A fiatalok többsége negatív előítéletet érez okostelefon-használata kapcsán
A Honor okostelefon márka az új Honor 20 széria bevezetése kapcsán közvélemény-kutatást végzett az Egyesült Királyságban, ahol a márka erős jelenléttel bír. A felmérés jelentős különbségekre mutat rá az egyes generációk okostelefon-használattal kapcsolatos hozzáállásában. A kutatás* szerint a 18-24 évesek 76 százaléka érzi úgy, hogy az idősebb generáció szerint túl sok időt tölt okostelefonjával, miközben ők azok, akik tudatosabban használják okostelefonjukat. A fiatalok mindössze 8 százaléka gondolja úgy, hogy az okostelefon negatív hatással van az életére, 60 százalékuk véli, hogy okostelefon segítségével hatékonyabb lehet.
- A HONOR a Z generáció körében végzett felmérése alapján a fiatalok 76 százaléka érzi úgy, hogy a társadalom elítéli okostelefonhasználati szokásait
- A kutatás ugyanakkor arra is rámutat, hogy a Z generáció 60 százaléka hatékonyabb az okostelefon által
- A HONOR felmérése az Egyesült Királyságban készült, a márka Közép-Londonban egy kétrészes graffiti falon mutatja be a Z generáció okostelefon használati szokásait
A megkérdezett 16-24 évesek több mint fele (55 százalék) végez alkalmi vagy részmunkaidős munkát, úgy, mint ruhák adás-vétele, network marketing és blogolás. Ezen fiatalok közel harmada (27 százalék) kereset-kiegészítés céljából folytatja a tevékenységet, és 89 százalékuk egyenesen úgy gondolja, hogy okostelefon nélkül nem lenne sikeres benne. A 18-24 évesek fele ráadásul úgy érzi, hogy az okostelefon segítségével fedezett fel magában művészi tehetséget.
A Z generáció véleménynyilvánításra is rendszeresen használja telefonját. A kutatást megelőző 12 hónapban a 18-24 évesek 60 százaléka írt alá online petíciót, 25 százalékuk osztott meg petíciót közösségi oldalán, és a megkérdezettek közel fele (42 százalék) követett politikust vagy aktivistát a közösségi médiában.
A Z generáció a hírek, történések barátaikkal való megosztására elsősorban a közösségi médiát használja. Ennek kapcsán a kutatásból szintén kiderült, hogy a fényképek a Z generáció 95 százalékának kommunikációs eszköze, 83 százalékuk hetente legalább egyszer, míg 29 százalékuk naponta többször küld képeket okostelefonján keresztül.
A kutatás eredményeiből kiindulva a Honor Londonban kétrészes graffiti falat hozott létre a híres Graffiti Kings (elismert utcai művészekből álló csoport) segítségével, hogy fellépjenek a fiatalokat érintő negatív sztereotípiák ellen. A graffiti fal mást mutat nappal és éjszaka, ezzel ábrázolva a Z generáció okostelefon használati szokásait.
_________
* A kutatást az Egyesült Királyságban végezte a OnePoll (www.onepoll.com) 2019 júliusában. Az eredmények az alábbi két kutatáson alapulnak: 2000 fős reprezentatív kutatás 18 éven felüliek körében és 500 fős reprezentatív kutatás a 16 és 24 év közttiek körében.
Kapcsolódó cikkek
- Augusztus 1-től hazánkban is megvásárolható a Honor 20
- Kutatás: retteg, hogy összetöri, mégsem vigyáz eléggé okostelefonjára a magyar
- Új funkciókkal és beállítási lehetőségekkel frissülnek a HONOR készülékek
- HONOR Színriport: A megkérdezettek 54%-a szín alapján választ okostelefont
- Éjfekete és zafírkék színekben érkezik augusztusban a Honor 20
- Megérkezett a HONOR 8S
- Megérkezett a HONOR 20 széria
- Májusban érkezik a Honor 20 Lite tripla kamerával
- A HONOR 20 Széria forradalmian új Dinamikus- Holografikus dizájnnal érkezik
- NMHH: tarol az okostelefonos életforma – nemcsak a fiataloknál
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Már több millió európai Samsung felhasználó veszi igénybe az új One UI 6.1 frissítéssel érkezett Galaxy AI funkciókat
A One UI 6.1 frissítéssel még több eszközön váltak elérhetővé a Galaxy AI funkciók, amelyekkel a Samsung elsőként a – 2024 februárjában megjelent – Galaxy S24 készülékeket látta el. A szoftverfrissítés a Galaxy S23 FE, Z Fold5, Z Flip5 és Tab S9 szériát érintette, az AI funkciók márciustól egyre több készüléken váltak elérhetővé, amelynek köszönhetően Európa-szerte több millió felhasználó tapasztalja meg a Galaxy AI élményt.
Adatbiztonsági frissítést adott ki az ASUSTOR
Az ADM 4.3 az adatbiztonságra összpontosít. A zsarolóvírusok és más rosszindulatú programok terjedésével az ADM 4.3 megerősíti védelmét és hivatalossá tesz számos új adatbiztonsági funkciót.
A CineBeam Q-val újra megkezdi a projektorok forgalmazását Magyarországon az LG
Az LG az elmúlt években nem értékesített projektorokat a magyar piacon, 2024-ben azonban újra visszatérnek a cég otthoni vetítői. Az első modell, ami újra nálunk is kapható, rögtön egy újdonság: a januári CES-en bemutatott LG CineBeam Q, ami egy kompakt, szinte műtárgyként is értelmezhető 4K projektor. A készülék egyelőre kizárólag az LG webáruházában kapható, itt viszont 15% kedvezményt kapnak azok, akik elsőként megrendelik a terméket.
A CIB Bank a Kyndrylt választotta hitelezési platformja modernizálására
A Kyndryl, a világ legnagyobb IT infrastruktúra-szolgáltatója és a CIB Bank, Magyarország egyik legnagyobb kereskedelmi bankja ma bejelentette, hogy a Kyndryl támogatta a bankot alkalmazásai modernizálásában és fedezetlen hitelezéssel kapcsolatos munkafolyamatai átalakításában. Ennek eredményeként a CIB Bank – a fogyasztói hitelek feldolgozására szolgáló modern és automatizált rendszer bevezetésével – tovább egyszerűsíti hitelezési folyamatát, nagyobb hatékonyságot és jelentős költségmegtakarítást érhet el.
Az ABB Santa Palomba-i gyártóüzeme évi 675 tonnával csökkenti a szén-dioxid-kibocsátását
Az ABB áram-védőkapcsolók (AVK/FI-relék) és árammérők olaszországi, Santa Palomba-i gyártóüzeme évente 675 tonnával csökkenti CO2-kibocsátását. A meglévő megújuló energiaforrások mellett egy új fotovoltaikus rendszer biztosítja a telephely energiaellátásának negyedét.