Az infokommunikációs szakemberek a mesterséges intelligenciában bíznak

forrás: Prím Online, 2020. február 19. 16:13

Az 5G-forradalommal együtt járó technológiai bumm új kihívásokat is tartogat a telekommunikációs iparág számára. A szolgáltatókis tisztában vannak vele, hogy a lehető leggyorsabban lépniük kell a mesterséges intelligencia (MI) és az autmatizáció terén, hogy költséghatékony megoldásokat találjanak a folyamatosan növekvő felhasználói elvárásokra. Az 5G által kínált lehetőségek egyre komplexebb rendszereket hívnak majd életre, és az így létrejövő, minden eddiginél nagyobb adatmennyiséget csak mesterséges intelligenciával lehet majd hatékonyan kezelni. Azt már most látjuk, hogy az  5G-nek köszönhetően az olyan technológiák, mint a dolgok internete (IoT) és az Ipar 4.0 fokozatosan mindennapivá válnak.

Ez csak egy az Ericsson új, „Az MI és az automatizáció a felhasználói élmény növelésében” című jelentésének megállapításai közül. A világszerte több tucat telekommunikációs szolgáltató technológiai vezetőinek megkérdezésével készült kutatás rávilágít, hogy a mesterséges intelligencia iparági alkalmazása többé már nem csak koncepció szintjén működik, de a mindennapi működés valóságává vált. 

 

A jelentés főként arra kereste a választ, hogy az infokommunikációs iparág vezető szakemberei miként használják a mesterséges intelligenciát és az automatizációt az üzleti eredményeik növelésére, valamint új lehetőségek kiaknázására. Ugyanakkor a készítők arra is kíváncsiak voltak, hogy a cégek miként válaszolják meg a felhasználói élmény – és az ezt jelző támogatottsági szint mutató (net promoter score - NPS) – növelésének-, valamint a költséghatékonyság új kihívásait.

 

 

A főbb meglátások a következők:

  • A megkérdezettek 90 százaléka szerint a mesterséges intelligencia nagyban segítheti az ügyfélelégedettség növelését.
  • 10 szolgáltatóból 8 szerint az új technológiák bevezetése növeli a hálózatok komplexitását és ezen keresztül a költségeket.
  • A szolgáltatók 92 százaléka eszközölt olyan fejlesztéseket az elmúlt évben, melyek célja a teljesítmény növelése a hálózati adatok automatizált feldolgozása révén.
  • A megkérdezettek 90 százalékának jövőre vonatkozó terveiben a felhasználói élmény és az árbevétel növelése fontos helyet foglal el.
  • 10-ből 7 szolgáltató számára a technológia változása komoly kihívást jelent.

 

Az Ericsson kutatása azt igazolja, hogy a legtöbb szolgáltató már jelenleg is foglalkozik a gépi tanulás és az automatizáció alkalmazásával a szolgáltatási területén. Ugyanakkor a tapasztalataik szerint a technológia önmagában nem elegendő, új képességek elsajátítása és új módszerek bevezetése is elengedhetetlen a digitalizáció növelése érdekében. Ezek a szervezeti változások legalább annyira fontosak, mint technológiai beruházások. 

 

Mesterséges intelligencia a komplexitás leküzdésével

Az 5G elterjédese gyorsabb és sokoldalúbb hálózatokat jelent majd, ezzel együtt viszont nagyfokú komplexitást is hoz magával. Ezt leginkább akkor fogják a hálózatok üzemeltetői tapasztalni, amikor több spektrumsávot, vagy heterogén technológiákat, elosztott felhőt, hálózati szeleteket, vagy különösen sűrű hálózatokat üzemeltetnek párhuzamosan. Az összetett hálózatokat már jelenleg sem képes kizárólag ember kezelni, ezért az Ericsson a menedzselt szolgáltatásaiba gépi tanulást és mesterséges intelligenciát épít, mely megoldja ezt a problémát. 

 

Ennek több szintje lehetséges: 

  • A reaktív problémakezelés helyett proaktív hálózati beavatkozás.
  • Elmozdulás a zéró emberi beavatkozású hálózatok felé.
  • A meglévő hálózatok teljesítményének növelése.
  • Egyesített algoritmusok használata adatalapú problémák megoldására.

 

“Az 5G és az IoT bevezetése, a csatlakoztatott eszközök számának ugrásszerű növekedése és a szolgáltatások relevanciájának megőrzéséért folytatott küzdelem óriási hatással van a hálózatok és a technológiai háttér üzemeltetésére – mondta el Peter Laurin, az Ericsson menedzselt szolgáltatásokért felelős alelnöke. – Az 5G globális indulásával a szolgáltatók új kihívásokkal néznek szembe, több egyidőben működő hálózati technológiát kell üzemeltetniük, új felhasználói eseteket kell kidolgozniuk, új elvárásoknak kell megfelelniük, és olyan új eszközöket kell bevezetniük, mint a virtualizáció és a hálózati szeletelés. Ezek együtt elengedhetetlenül azt eredményezik, hogy a következő generációs hálózatok irányítása minden eddiginél összetettebb feladat lesz. Az MI-vezérelt megoldások abban segítenek, hogy a jövő hálózatainak komplexitása kezelhető legyen.”

 

2020. április 6-7-én már másodszor kerül megrendezésre a legnagyobb magyarországi mesterséges intelligencia konferencia, a Reinforce. Az igazi különlegességnek számító MI, a „deep learning” témáit, a terület kutatási eredményeit, lehetséges fejlődési irányait boncolgató konferenciára Budapesten, az Uránia Filmszínházban kerül sor. Az Ericsson Magyarország szakmai irányítása és fő támogatása mellett létrejövő esemény nemcsak a hazai, de a hasonló nemzetközi rendezvények között is kiemelkedőnek számít, miután áprilisban Budapestre érkezik számos, az MI fejlesztések terén meghatározó világcég, területért felelős vezetője, kutatója. Előadást tart majd többek között a Google, a Microsoft, a Verizon Media szakembere is. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09