Sikerrel zárult a III. Digitális Témahét
A korábbi évekhez hasonlóan, idén is nagy érdeklődés mellett zajlott 2018. április 9-13. között a Digitális Témahét.
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által a tanév rendjében is meghirdetett - a 2015/2016. tanév óta minden tanévben megrendezett – Digitális Témahét keretében a jelentkező köznevelési intézmények mini projektek formájában, digitális pedagógiai eszközök segítségével dolgoztak fel egy-egy szabadon választott témát a tanóráikon, legalább egy napon, de akár egy héten keresztül. Idén közel 7 ezer pedagógus és 120 ezer tanuló vett részt a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ (DPMK) szervezésében és az Informatikai Vállalkozók Szövetségének (IVSZ) közreműködésével lezajlott Digitális Témahét projektjeiben.
A Digitális Témahét az idei tanévben kiemelt figyelmet fordított a médiatudatosságra, a digitális gyermekvédelemre és a közgyűjtemények digitális tartalmainak nevelésben, oktatásban történő megjelenítésére. A 920 regisztrált iskola a 2017/2018. tanévben közel 3000 projektet valósított meg.
Az eddig feldolgozott adatok alapján az intézmények érdeklődése, vállalkozókedve is növekedett.
A 2018-as Digitális Témahéten:
- az egy iskolára eső projektek száma növekedett (3,22),
- minden eddiginél több, az iskolák felkészülését támogató webináriumra került sor,
- az eddigi legnagyobb számú határon túli intézmény (25) csatlakozásával minden szomszédos ország képviseltette magát a programban,
- idén először a közgyűjtemények is csatlakoztak a kezdeményezéshez,
- a program témái közt megjelent Magyarország Digitális Gyermekvédelmi Stratégiája (DGYS) és annak kiemelt területei,
- minden eddiginél nagyobb arányban (35%-kal) nőtt a programban résztvevő iskolák pedagógusainak egymást támogató szakmai közössége a Facebookon,
- a Témahét projektíró és projektmegvalósító pályázatán számos különdíj is kiosztásra kerül a pedagógusok és intézmények számára,
- nagy sikerrel zajlott le a Digitális Témahét multi-flashmob is, amelyen 77 iskola sok ezer diákja vett részt.
A Digitális Témahét 2018 az EFOP-3.2.15–VEKOP-17-2017-00001 A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérési-értékelési és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása c. projekt keretében, a Széchenyi 2020 Program támogatásával, valamint az Emberi Erőforrások Minisztérium támogatásával valósult meg.
További részletek a digitalistemahet.hu oldalon.
Kapcsolódó cikkek
- Tanul a gyerek, ha játszik
- Idén újra csatlakozott a Safer Internet Program a Digitális Témahéthez
- A vloggerek és a fogyasztók felelősségéről tartott kerekasztalt a Vodafone
- Javában zajlik a III. Digitális Témahét
- A Morgan Stanley támogatja az Európai Lányok Matematikai Olimpiáján induló magyar csapatot
- Óriási az érdeklődés az idei Digitális Témahét iránt
- Összefogás a gyerekek digitális oktatásáért
- Ingyenes hozzáférés a Minecraft oktatási verziójához
- A Vodafone és a Huawei a mérnökképzést támogatja az Óbudai Egyetemen
- Új specializáció az ELTE Informatikai Karán
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Lányok Napja az ELTE Informatikai Karán
Az ELTE Informatikai Kar ismét szeretettel várja az érdeklődőket a Lányok Napjára, ahol bemutatják, milyen izgalmas és kreatív feladatok várnak a jövő informatikusaira, és miért érdemes lányként ezt a pályát választani.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.