A Women Startup Competition meghódította Moszkvát is
A Women Startup Competitiont, amely a női vállalkozók és a nemek közötti egyenlőséget támogató vállalkozásokat helyezi előtérbe, Moszkvában megrendezésre került elődöntőjét a VideoOculograph nyerte meg.
Az általuk létrehozott összetett szem-nyomkövető megoldás az első, ami a számítógépes látás és a gépi tanulás alapján, számos betegség (neurológiai rendellenességek, belső fülbetegségek, látás patológiák) érintés nélküli, legkevésbé invazív kezelésére alkalmas, elkerülve a sebészeti beavatkozás technikáit vagy a hosszabb rehabilitációs időszakot.
A csapat 2018 októberében Londonban versenyezhet tovább az európai roadshow végső győzelméért, amelyen egy 5 napos képzésben és mentorálásban is részt vesznek majd, a döntő, azaz a “Demo Day” előtt.
“A szemünk előtt (és a segítségünkkel) született meg Oroszország azon tehetséges generációja, akik részt vettek országuk első női startup versenyén és ezáltal mérföldkövet teremtettek a nemek közötti egyensúly javításában is. Megtiszteltetés és kiváltságom volt, hogy 12 erős, tehetséges nőt képezhettem és egy rendkívül proaktív szakmai csapat jött létre belőlük a 2 nap alatt. A győztes, a Videoculograph (szemmozgás-alapú detektor) erős ellenfél lesz mind a saját piacán mind a verseny döntőjében.” - Kurucz Andrea - lead mentor.
A verseny előtt a szerencsés csapatok másfél napos, rövid mentorálásban részesültek, amely segített felkészülni a bemutatóra, amelyet a moszkvai Impact Hub-ban mutattak be. A versenyre, hatalmas volt a túljelentkezés, több mint 50 startup jelentkezett, közülük egy online zsűri választotta ki a legesélyesebb tizenkét jelöltet. A zsűriben helyet kapott Lyubov Simonov, a Rostelekom egyik vezetője is.
A második helyet az Exestation csapat érte el, akik intelligens algoritmusok alapján, garantál eredményekkel működő, automatizált marketing és brand építési szolgáltatást nyújtanak a startupok és vállalkozók részére.
A harmadik helyezett pedig a Wonderobe lett. A csapat egy mesterséges intelligencia alapú személyre szabott ruha és stílus ajánló rendszert és egy “virtuális” ruhásszekrényt ajánl a jelenlegi ruhatárunk tárolására egy mobil applikációban.
“Nem véletlen, hogy ez az egyik új helyszínünk, Oroszországban a női vállalkozók aránya európai szinten, olyan magas, hogy a 2017-es Női Vállalkozói Mastercard Index szerint 54 országból 32,6% -kal a negyedik helyen szerepel. A magyarországról kiinduló vállalkozó versenyek tekintetében ez volt az első ilyen típusú verseny Moszkvában, de a felmerülő igények és kapcsolatok további események szervezését is ösztönzik. “ - mondta Müller Tamás a versenysorozat alapítója
A további nemzetközi elődöntőkre szeptembertől lehet számítani, így még a nyári időszak alatt van idő a jelentkezésre azon startupok számára, akik szeretnék más országokban is kipróbálni rátermettségüket, vagy szeretnének kapcsolatot teremteni a helyi startup ökoszisztémával.
Kapcsolódó cikkek
- Ismét bemutatkoznak európa legjobb női startup csapatai
- Kétszáz európai, köztük több magyar startup indul az EIT Digital scaleup versenyén
- Bejutott az Imagine Cup nemzetközi döntőjébe az Eddie
- Május közepéig jelentkezhetnek startupok piacra lépést és Kínát célzó programokra
- A Led Coding nyerte a Women Startup Competition Romániai elődöntőjét
- Növekedési fázisú startupokat céloz az EIT Digital hétszázötvenezer euró összdíjazású versenye
- Április 27-ig jelentkezhetnek startupok 135000 eurós összdíjazású innovációs versenyekre
- A tanulást forradalmasító alkalmazás nyert az Imagine Cup hazai döntőjén
- Borys Szyc filmsztár oktatta a Women Startup Competition résztvevőket Varsóban
- Teltház volt a Women Startup Competition Kolozsvári versenyén
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.
Megérkeztek a HMD legújabb nyomógombos telefonjai
Ínycsiklandó tech csemegével készült a Human Mobile Devices (HMD), a vállalat ugyanis épp most mutatta be legújabb kreációját, egy különleges klasszikus telefonokból álló válogatást a Nokia 215 4G, a Nokia 225 4G és a Nokia 235 4G készülékekből. A három kis nyomógombos csoda a szivárvány színeiben érkezik, 23 990 Ft fogyasztó árról indulva.