Médiatanács: A járvány miatt könnyítést kapnak a testület által támogatott médiaszolgáltatók
Könnyítést kapnak a Médiatanács által támogatott helyi és körzeti médiumok
A Médiatanács a veszélyhelyzet miatt egy átmeneti szabályzóval lehetővé teszi azt, hogy a nehezített körülmények ellenére is tudják teljesíteni szerződési kötelezettségeiket azok a körzeti rádiók és televíziók, amelyekkel a testület már megkötött hír-, közéleti és tematikus magazinműsorok támogatásáról szóló szerződéseket. A szolgáltatók munkatársai a vírus terjedésének megfékezése érdekében igyekeznek csökkenteni a személyes érintkezések számát, viszont így nehezen tudnak eleget tenni a támogatással járó műsorkészítési feladataiknak, hiszen kulturális és helyi közéleti események maradnak el, interjúk hiúsulnak meg. A Médiatanács emiatt a veszélyhelyzet alatt kiterjeszti a támogatott műsorszámokban feldolgozható ügyek körét például olyan témákkal, mint az Operatív Törzs tagjai által közölt információk helyi hatásainak részletesebb kifejtése, valamint a járvány helyi oktatásra, kultúrára, egészségügyre vagy környezetre gyakorolt hatásainak feldolgozása. Támogatott cél ezentúl az is, ha a műsorokban a fiataloknak készített oktatási segédanyagokat mutatnak be, elhelyezkedési lehetőségekről szóló ismertetőket tesznek közzé az álláskeresőknek, tanácsokat adnak az időseknek vagy a segítségkéréshez szükséges információkról számolnak be a nézőknek. Így a támogatott szolgáltatók továbbra is segíthetik közösségüket: a közszolgálati tartalmak bemutatása révén – a releváns, helyi adottságok figyelembevételével – aktívan hozzá tudnak járulni a veszélyhelyzet enyhítéséhez és megszüntetéséhez.
Rádiós frekvenciákkal kapcsolatos döntések
A testület elvégezte az alaki vizsgálatokat a körzeti Kecskemét 93,7 MHz és a helyi Szigetvár 98,9 MHz frekvenciák közösségi, valamint a körzeti Miskolc 96,3 MHz frekvencia kereskedelmi jellegű használatának pályázati eljárásaiban. A kecskeméti esetben pályázati nyilvántartásba vette a Katolikus Rádió Zrt.-t és a Karc FM Média Kft.-t, míg hiánypótlásra szólította fel a Mária Rádió Frekvencia Kft.-t. A szigetvári eljárásban hiánypótlásra szólította fel az egyedüli pályázót, a Karc FM Média Kft.-t, míg a miskolci eljárásban pályázati nyilvántartásba vette az LBK Médiaszolgáltató 2020 Kft.-t, valamint hiánypótlásra szólította fel a Radio Plus Kft.-t és a Mátra Centrum Kft.-t.
Elfogadta a grémium a Körmend 99,8 MHz helyi frekvencia kereskedelmi jellegű használatát célzó pályázati felhívásának tervezetét.
A Médiatanács heti üléseinek teljes napirendje megtalálható a testület honlapján, ahogy az ülésekről készült jegyzőkönyvek, illetve valamennyi határozat is – a legfrissebbek a szükséges hitelesítési és adminisztrációs átfutási idő után lesznek nyilvánosak.
Kapcsolódó cikkek
- Médiatanács: Nyolcszáz millió forint rádió- és tévéműsorok készítésére
- A Való Világ miatt büntetett a Médiatanács
- NMHH Médiatanács: közel 75 millió forintból készíthet műsorokat huszonöt helyi és körzeti rádió
- Médiatanács: 166 millió forint támogatás közösségi rádiók és televíziók rezsiköltségeire
- Vidéki kereskedelmi rádiós pályázatokat hirdetett a Médiatanács
- Három vidéki rádiós frekvenciára lehet pályázni
- További öt évig szólhat a debreceni Magyar Katolikus Rádió
- Tovább szólhat a debreceni Campus Rádió
- NMHH Médiatanács: Harminchat televízió és rádió jutott összesen 146,5 millió forintos műsor- és műszaki támogatáshoz
- Médiatanács: tovább szólhat a baranyai Rádió 1
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.
Jöhet a személyre szabott reklámoktól mentes ingyenes Facebook és Instagram?
Nagy várakozás előzte meg az uniós adatvédelmi testület (EDPB) állásfoglalását az egyelőre leginkább a Meta által használt „consent or pay” (hozzájárulás vagy fizetés) üzleti modell adatvédelmi vonatkozásaival kapcsolatban. Várhatóan mi lesz a hatása a véleménynek a közösségi médiumok és platformok működésére, mit jelenthet mindez a piaci szereplők és a felhasználók számára? A fenti kérdéseket Bartal Ivánnal, az Oppenheim Ügyvédi Iroda adatvédelmi jogi praxisának vezetőjével jártuk körbe.