Vonzóvá kell tenni a gépjárművezetői hivatást
Még mindig több ezer hivatásos gépkocsivezető hiányzik Magyarországról, ráadásul a mintegy 130.000 jelenleg aktív sofőr közel fele a következő 5-10 évben nyugdíjba vonulhat, ami tovább nehezíti az ágazat helyzetét, de az ellátási láncban is jelentős problémák léphetnek fel. A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete, a NiT Hungary ezért kiemelten fontosnak tartja, hogy minél vonzóbbá tegyék a hivatást.
A szállítási ágazatban egy munkaadónak jelenleg az az egyik legnagyobb versenyelőnye, ha elegendő és jól képzett gépjárművezetője van. A becslések szerint ugyanis hazánkban nagyjából ötezer kamionos hiányzik, a munkaerőhiány pedig több szempontból is veszteséget jelent. Ha a tendencia tovább folytatódik, egyre komolyabb problémák keletkezhetnek az ellátási láncban, például egyre nehezebben juthatnak el az áruk a boltok polcaira, ami olykor hiányhoz is vezethet, ez pedig már közvetlenül érinti a lakosság szélesebb rétegeit is. A fuvarozó cégeknél pedig egy, a munkaerőhiány miatt álló kamion éves szinten sok milliós veszteséget termel.
Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára szerint kiemelten fontos, hogy a fiatal korosztály számára vonzóvá tegyék a gépjárművezetői hivatást, ami magas jövedelmet, biztos foglalkoztatottságot és gyors előrelépést hozhat. „Néhány évtizeddel ezelőtt sokan még a kötelező katonai szolgálat alatt megszerezhették a hivatásos jogosítványt, ami alapból biztosította az utánpótlás egy részét. Ma már ez nem ennyire automatikus. Ezért minél több alkalmat kell találnunk arra, hogy bemutassuk a fiataloknak a hivatás szépségeit és azt, hogy milyen magas szintű szaktudással kell rendelkeznie egy hivatásos sofőrnek. Ezzel párhuzamosan pedig a jelenleg is aktív kamionosok elismerését is fontosnak tartjuk, ezért hirdetjük meg idén is az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottságával közösen az „5 tengelyen – biztos kézzel” közlekedésbiztonsági és vezetéstechnikai versenyt, amelyen Magyarország legjobb kamionsofőrjét keressük. Ebben az évben a fődíjat is megdupláztuk, így már 2 millió forintért küzdhetnek a versenyzők” – árulta el Dittel Gábor.
A gyakorló gépkocsivezetők ügyességét, rátermettségét és kreativitását próbára tevő országos versenysorozaton a legjobban felkészült, járművét a legmagasabb szintű vezetéstechnikai tudással és legnagyobb biztonsággal kezelő magyar kamionsofőrt keresik. A sofőrök augusztus 11-ig nevezhetnek a versenyre, az online selejtező augusztus 30-án lesz. Az elődöntőket szeptember elején, míg a látványos, közlekedésbiztonsági családi nappal egybekötött döntőt szeptember 28-án tartják a zsámbéki drivingcamp Hungary-n.
További információ, nevezés: https://5tengelyen.hu/
Kapcsolódó cikkek
- Ezzel a magyar találmánnyal elkerülhetők a vadgázolásos balesetek
- Fókuszban a közlekedés jövője a januári CES-en
- A jövő közlekedésének digitális fejlesztése
- Magyar mérnökök alkotják a jövő okoskamionjait!
- Biztonság a jövő autójában
- Díjazták a Continental intelligens ablakvezérlését és a 3D megjelenítési felületét
- Az utasoknak nagyon bejött az e-vonatjegy!
- Újabb mozgóképes kérdések a járművezetők elméleti vizsgáin
- A szuperkamion információs sztrádává változtatja az utakat
- Virtuális valóság headset segíti a UPS sofőrök képzését
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Elmaradnak a nemzetközi átlagtól automatizálás és AI terén a magyar cégek
A vállalatok többsége digitálisan még éretlen, ha a HR folyamatok automatizációjáról van szó – derült ki egy friss felmérésből. A munkavállalók azonban korántsem tartanak annyira az AI előretörésétől, mint gondolnánk: mindössze tíz százalékuk gondolja azt, hogy a mesterséges intelligencia ténylegesen veszélyeztetné az állását. A kutatás arra a kérdésre kereste a választ, hogy a technológia gyors ütemű változása mellett mire számíthatnak az álláskeresők, a munkavállalók és a munkaadók a közeljövőben.
Növényvédelmi drónpilótaképzést indít a Széchenyi-egyetem, az ABZ Drone és a CloudIA
A Széchenyi István Egyetem, az ABZ Drone Kft. és a Cloud for Intelligent Airplace Zrt. (CloudIA) együttműködési megállapodást kötöttek, amelynek keretében növényvédelmi drónpilóta-képzést indítanak, először május végén. Az oktatás az Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Karon valósul meg, elérhetővé téve a legmagasabb szintű drónképzést a régió szakemberei számára.
Mitől lesz okos a jövő hálózata
A jövőben a megújuló energiaforrások arányát növelnék a legtöbben, 2030-ra pedig a digitalizáció és az energiaellátás zöldülése a legmarkánsabban megmutatkozó igény - derül ki az E.ON Hungária Csoport reprezentatív kutatásából. A vállalatcsoport felkészülve a jövő kihívásaira, az elkövetkező években 1 milliárd eurót tervez költeni áramhálózatának fejlesztésére Magyarországon és folyamatosan keresi és alkalmazza azokat a megújuló energia használatát segítő innovatív eszközöket, amelyek a hálózat stabilitását és rugalmasságát szolgálják.