssel képes elektronikus fizetések fogadására a kereskedő bankszámlájára. Nincs szükség bankkártya terminálra, sőt, a fejlesztések eredményeként - ugyanúgy mint a lakossági Organic Pénztárcában -, a SZÉP kártya és más eszközök is elérhetők lesznek fizetési módként. A rendszer tervezésének köszönhetően a fizetési folyamat kiegészíthető számla vagy nyugta azonnali, elektronikus kiállításával, csomagküldés megrendelésével, s akár azzal is, hogy a kiszállítást végző futárok az utánvétes csomagot a rendszeren belül kezelve, teljes mértékben elektronikus és érintésmentes fizetéssel tudják a címzettnek kézbesíteni.
Mint ahogy az Organic Soft Kft. ügyvezetője, Kurucz Attila elmondta: “Jelenleg nem csak hazánkban, hanem egyelőre a világon sem található ilyen összetett, de mégis egyszerűen használható és biztonságos, az azonnali fizetési rendszerre épülő informatikai megoldás, mely reményeink szerint hamarosan a magyar felhasználók kedvenc és elengedhetetlen telefonos alkalmazásává válik.”
Kapcsolódó cikkek
- ReadyPay – a mobil kártyaelfogadó
- Az EFISZ alapító tag lett az EDFA nonprofit szervezetben
- Stratégiai együttműködési megállapodást kötött az EFISZ és a Debreceni Egyetem
- Kutatás az elektronikus fizetésről
- Elektronikus Fizetési Megoldások címmel ötletpályázatot hirdet az EFISZ
- Elkészült az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége Etikai Kódexe
- Megkezdte működését az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége
- PayPal.Me: itthon is elindult a személyközi pénzküldő szolgáltatás
- Megszokás vagy praktikusság?
- Megduplázódott az érintésmentes bankkártyás fizetések száma a Gourmet Fesztiválon
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.