Profi kommunikációs kampánnyal a továbbtanulásért

forrás: Prím Online, 2019. március 18. 16:43

A budapesti Lumiere Filmiskola professzionális marketing-kommunikációs kampánnyal hívja fel a figyelmet képzéseire. Az alapítók a filmes szakmában hiánypótló oktatásra vállalkoztak az iskola indulásakor. Céljuk, hogy olyan minőségi szakmai tudást adjanak a fiatalok kezébe, amivel valóban el is lehet helyezkedni a filmiparban. A tavaszi kurzusokra most összehangolt kommunikációs kampánnyal hívják fel a továbbtanulni vágyók figyelmét. 

Megérkeztél a filmiparba! Ezzel a szlogennel hívják fel a figyelmet képzéseikre az iskola vezetői. A 2017-ben alakult Lumiere Filmiskola nem kevesebbet ígér, mint azt, hogy olyan szakmát ad a fiatalok kezébe, aminek helye, kereslete van a filmiparban.

 

– Természetesen nem ígérünk lehetetlent, hiszen nem lenne reális, ha azt mondanánk, hogy minden diákunk el fog tudni helyezkedni a szakmában. De azt igenis kijelenthetjük, hogy olyan filmes hiányszakmákra képezzük ki a hallgatóinkat, amikre nagy-nagy szükség van. – mondta el Salamon András DLA, Balázs Béla-díjas filmrendező, forgatókönyvíró, az iskola egyik alapítója. 

 

A Lumiere többek között olyan szakokat indít a márciusban kezdődő szemeszter során, mint drón operatőr, scripter, vágóasszisztens, vagy akár a rendezőasszisztens, segédoperatőr, amelyekre nagy igény van a filmgyártásban. Magyarországon a kedvező körülmények, mint például az adóvisszatérítés, a képzett munkaerő és a világszínvonalon működő filmipari műhelyek óriási vonzerőt jelentenek a nemzetközi producereknek. Budapest az amerikai filmstúdiók kedvenc forgatási helyszínévé vált, lekörözve ezzel több európai nagyvárost. A hazai filmipar számára mégis komoly nehézséget jelent a súlyos szakemberhiány. Ezt a problémát felismerve alapította Salamon András két társával a Lumiere-t. Az iskolaalapító három filmes szakember: Incze Ágnes, Balázs Béla-díjas filmrendező, vágó, egyetemi oktató és producer, az Európai Filmakadémia tagja, Jávor Tamás, USA-ban élő, magyar származású fotográfus, producer és Salamon András DLA, Balázs Béla-díjas filmrendező, forgatókönyvíró, egyetemi oktató, az ELTE, az SZFE tanára. 

 

A Lumiere-t annak a nyilvánvaló ellentmondásnak a kezelésére hozták létre, hogy – noha Budapesten forgatják, már Európához viszonyítva is, a legtöbb amerikai filmet – a filmszakmához elengedhetetlen területeken, mint pl. vágóasszisztens, produkciós asszisztens, scripter, segédoperatőr, mégis súlyos szakember hiány van. Ezen területek betöltésére egyre nagyobb szükség van, viszont képzésük a Lumiere Filmiskola megjelenéséig nem volt igazán megoldott. Vagyis az iskola egyszerre jelent képzést és szerencsés esetben elhelyezkedési lehetőséget is a fiatalok számára. 

 

Ezt hivatott kommunikálni a Lumiere kampánya, amely nem a rózsaszínben ábrázolt hollywood-i álomvilágot jeleníti meg, hanem kőkemény, de annál izgalmasabb munkaként mutatja be a filmkészítést. A kreatív elemeken az egyes szakokra hívják fel a figyelmet, a social media felületeken látható kisfilmekben pedig az iskola diákjainak személyes beszámolóit láthatjuk arról, hogy mennyire hasznos volt számukra a képzés, egyrészt tanulási, másrészt elhelyezkedési szempontból. 

 

A Lumiere Filmiskola áprilisig futó kampányának célja, hogy erősítse a Lumiere brandjét, szélesítse annak ismertségét és tovább növelje szakmai presztízsét. Az iskola, az indulása óta eltelt rövid idő alatt képes volt bizalmat építeni mind a szakmában, mind a továbbtanulók körében, ami bizonyítja a létjogosultságát. A 2019-es tavaszi kampány tovább szeretné erősíteni a már kialakult pozitív képet, illetve növelni szeretné a hallgatói létszámot. A kampány 2019. január és április között szólítja meg elsősorban online felületeken azokat a fiatalokat, akik érdeklődnek a filmipar iránt, és a szakmához kapcsolódóan szeretnének továbbtanulni, nem utolsósorban pedig elhelyezkedni a filmiparban. 

 

Kampányelemek:

  • Image film 
  • Plakátok
  • a Lumiere social média felületei (Facebook, Instagram)
  • Lumiere weboldala
  • Google display, Google search 
  • PR kommunikáció (kulturális, és marketing szakmai oldalak felé)
  • Események
  • Lumiere Filmiskola nyílt nap (március 21.)
  • early bird akció (10 % kedvezmény március 21-ig)
  • diákok által készített, hajléktalanokról szóló közös dokumentumfilm vetítése
  • image film forgatásról készült werkfilm promotálása

 

Az alkotók listája:

Megbízó: Lumiere Filmiskola

Kampány menedzser: Incze Ágnes

Művészeti vezető: Salamon András 

Kreatív supervisor: Tóth Andrea, Gál László

Art director: Virág Zoltán Ales

Online média szakértő: Virág Levente

Image film szereplők: Sárközi Zsófia, Kerekes Vica, Gyabronka József

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Egyszerű Airpods-tisztítás és új vezetékes headset gamereknek

Neked is fejtörést okoz, hogy mivel tudnád Apple Airpods fülhallgatódat megfelelően és károkozás nélkül tisztítani? Vagy épp teljesen másban vagy, és azon agyalsz, hogy milyen gaming headsettel tudnál megszabadulni a késleltetéstől? Akkor érdemes továbbolvasnod, mert a Sandberg most mindkét problémára elhozta a megoldást!

2024. április 28. 15:43

A mesterséges intelligenciától a soft skilleken át a kibervédelemig

Az ELTE Informatikai Kar idén a „Semmiből született csodák – A mesterséges intelligenciától a soft skilleken át a kibervédelemig” című rendezvénnyel csatlakozott a Lányok Napja országos programhoz.

2024. április 28. 13:55

Kén-hexafluorid betiltása – Nem gáz többé!

Az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése az egész világon hatalmas feladat, és e küldetés része a kén-hexafluorid (SF6) gáz teljes körű betiltása is. Ez különösen a villamosenergia-iparban jelent komoly változást, hiszen a kapcsolóberendezések szigeteléséhez eddig rendszerint ezt az anyagot használták. 

2024. április 28. 12:04

Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől

Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.

A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.

2024. április 28. 10:21

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50