Online játékfejlesztői képzés indul
Világszinten 2,2 milliárd játékos tavaly közel 109 milliárd dollárt költött kedvenc kikapcsolódására. Az elképesztő méretű piac pedig egyre több gyakorlott játékfejlesztőt kíván – erre ad választ a már elérhető Unity játékmotor képzés, melynek keretében a NetAcademia online tanítja meg a résztvevőket a játékfejlesztésre.
A játékipari berkekben elismert NewZoo nemrégiben publikált riportja alapján a számítógépre, konzolra és mobilra készített játékok összbevétele tavaly megközelítette a 109 milliárd dollárt, amit 2,2 milliárd gamer produkált. Habár a piacot az olyan nagy stúdiók dominálják, mint például a GTA V-öt kiadó Rockstar Games, tavaly is számos sikert arattak a kisebb, akár néhány főt számláló játékfejlesztők. „Különösen a piac közel felét adó mobiljátékok esetében van relevanciája az akár csak 1-2 fős csapatoknak, ha kreativitásuk révén képesek újat mutatni a játékos társadalom számára. Az elmúlt években egyre komolyabb oktatási igényt tapasztaltunk, amit a munkaerőhiánnyal küzdő hazai, illetve magyarországi fejlesztőbázissal dolgozó játékstúdiók is generáltak – ezért döntöttünk a játékfejlesztői képzés elindítása mellett” – mondta Litkei Péter, a NetAcademia ügyvezetője.
Az online tanfolyamsorozat az egyik legismertebb játékmotor – a Unity – használatába vezetik be a résztvevőket. A tanfolyamot Fülöp Ádám tartja, aki nemrégiben csapatával megnyerte a Microsoft innovációs versenyét a GloveEye-jal; a megoldás egy speciális kesztyű és mobiltelefon párosítása révén lehetővé teszi, hogy a vakok és gyengénlátók bármilyen nyomtatott szöveget elolvassanak. „A Unity 10 éve jelent meg, és napjainkra letarolta a mobil játékfejlesztési piacot. Nagyon gyorsan fejlődik, élvezet vele a munka, ráadásul a Unity-ban készített játékok könnyen portolhatók Windows, Maces, de akár konzolos környezetre is, így egy játék sikere megismételhető más platformokon is” – mondta Fülöp Ádám, a NetAcademia Unity oktatója.
Mario újratöltve
A Unity tanfolyamok keretében 3D-s és klasszikus 2D-s platformer játékokat fejlesztenek a résztvevők. Előbbi esetében kb. 3 óra alatt egy autósverseny készül el mobiltelefonra, míg a kétdimenziós gyakorlatok során egy Super Mariohoz hasonló „mászkálos” játék születik majd a hallgatók kezei között mindössze néhány óra alatt. Ezt követik tematikában a többjátékos, virtuális és kiterjesztett valóság alapú játékok fejlesztéséhez szükséges ismeretek, míg a sort a csapatban való dolgozás, a verziókövetés, illetve a közösségi média integrációs lehetőségeinek ismertetése zárja. „Aki mindezt végigcsinálja, és időt is szán a gyakorlásra, lényegében piacképes játékfejlesztővé válik. Ezt egyébként a NetAcademia Certificate vizsgán bizonyíthatja is, melynek megszerzésével minősített Unity játékfejlesztővé válik” - tette hozzá Litkei Péter. A képzésbe egyébként – visszanézhető videók formájában – bármikor be lehet csatlakozni, az élő oktatások egészen szeptemberig tartanak.
Kapcsolódó cikkek
- Cipőfűző bekötése helyett kódolás?
- Rettegnek a munkaadók a Z-generációtól: van, ahol már 4 napos a munkahét
- A METU saját fejlesztésű játéka a HR tamagocsi
- A zokni-szandál a múlté, az inkognitó-mód nem
- Nem zsenikre, csak „informatikus-kőművesekre” lenne szükség
- Retro konzolok indíthatók böngészőből
- 20 éves a Tamagotchi!
- Az Alienware és a Dell új számítógépes játékrendszereket és kiegészítőket mutatott be
- Minden eddiginél erősebb, gamereknek fejlesztett portfóliót mutatott be a HP
- A világ legnagyobb képátmérőjével érkezik a Samsung első HDR-képes QLED gamer monitorja
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.