A Médiatanács eredményt hirdetett három rádiós pályázaton
Öt évre meghosszabbította e heti ülésén az Orosháza 90,2 MHz helyi rádiós frekvencia jogosultságát a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa, amely egyúttal egy gödi, egy törökbálinti és egy dunaújvárosi rádiós pályázat eljárásaiban is eredményt hirdetett. A grémium emellett több médiafelügyeleti döntést is hozott.
Rádiós frekvenciákkal kapcsolatos döntések
A Médiatanács három, jelenleg használaton kívüli rádiós frekvencia közösségi hasznosítását célzó pályázati eljárásában hirdetett eredményt. Az FM 4 Rádió Kft. sugározhat a Törökbálint 97,6 MHz és a Göd 97,3 MHz frekvenciákon, utóbbinál egyedüliként pályázott. Mindkét frekvencián a budapesti Mária Rádió szól majd vételkörzet-bővítéssel. A Karc FM Média Kft. egyedüli pályázóként nyerte el a Dunaújváros 99,1 MHz frekvenciát, amelyen a Karc FM rádió vételkörzet-bővítéseként ad majd műsort.
Elfogadta a testület a Békés 94,4 MHz és a Budaörs 104,8 MHz helyi frekvenciák kereskedelmi jellegű hasznosításáról szóló rádiós pályázati felhívások tervezeteit, amelyek május 2-ától, illetve május 8-ától érhetők el az NMHH honlapján.
A szolgáltató kérelmére a tanács további öt évvel – 2024. augusztus 1-ig – megújította az Orosháza 90,2 MHz helyi rádiós frekvencián működő Mega Rádió szolgáltatójának jogosultságát. A grémium hozzájárult az Eger 100,7 MHz-en működő helyi rádiós szolgáltató azon kérelméhez, hogy FM7 100.7-ről 100,7 – BEST FM-re módosítsák a szolgáltatás állandó megnevezését.
Médiafelügyeleti döntések
Az Ozone TV szolgáltatójára 130 ezer forint bírságot szabott ki a Médiatanács helytelen korhatár-besorolás miatt: ugyanis az „Indonézia 4 arca – Toraja” című műsorának előzetesei az általuk népszerűsített műsor korhatár-besorolásával egyezően csak 21 és 5 óra között kerülhettek volna képernyőre. A testület tízezer forint bírság megfizetésére kötelezte a Karcag FM szolgáltatóját, mert egy februári adáshetének vizsgálata alapján az általa vállaltaknál kevesebb műsoridőt szánt a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsorelemeknek, továbbá kevesebb közszolgálati célú műsort, ugyanakkor több ismétlést tett közzé.
A tanács a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét – köztük a szolgáltató által korábban elkövetett azonos tárgyú jogsértéseket – is figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmény adott formáját, mértékét.
A Kúria határozata alapján indult újabb eljárásban a testület azt állapította meg, hogy a TV2 betartotta a kiegyensúlyozott tájékoztatás követelményét Tények című műsorában 2018. szeptember 12-én. A hatóság döntése szerint a kiegyensúlyozottságnak az adott műsorszám sorozatában kell megvalósulnia, tekintve, hogy a tájékoztatás egy olyan kiemelt jelentőségű eseményről – a Sargentini-jelentésről – szólt, amely nem mutatható be egyetlen műsorszámban. Az üggyel kapcsolatos vélemények és reakciók sem egyszerre születtek meg, a médiaszolgáltató is folyamatosan, az időbeliség sorrendjében tájékoztatta nézőit az eseményről.
A Médiatanács heti üléseinek teljes napirendje megtalálható a testület honlapján, ahogy az ülésekről készült jegyzőkönyvek, illetve valamennyi határozat is – a legfrissebbek a szükséges hitelesítési és adminisztrációs átfutási idő után lesznek nyilvánosak.
Kapcsolódó cikkek
- NMHH: Három év alatt megnégyszereződött a mobilinternet-szolgáltatás adatforgalma
- Négy sávban fog idén új, széles sávú frekvenciahasználati lehetőségeket értékesíteni az NMHH
- NMHH Médiatanács: Továbbra is kevesen használják a tévés és internetes gyerekzárakat
- NMHH Médiatanács: Több mint 246 millió forint támogatás animációs sorozatok folytatására
- Pályázható az országos digitális földfelszíni televíziós hálózatok lejáró használati jogosultsága
- Kilenc új magyar online sorozat készítését és filmfesztiválok nyerteseit támogatja a Médiatanács
- Negyedjére díjazta a közeljövő szakembereit az NMHH Médiatudományi Intézete
- Rádiós döntések a Médiatanács ülésén
- NMHH-s oktatóanyagok készültek az álhírekről
- Médiatanács: félmilliárd forint pályázható idén helyi és körzeti televíziós műsorok gyártására
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Adatbiztonsági frissítést adott ki az ASUSTOR
Az ADM 4.3 az adatbiztonságra összpontosít. A zsarolóvírusok és más rosszindulatú programok terjedésével az ADM 4.3 megerősíti védelmét és hivatalossá tesz számos új adatbiztonsági funkciót.
A CineBeam Q-val újra megkezdi a projektorok forgalmazását Magyarországon az LG
Az LG az elmúlt években nem értékesített projektorokat a magyar piacon, 2024-ben azonban újra visszatérnek a cég otthoni vetítői. Az első modell, ami újra nálunk is kapható, rögtön egy újdonság: a januári CES-en bemutatott LG CineBeam Q, ami egy kompakt, szinte műtárgyként is értelmezhető 4K projektor. A készülék egyelőre kizárólag az LG webáruházában kapható, itt viszont 15% kedvezményt kapnak azok, akik elsőként megrendelik a terméket.
A CIB Bank a Kyndrylt választotta hitelezési platformja modernizálására
A Kyndryl, a világ legnagyobb IT infrastruktúra-szolgáltatója és a CIB Bank, Magyarország egyik legnagyobb kereskedelmi bankja ma bejelentette, hogy a Kyndryl támogatta a bankot alkalmazásai modernizálásában és fedezetlen hitelezéssel kapcsolatos munkafolyamatai átalakításában. Ennek eredményeként a CIB Bank – a fogyasztói hitelek feldolgozására szolgáló modern és automatizált rendszer bevezetésével – tovább egyszerűsíti hitelezési folyamatát, nagyobb hatékonyságot és jelentős költségmegtakarítást érhet el.
Az ABB Santa Palomba-i gyártóüzeme évi 675 tonnával csökkenti a szén-dioxid-kibocsátását
Az ABB áram-védőkapcsolók (AVK/FI-relék) és árammérők olaszországi, Santa Palomba-i gyártóüzeme évente 675 tonnával csökkenti CO2-kibocsátását. A meglévő megújuló energiaforrások mellett egy új fotovoltaikus rendszer biztosítja a telephely energiaellátásának negyedét.
55 felett is van szexting a közösségi médiában
Többet nyomkodják a Facebookot, mint amennyi időt tévénézéssel vagy családi programokkal töltenek, szeretik a podcasteket, kezdenek rászokni a TikTokra, sőt közel egyharmaduk volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek a közösségi médiában – derül ki az 55 év feletti korosztályról a “Szeniorok a neten” elnevezésű online felmérésből, amelyet idén márciusban készített a BeSocial közösségi média fókuszú digitális ügynökség.