A Bridgestone csatlakozik a Nemzetközi Űrkutatási Programhoz

forrás: Prím Online, 2019. május 10. 12:58

A Bridgestone Corporation bejelentette, hogy a Japán Aerospace Exploration Agency-vel (JAXA) és a Toyota Motor Corporationnel (Toyota) együttműködve részt kíván venni egy nemzetközi űrkutatási programban. A JAXA és a Toyota által az elmúlt hónapban tett bejelentés szerint a program kitűzött céljai között szerepel az emberi tevékenység szerepének bővítése, és szellemi tulajdonjoggal védett fejlesztések megvalósítása az űrkutatás terén. A Bridgestone részvétele ebben a programban kiterjed a túlnyomásos járműveken* használt gumiabroncsok teljesítményigényeinek vizsgálatára, és az ilyen járművek jobb tereptartásának biztosítására a Hold felszínén.

A Bridgestone a másik két szervezettel együttműködve arra vállalkozott, hogy a JAXA-val a 2000-es években megkezdett közös fejlesztési programok folytatásaként az űr-expedíciók új korszakában segítséget nyújtson a holdjárművek és a holdfelszín közötti abroncsnyom tulajdonságainak vizsgálatában, és támogassa a Toyota holdjármű-programjának megvalósítását. 

 

A Bridgestone szakértelme és korábban megszerzett tapasztalatai a gumiabroncsok lenyomatának fejlesztésében szerepet kapnak majd a holdjármű mozgatásához kapcsolódó kihívások vizsgálatában és egy Elasztikus Abroncs kialakításában, amely képes megtartani a holdjármű súlyát, kezelni a gyorsítás és a fékezés terheléseit, biztosítani a lengéscsillapítást, javítani a jármű manőverező-képességét, és lehetővé tenni, hogy a jármű bejárja azt a több mint 10.000 km-es útvonalat, amely a küldetés megvalósításához szükséges. 

 

Ember vezette, túlnyomásos járművek szükségesek a holdfelszínen való haladáshoz (A Toyota Motor Corporation jóvoltából)

 

A Bridgestone büszke a különleges manőverezési kihívások megoldásában szerzett tapasztalataira, és szilárdan elkötelezte magát a most induló nemzetközi űrkutatási program aktív támogatása mellett egy olyan abroncslenyomat kifejlesztésével, amely képesnek mutatkozik majd a Hold felszínén érvényesülő rendkívüli kihívások kezelésére.

 

„Megtiszteltetés számunkra, hogy a JAXA-val és a Toyotával közösen vállalkozunk az űrkutatás kihívásainak kezelésére” – mondta Nizar Trigui, a Bridgestone Americas műszaki főigazgatója a mai napon, a 35-ik Űrkutatási Szimpózium keretében megtartott JAXA szekcióülésen. – „Hiszünk abban, hogy műszaki tudásunk és tapasztalataink lehetővé teszik számunkra egy olyan gumiabroncs kifejlesztését, amely még a Hold felszínén érvényesülő rendkívüli körülmények között is megbízhatóan működik, és ezzel új távlatokat nyit meg az ember felfedezőútjainak történetében. Alapítónk, Shojiro Ishibashi hitt abban, hogy hozzá kell járulnunk az emberi társadalom fejlődéséhez, a Bridgestone pedig az Úttörő Kreativitás (Shinshu-Dokuso) programja keretében – a vállalat alapfilozófiájának követésével – a jövőbe tekintő innovatív megoldások kialakításával teljesíti be ezt a hitvallást. Ez a program az így megformált hitvallást tükrözi, és bizonyítja, hogy a Bridgestone elkötelezetten törekszik arra, hogy szerepet kapjon az emberi élet, a játék és az utazás feltételeinek javításában.”

 

Érintkezési felület-minta 

 

_______________

* A JAXA és a Toyota megállapodást kötött egymással a Nemzetközi Űrkutatás Programban való részvételről (a Toyota Motor Corporation által kiadott sajtóközlemény), https://global.toyota/en/newsroom/corporate/27059582.html

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit. 

2024. május 2. 16:07

Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!

Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.

2024. május 2. 12:59

Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás

A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.

2024. május 2. 11:36

Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN

A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.

2024. május 2. 09:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14