Kevesebb stressz és játszva tanulás a Hipersuliban
Ami néhány évvel ezelőtt még elképzelhetetlennek tűnt, mára már mindennapos gyakorlat: egyre több tanár használ a tanórák keretében okostelefonos alkalmazásokat, amelyek a diákok számára a tananyagot érdekesebbé, az órát interaktívabbá teszik. Friss felmérés mutatja meg az okostelefon használat előnyeit.
2015-ben öt iskolával indult, majd 2017-re 16-ra bővült a Telenor digitális oktatási módszertani programja, a Hipersuli, mely innovatív módszerekkel segíti a fiatalokat a tanulásban, a pedagógusokat pedig az oktatásban. Egy friss felmérés* eredményei azt mutatják, hogy a diákok szerint az okostelefon tanórai használata az érzelmi és praktikus szempontok mellett számos tanulási előnnyel is jár.
„Szinte nem is vesszük észre, hogy tanulunk”
A középiskolások többségének ma már van okostelefonja, és egyre több tanár építi be ezeket az eszközöket az oktatásba. A szemléltetésen túl az alkalmazásokkal a tanulók hatékonyabban vonhatók be az órai munkába, azokon aktívabban vesznek részt. Az okostelefon használat sok esetben érdekesebbé, könnyebben tanulhatóvá teszi a tananyagot is.
A felmérésből kiderül, hogy a diákok szerint a tanórai okostelefon használat legfontosabb tanulási előnyei, hogy munkájukra azonnali visszajelzést kapnak, könnyebben tudnak jó jegyet szerezni, a telefonnal jól lehet gyakorolni, és könnyebb, hatékonyabb így a tanulás.
A diákok a felmérésben érzelmi szempontokat is említettek. Figyelemre méltó, hogy a gyerekek az órai okostelefonozást nem a „menősége” miatt szeretik. Úgy tapasztalják, hogy az okostelefonok különlegessé, interaktívvá teszik az órákat, ezeken a foglalkozásokon nem izgulnak, kevésbé stresszelnek, amikor tesztek írnak. A diákok fontos szempontként említették továbbá, hogy a telefonok segítségével az órák játékosabbak, és ennek köszönhetően sokszor nem is veszik észre, hogy valójában tanulnak.
A felmérés az okostelefon használat praktikus szempontjaival kapcsolatban is megkérdezte a diákok véleményét. A gyerekek szerint nagy előnyt jelent, hogy az okostelefonokkal végzett „röpdolgozatok” segítik a dolgozatokra való felkészülést, a feladatok megoldása pedig lényegesen gyorsabb, a gyerekek egyből visszajelzést kapnak az eredményről. Papíron ez lassabb, időigényesebb lenne. A diákok azt is hozzátették, hogy a telefonok segítségével jóval könnyebb megérteni a tanárok elvárásait, és az sem utolsó szempont, hogy használata környezetbarát, hiszen miközben okostelefonnal tanulnak, nem használnak papírt.
„Ma már rendszeresen, majdnem minden tanórán használunk okostelefonos alkalmazásokat. Úgy gondolom, ha a gyerekeknek „csak” a tanuláshoz, az órai munkához való hozzáállása javul, az már egy olyan eredmény, amiért érdemes lehet a mobileszközök tanórai használatát kipróbálni” –mondta Havassy András gimnáziumi földrajztanár, a Hipersuli oktatási módszertani program egyik tanára, aki évente végez felmérést diákjai körében, hogy megismerje véleményüket.
„A mostani felmérés is megerősíti, amit már a Hipersuli indulásakor gondolt a Telenor: az információs technológia oktatásban való alkalmazása élvezetesebbé teszi a tanulást. Ezáltal pedig a diákok motiváltabbakká válnak, hogy aktívan részt vegyenek az órákon. Bár még javában tart a nyári szünet, a Hipersuliban ilyenkor sem áll meg a munka: augusztusban a projektben résztvevő tanári közösség éves találkozójára készülünk. A találkozón résztvevők tudást cserélnek, megosztják egymással tapasztalataikat, ezzel is biztosítva a program folyamatos fejlődését” - mondta Koren Balázs, a Telenor Hipersuli programjának szakmai vezetője.
__________
* A kérdőívet 2018-ban 236, 13-19 éves diák töltötte ki. Forrás: Havassy András: Diákvélemények az órai okostelefonozásról (2018); https://havassy.wordpress.com/2018/07/02/diakvelemenyek-az-orai-okostelefonozasrol-vol-3/
Kapcsolódó cikkek
- „2025-re veszi fel a versenyt az önjáró villanyautó a robbanómotorossal”
- Az E-tanoda diákjai a kompetenciateszteken is javulást értek el
- Érintésmentes fizetés Telenor karkötővel
- Hogyan készüljön a fesztiválszezonra a szülő és hogyan a gyerek?
- Huawei és Samsung okostelefonok a Telenor ajánlatában
- Magyarország önálló, 310 m2-es országstanddal mutatkozott be a BETT Show-n
- A Telenor évi 40 óra tanulásra ösztönzi a munkavállalóit
- Az amerikai diákoknak zsebben a tudás
- Készülékbiztosítás is köthető a Telenornál
- Hamarosan indul az előrendelés a Telenornál az iPhone 8 és az iPhone 8 Plus telefonokra
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egyszerű Airpods-tisztítás és új vezetékes headset gamereknek
Neked is fejtörést okoz, hogy mivel tudnád Apple Airpods fülhallgatódat megfelelően és károkozás nélkül tisztítani? Vagy épp teljesen másban vagy, és azon agyalsz, hogy milyen gaming headsettel tudnál megszabadulni a késleltetéstől? Akkor érdemes továbbolvasnod, mert a Sandberg most mindkét problémára elhozta a megoldást!
A mesterséges intelligenciától a soft skilleken át a kibervédelemig
Az ELTE Informatikai Kar idén a „Semmiből született csodák – A mesterséges intelligenciától a soft skilleken át a kibervédelemig” című rendezvénnyel csatlakozott a Lányok Napja országos programhoz.
Kén-hexafluorid betiltása – Nem gáz többé!
Az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése az egész világon hatalmas feladat, és e küldetés része a kén-hexafluorid (SF6) gáz teljes körű betiltása is. Ez különösen a villamosenergia-iparban jelent komoly változást, hiszen a kapcsolóberendezések szigeteléséhez eddig rendszerint ezt az anyagot használták.
Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől
Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.
A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.
Szemben a sztereotípiákkal: a nők, a tudomány jövőjének alakítói
Április negyedik csütörtökén az infokommunikációs szektor női szereplői előtt tisztelgünk. Az immár 15. éve ünnepelt Lányok az információ- és kommunikációtechnológiában (Girls in ICT) nemzetközi napja arra biztatja a fiatal lányokat, hogy merjenek nagyot álmodni és bátran helyezkedjenek el STEM* vagy IKT** szakmában. Idén a női vezetők és elengedhetetlen mentori szerepük kerül középpontba a világnapon, amely a Megoldások a holnapért résztvevőit is megihlette.