Trendjelentés a világ legnagyobb játékmustrájáról
A világ vezető játékgyártóit és -forgalmazóit felvonultató, vasárnap zárult Spielwarenmesse nemzetközi játékkiállításon kiderült: a környezettudatosság egyre inkább megjelenik a játékiparban is, megelevenednek és fizikai játékformát kapnak a digitális vagy filmvilág figurái, de tovább erősödnek a klasszikus vagy épp applikációkkal kiegészült társasjátékok is.
A gigantikus nürnbergi kiállításon látottak alapján választanak termékeket a legnagyobb forgalmazók is – már a karácsonyi időszakra. Magyarország legnagyobb gyermekjáték webáruházaként a JátékNet.hu szakemberei a helyszínen úgy tapasztalták: a kicsomagolás élménye továbbra is a központban van, az interaktív plüssök és robotok térnyerése folytatódik, így a 2020-as kínálatukat is ennek megfelelően alakítják ki.
Az idei kiállítás a „Toys for Future” (termékek ökológiai vagy újrahasznosított anyagokból), a „Digital goes Physical” (tartalom és sztárok, akiket a gyerekek a digitális világból ismernek) megjelenítés, valamint a fogyatékkal vagy betegséggel élők iránti toleranciát előtérbe hozó „Be You!” irányzatokkal fogadta a látogatókat. A vásár hangsúlya pedig a digitális és a hagyományos játékok összekapcsolására és a környezettudatosságra irányult. A játékiparban megjelenő fenntarthatósági trend növényi alapú műanyagokban, papírból, fából készült játékokban és csomagolásokban érzékelhető. A JátékNet.hu webáruház ehhez méltóan például úgy hasznosítja újra a beszállítóktól vásárolt játékok nagy méretű dobozait, hogy azokban küldik tovább a játékokat a több, különféle játékot rendelő vásárlóknak.
A JátékNet.hu webáruház vezetője, Őri Gergely elmondta: „a kicsomagolás élménye az egyik vezető trend marad idén is, amikor vagy a játékos csomagolja ki a játékot, vagy a játék saját maga „kitör” a dobozából. A tavaszi kínálatunkban több ezer újdonság várható, többek között olyan izgalmas játékok lesznek, ahol egy gépezetből kell golyókat kicsavarni és a golyókban vannak a meglepetések, vagy magát a játékot egy kemény zselé-szerű anyagból kell kifaragni.” A gyúrható anyagok is fontos szerepet játszanak, például a slime-ok, ám már nem az elkészítése (amivel berobbant a köztudatba), hanem leginkább egyéb játék részeként.
Az interaktív plüssök és robotok térnyerése vitathatatlan, elsősorban az új generáció megváltozott életviteli és játszási szokásai miatt. Gondolhatnánk, hogy a mai digitalizációs közegben (online- és mobiljátékok, e-sport) egyre nehezebb a gyerekeket rávenni fizikai játékokkal játszani. A tapasztalat viszont az, hogy a társasjátékok másodvirágzásukat élik – például a Monopoly már 85 éves – , a legnépszerűbb retró játékokat „újraöltöztetik” vagy épp adaptálódnak és mobilalkalmazásokkal, applikációkkal egészülnek ki, de a digitálisból fizikai megjelenítés is kedvelt irány, mint – többek között – a Fortnite videójáték figurái. A kiállítás tapasztalatai megerősítették a JátékNet.hu vezetőit, hogy a nagyobb gyártók hőseit mindig az adott évben megjelenő mozifilmek, rajzfilmek és videójátékok határozzák meg. Ahogy eddig is, már most készülhetnek a szülők: szinte kivétel nélkül, minden újdonság és trendkövető gyermekjáték felkerül a webáruház kínálatába.
Ahogy a divatszakmának, úgy a játékoknak is van „trenddiktáló” eseménye: ez a német játékgyártás több évszázados múltú központjában, Nürnbergben szervezett Spielwarenmesse. A piac legjelentősebb szakmai játékmustráját 71. alkalommal, január 29.-február 2. között rendezték meg. Itt egymillió termék és 120 ezer újdonság, a legfrissebb játékfejlesztések szerepeltek 70 országból; híres márkák, innovatív piacvezető óriáscégek és független gyártók, forgalmazók, továbbá a világsajtó is jelen volt. A nemzetközi játékkiállítás és vásár idején köttetnek meg a szakma jövőjét befolyásoló, akár világméretű üzletek, de itt születnek meg a következő évek szabadidős-, hobby- és játéktrendjei is.
Kapcsolódó cikkek
- Online játékvásárlási Black Friday rekordok, érdekes trendek
- A magyar e-kereskedelem szabadon értelmezi a Black Friday-t
- Az ünnepek előtti promóciók nem csak a vásárlók körében népszerűek
- Befektetést kapott a webáruházak keresőjét forradalmasító magyar startup
- Több millió termék egyetlen webáruházban
- Idén ünnepli 25. évfordulóját az e-kereskedelem
- Fekete péntek: ezek voltak tavaly a legnépszerűbb termékek világszerte
- Egyre trendibb Kínából rendelni a magyarok szerint
- Már lehet nevezni a webáruházak hiánypótló szakmai versenyére
- Több mint 1000 milliárd forintot költenek el Magyarországon az e-kiskereskedelemben
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újfajta trendek az irodában
A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Érkeznek az Arctis Nova termékcsalád legújabb tagjai
A SteelSeries, az úttörő Arctis Nova headsetsorozat megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, és a gaming- és esport-perifériák világelső gyártója kibővítette az Arctis Nova termékcsaládot az Arctis Nova 5 sorozatú headsetek és a Nova 5 Companion App bevezetésével.