Ultra HD minőségben nézhetik a FIFA világbajnokságot a holland sportrajongók
A Canal Digitaal, az M7 Group holland piacon működő műholdas televíziós platformja UHD-felbontásban közvetíti a labdarúgó-világbajnokság mérkőzéseit az Astra keleti 23,5 fokos orbitális pozícióban elhelyezkedő műholdján keresztül.
A SES műholdüzemeltetővel és a holland NPO/NOS közszolgálati televízióval kötött megállapodás értelmében az M7 Group, Európa egyik vezető előfizetéses televíziós szolgáltatója, Ultra High Definition, azaz UHD minőségben, élőben sugározza a FIFA világbajnokság meccseit június 14. és július 15. között valamennyi Canal Digitaal előfizető számára.
A világbajnokság mérkőzéseit az M7 Group Canal Digitaal csatornájára előfizető ügyfelei élőben, natív Ultra HD minőségben nézhetik a külön ez alkalomból létrehozott NPO UHD csatornán. A világbajnokság idején az NPO UHD csatornát egy erre a célra elkülönített transzponder közvetíti a keleti 23,5 fokos orbitális pozícióban elhelyezkedő ASTRA műholdról, amely a Canal Digitaal elsődleges műholdas pozíciója a vezető csatornák sugárzásához.
A világbajnokság UHD-közvetítését a holland NPO és NOS közszolgálati műsorszolgáltatók kezdeményezték, akik még jobb élményt kívántak biztosítani a focirajongók számára. Az innováció élvonalába tartozó NPO és NOS az UHD-közvetítésben jó lehetőséget lát arra, hogy felmérje és jobban megértse, hogy mekkora igény van a holland háztartásokban az új televíziós technológia bevezetésének felgyorsítására.
A Canal Digitaal előfizetőinek mindössze egy okoskártyát és egy megfelelő CI+ modult kell behelyezniük UHD-s televíziókészülékükbe ahhoz, hogy UHD-felbontásban élvezhessék a FIFA világbajnokság összecsapásait. Mivel szinte valamennyi UHD-televíziókészülék rendelkezik beépített műholdvevővel, ezért nem szükséges külön UHD-vevőt is beszerezni. A közvetítés kódolásához az M7 Group a Harmonic Inc. legújabb generációs enkódereit használja.
„Nagyon örülünk, hogy részt vehetünk az NPO/NOS egyedülálló kísérletében, és kifejezetten elégedettek vagyunk mind a SES, mind pedig a Harmonic által nyújtott támogatással, ami lehetővé teszi a kiváló minőségű UHD-közvetítést a keleti 23,5 fokos ASTRA pozícióból. Ez egy remek lehetőség arra, hogy megmutassuk, milyen páratlan közvetítő képességekkel rendelkeznek a műholdak az élő UHD-adás megvalósításában, és biztosak vagyunk benne, hogy Canal Digitaal előfizetőink is értékelni fogják, hogy kiváló kép- és hangminőségben élvezhetik a világbajnokság mérkőzéseit” – nyilatkozta Bill Wijdeveld, az M7 Group üzletfejlesztési alelnöke.
„Az M7-nek köszönhetően a holland futballrajongók valamennyi mérkőzést kristálytiszta képeken élvezhetik, és így szurkolhatnak kedvenc játékosaiknak. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy lehetővé tehetünk egy ilyen magával ragadó nézői élményt. A sportesemények mindig is segítették az új technológiák megjelenését, és ezt a trendet a FIFA világbajnokság és az UHD-közvetítés összekapcsolódása is jól példázza” – emelte ki Ferdinand Kayser, a SES Video vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- HDR és Ambilight a Philips idei UHD tévéiben
- A Telekom Srbija és a SES Video új TV-csomagot indít Európában
- Tévévásárlási szokások a Samsung felmérése szerint
- Mi a közös JFK-ben, a Linkin Parkban és a Falcon 9-ben?
- Ünnepi tévéválasztó tippek a szakértőtől
- A SES Video bemutatja: virtuális valóság és a legújabb Ultra HD technológia az IBC-n
- Továbbra is a műhold a válasz a jövő kérdéseire
- SES: változások a SES-12 és a SES-14 műholdak pályára állításában
- A SES Video jóvoltából Európa-szerte látható a 2017-es Világjátékok közvetítése
- A SES Video és a szerbiai Telekom továbbítja az RTS csatornáit
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hannover Messe 2024: A Bosch fenntartható megoldásokat mutatott be
Az ipari gyártás minden gazdaság motorja, a gyártóknak azonban egy jelentős kihívásra is kell megoldást találniuk: a klímaváltozás miatt a gyáraknak fenntarthatóvá kell válniuk és kímélni kell az erőforrásokat. A Bosch, a gyártási és ipari megoldások egyik vezető szállítója, a gyárautomatizáláshoz, a hidrogéngazdasághoz, a digitalizációhoz és a mesterséges intelligenciához (MI) kapcsolódó megoldások széles portfóliójával segíti az ipari vállalatokat a zöld átalakulás megvalósításában.
Újabb rangos szakmai díjat nyert a Prologis!
A Prologis Park Budapest-Sziget II beruházás nyerte idén a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) által életre hívott, „Év logisztikai fejlesztése” elismerést. A legkiemelkedőbb hazai logisztikai fejlesztéseket díjazó kitüntetést 2023 óta ítéli oda a szervezet 11 tagú testülete a közúti-, vasúti-, vízi-, légi- és intermodális fuvarozás, valamint a vámolási és raktározási területek meghatározó szereplői részére.
Egy napra az anyukák vették át a vezető szerepet a Yettelnél
Határozottság, konfliktuskezelés, problémamegoldó képesség és empátia: ezek a legfőbb vezetői tulajdonságok, melyek édesanyaként is elengedhetetlenek a magyarok szerint – derült ki a Yettel friss, országos, anyák napja alkalmából készített kutatásából. A mobilszolgáltató a vezetői kompetenciákat vetette össze az anyasághoz szükséges képességekkel, és az is kiderült, hogy tízből nyolc válaszadó szerint a gyereknevelés során tanult készségeket a munkavégzésben is lehet kamatoztatni.
Az AI a technológia jövője, a HONOR pedig úttörő benne
A technológia világában mostanában szinte minden a mesterséges intelligenciáról (AI) szól, a hírek egy része pedig riasztó jelleggel csapódik le: sokan munkák elvesztését, emberek által végzett szakmák megszűnését látják benne.
A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan Egyetem
A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) első és egyetlen magyar egyetemként írt alá hosszú távú partnerségi megállapodást az Arizona State University-vel (ASU), amely a Center for World University Rankings 2023-2024 szerint a világ legjobb egyetemeinek 1%-ába tartozik. Ez a partnerség új lehetőségeket biztosít a METU-n tanuló magyar és külföldi hallgatók számára, és a magyar felsőoktatás nemzetközivé válásának következő lépcsőfoka lehet. A megállapodás alapján a METU jogosult használni a logója részeként a „powered by Arizona State University” megnevezést.