Magyar fejlesztőkre is számít a Huawei
Gőzerővel fejleszti saját új mobilszolgáltatási-rendszerét, a HMS-t (Huawei Mobile Services) a Huawei. A HMS a videózástól a böngészésen át az adattárolásig teljes körű alkalmazás-ökoszisztémát nyújt a Huawei készülékek tulajdonosainak. A vállalat világszerte, így Magyarországon is keresi az együttműködést az alkalmazásfejlesztőkkel, hogy minél több népszerű helyi, köztük hazai app kerüljön be a rendszerbe. A HMS-be eddig egymillió fejlesztő regisztrált, a fejlesztői együttműködéseknek köszönhetően pedig a gyártó már negyvenötezer alkalmazást integrált rendszerébe.
Szeptember végén mutatta be saját mobilszolgáltatási-rendszerét a Huawei, amelyet már évek óta fejleszt. A Huawei Mobile Services (HMS) és annak alkalmazásai összesítik a Huawei chip-, eszköz- és felhőképességeit. A vállalat arra törekszik, hogy folyamatosan világszerte bővítse az HMS-ben elérhető alkalmazások számát, ennek érdekében többféle eszközzel segíti a fejlesztők munkáját.
HMS szoftverfejlesztő készlet
A gyártó sor alapszolgáltatást, eszközt és platformot használ az integrált fejlesztői környezet (IDE) továbbfejlesztéséhez és teszteléséhez. Mivel a Huawei teljes mértékben megnyitotta a HMS alapképességeit és szolgáltatásait, ezért az eddig a platformra regisztrált, körülbelül egymillió fejlesztőnek alkalmazásuk elérhetőségéhez mindössze a HMS szoftverfejlesztő készletét (Huawei Software Developement Kit) kell integrálniuk, hogy kihasználhassák a Huawei nyitott képességeit. Jelenleg 14 HMS-alapszolgáltatást nyitott meg a Huawei: közülük kilenc alapszolgáltatás, öt pedig növekedési szolgáltatás, amelyek biztosítják a HMS-ökoszisztéma gyors elérését a fejlesztők számára. A fejlesztői együttműködéseknek köszönhetően a Huawei eddig negyvenötezer alkalmazást integrált saját rendszerébe.
Ability Gallery
A fejlesztők számára nagy segítséget jelent a Huawei Ability Gallery, amely támogatja őket a saját alkalmazásaik terjesztésében. A fejlesztőknek csak annyit kell tenniük, hogy tartalmukat és szolgáltatásaikat eljuttatják a Huawei Ability Gallerybe. Ezután a Huawei a platform egységes disztribúciós szolgáltatását használja, hogy biztosítsa a tartalmat és a szolgáltatásokat a különféle Huawei eszközök számára. Azaz számos platformon elérhetővé teszi a feltöltött alkalmazásokat.
Telepítés nélkül is
A Huawei lehetőséget teremt a felhasználók számára, olyan alkalmazások használatára, amelyek telepítés nélkül is működnek. Ezért külön figyelmet szentel a gyártó, hogy ösztönözze a fejlesztőket, úgynevezett „quick app”-ok fejlesztésére, amely azonnal hozzáférhető, alkalmazható a felhasználók számára.
A HMS, amely a videózástól a böngészésen át az adattárolásig teljes körű alkalmazás-ökoszisztémát nyújt évek óta folyamatosan fejlődik és növekszik. A Huawei AppGallery például már több mint nyolc éve használatos alkalmazás-elosztó felületként. Egyre több fejlesztő csatlakozik a HMS ökoszisztémához, és teszi elérhetővé alkalmazását az AppGallery-ben más felhasználók számára. Az AppGallery-t havonta több mint 390 millió okostelefon-tulajdonos használja a világ 170 országában.
Annak érdekében, hogy minél több fejlesztőt bátorítson minőségi alkalmazások beépítésére, a Huawei jelentősen fejlesztette „Shining Star” programját, és egymilliárd kínai yüanról egymilliárd amerikai dollárra növelte befektetéseit. Ezek 80 százaléka a globális fejlesztési innováció ösztönzésére és gyorsítására irányulnak.
Most a magyar fejlesztőket szólítják meg, hogy a rendszerben mielőbb elérhetőek legyenek a hazánkba kedvelt alkalmazások is. A fejlesztők bővebben is megismerhetik a Huawei új mobilszolgáltatási-rendszerét, és azt, hogyan tudják alkalmazásiakat a feltölteni a HMS-be, a november 27-i budapesti Huawei Developer Day-en, amit a HWSW Mobile rendezvény keretein belül rendeznek meg.
Kapcsolódó cikkek
- Csúcsszéria a Huaweitől: Mate 30, Mate 30 Pro
- 2035-re a telekommunikációs iparág bevételeinek 80%-a az 5G-hez kapcsolódik
- Továbbgondolt IoT okosotthon-stratégia és szoftverfrissítés a Honortól
- Ma dobják piacra a legújabb Huawei P30-ast
- A Techradar szakértői díjazták a Huawei P30 Pro-t
- Öt kamerával és prémium funkciókkal érkezett meg a Huawei Nova 5T
- Százmillió eurót fektet be az európai mesterséges intelligencia programba a Huawei
- Rekordidő alatt szállított le kétszázmillió okostelefont a Huawei
- Megérkezett a Huawei első 5G-s okostelefonja
- Negyedével nőtt a Huawei árbevétele a harmadik negyedévben
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.
Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!
Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.