Ingyenesen biztosítja háziorvosoknak videókonzultációs rendszerét egy hazai egészségügyi startup
Egyre jobban leterheli az alapellátó háziorvosokat is a kialakult járványügyi helyzet. A jelenleg hatályban lévő kijárási korlátozás figyelembevételével pedig tanácsos, hogy csak a legszükségesebb esetekben vegyünk igénybe személyesen egészségügyi ellátást. Egy hazai egészségügyi startup ezért saját fejlesztésű rendszerén keresztül teszi elérhetővé a telefonos- és videókonzultációt, ráadásul a járványra való tekintettel a hazai háziorvosok és pácienseik számára most ingyenesen biztosítja a szolgáltatást.
Sokakat megrémíthet a lehetősége annak, hogy a korábban természetes háziorvosi és szakorvosi ellátás nem tud zavartalanul működni a járvány időszakában és olyan problémákkal, amelyek bár a mi mindennapjainkat megkeseríthetik, mégsem életbevágók, talán nem is tudunk - vagy nem merünk - az orvosainkhoz fordulni. A konzultáció legbiztonságosabb módja ebben az időszakban a telefonos- vagy videókonzultáció lehet, amelyet most a Háziorvosok Online Szervezetével közösen szervez online platformra a MediCall nevű magyar startup.
Ingyenes konzultáció a háziorvosok ellátásához
A MediCall rendszere évek óta biztosít stabil és megbízható felületet az online és telefonos szakorvosi ellátásban. A járvány időszakában azonban minden háziorvos számára ingyenessé teszik a rendszert, melyen keresztül ellenőrzött körülmények között, de könnyedén tudják magukat regisztrálni a szakemberek. Ezt követően a cég elkészíti számukra profiljukat, majd ezután már könnyedén beállíthatják az orvosok szabad időpontjaikat, melyekre a páciensek foglalni tudnak.
A konzultáció során a betegnek lehetősége van dokumentumok, korábbi leletek megosztására, ezzel is segítve a hatékony egészségügyi tanácsadást. Ezáltal egy olyan rendszerhez jutnak az orvosok és pácienseik, melyen keresztül bárhonnan zavartalanul folytathatják az ellátást laptopon vagy okostelefonon keresztül, a betegjogok érvényesülésének biztosítása mellett, ezzel is támogatva azt, hogy mindenki maradjon otthonában a következő időszakban.
A kezdeményezés múlt hét végi elindítása óta már 30 háziorvos profilja kikerült az oldalra és még többen várnak arra, hogy befejeződjön folyamatban lévő regisztrációjuk. Az orvosok folyamatosan ismerkednek a rendszerrel, amit segít, hogy használatához nincs szükség különösebb technikai tudásra. Az új jelentkezőket a MediCall ideiglenes landing oldalán várják.
Videókonzultáció a magánegészségügy szolgálatában is
A koronavírus hatására jelentősen megnőtt azon magánszolgáltatók és orvosok száma, akik a MediCall videó és telefonos konzultációs rendszerét kezdték használni, ezzel is enyhítve a magánegészségügyben tapasztalható járvány okozta veszteségeket. A magyar startup teljesen kulcsrakész, saját felületükre beágyazható megoldást ad minden szolgáltatónak, mellyel zavartalanul folytathatják orvosi konzultációikat, amennyiben szakterületük ezt megengedi. A csatlakozók száma pedig folyamatosan bővül, számos magánintézmény jelezte igényét a videókonzultációs lehetőség beépítésére.
Hogyan lehet igénybe venni a videókonzultációt?
A MediCall mobilalkalmazáson és weboldalon keresztül már évek óta célzottan kérhetünk azonnali online segítséget szakorvosoktól. A szolgáltatás úgy működik, mint egy vizit vagy konzultáció a magánegészségügyi rendszerben.
Videós konzultáció esetén a páciens a MediCall weboldalán keresztül éri el a szakorvost, akihez pár perc alatt foglalhat időpontot. A megadott időpontban pedig az orvos elindítja a konzultációt, melyhez a páciens egy kattintással csatlakozik. A konzultáció minden eszközről működik, sem telepítést, sem különösebb technikai felkészültséget nem igényel az orvos vagy a páciens oldaláról.
Az, hogy a szolgáltatásnak a jelenlegi helyzetben még nagyobb a létjogosultsága, abból is látszik, hogy az elmúlt hetekben sokszorosára nőtt a regisztráló potenciális páciensek száma, illetve orvosok és intézmények is egyre többen jelentkeznek, hogy használni szeretnék a rendszert saját praxisukban. A nap 24 órájában elérhető szolgáltatáson keresztül jelenleg 60 szakterület 400 orvosa között válogathatunk, a regisztrált felhasználók száma pedig meghaladja az 53 000 főt.
Hasznos linkek:
Az eddig regisztrált háziorvosokhoz itt érhető el az időpontfoglalás (saját körzetükhöz tartozó páciensek részére): https://medicall.cc/idopontfoglalas/haziorvosok-online/index
A háziorvosok regisztrációját ezen a felületen várják: https://medicall.cc/jelentkezes-haziorvosnak
Szakorvosok, magánintézmények és szakrendelések online: https://medicall.cc/idopontfoglalas/medicall/select
Kapcsolódó cikkek
- Hamarosan indul a Bolt ételrendelő szolgáltatása Magyarországon
- Már Miskolcon is elérhető a közlekedési mobiljegy
- A WIWE veszélyhelyzetben is segíti a szívproblémák szűrését
- Már iOS-szel is vehetünk MÁV bérletet
- Mától Budapesten is elérhető a Lime heti bérletet kínáló LimePass szolgáltatása
- Várakozáson felül teljesített az év első napjaiban a MÁV app
- Már bérletet is lehet vásárolni a MÁV mobilalkalmazás segítségével
- Fogyatékkal élők világnapja – mobil app-pal segíti a Vodafone Főállású Angyal programja az érintetteket
- Dunakeszin sem kell futni a busz után
- Így lehetsz képben 52 ország adózási híreivel egy csapásra!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új jelölés lesz a fenntarthatóság ismérve
Új minősítési kategóriát hozott létre a Siemens az EcoTech megjelöléssel, amivel az iparban, az energiaelosztásban használatos termékeinek fenntarthatósági jellemzőiről ad átfogó képet. Segítségével a vásárlók könnyen megtalálják a számukra egyszerre előnyös és környezetbarát megoldásokat.
A Schneider Electric együttműködik a WageIndicator Foundationnel
Becslések szerint világszinten a munkavállalók mintegy egyharmada kevesebbet keres, mint amennyi a nyugodt, tisztességes megélhetése biztosításához elegendő. A helyzet javítása érdekében összefogásra van szükség, ennek jegyében a Schneider Electric három évre szóló partnerségi megállapodást kötött a WageIndicator Foundation nevű szervezettel.
Díjnyertes Samsung klímamegoldások az MCE 2024-en
A Samsung Electronics Air Conditioner Europe (SEACE) legújabb fejlesztéseivel és termékeivel vett részt a 2024-es Mostra Convegno Expocomfort (MCE) hűtés-fűtéstechnikai szakkiállításon. Az MCE kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy a vállalat bemutathassa mind a lakossági, mind a kereskedelmi termék- és szolgáltatáskínálatát a HVAC+R* területén, amelyeket a kényelem és az összekapcsolhatóság vezérel. A szakkiállításon a Samsung tovább erősíthette iparági pozícióját, a termékeket MCE Kiválósági díjakkal ismerték el, illetve a 2024-es Év Terméke díjat is elnyerte a vállalat.