Az ügyfélélményt sem hagyja érintetlenül a munkaerőhiány
A konzisztens ügyfélélmény nyújtása elképzelhetetlen elkötelezett munkaerő nélkül. Ebből a szempontból aggasztó az ötödik DEVELOR Országos Ügyfélélmény Kutatás vonatkozó eredménye, mely szerint az aktív munkavállalók negyede nyitott a váltásra, 16 százalékuk pedig lényegében álláskeresőnek mondható.
Az elégedett ügyfél az elégedett munkaerővel kezdődik, az elégedett munkavállaló pedig ugyan miért menne máshová? Sajnálatos módon nem ilyen egyszerű a képlet. Egy egészséges vállalat minden körülmények között növekedni akar, fejleszteni a szolgáltatásai színvonalát, a növekedés alapfeltétele pedig a megfelelően képzett munkaerő kellő mennyiségben történő rendelkezésre állása. Nem újdonság, hogy Magyarországon ez egyre nehezebb feladat elé állítja a cégeket, melyek előtt súlyos munkaerőhiány esetén lényegében két lehetőség áll: vagy az elvárt szintnél alacsonyabbról válogatnak, és házon belül valósítják meg a képzést, vagy a konkurencia már bizonyított munkavállalóit próbálják jobb ajánlatokkal elszipkázni.
Az Országos Ügyfélélmény Kutatásból kiderül, hogy az aktív munkavállalók negyede egyáltalán nem zárkózik el a munkahelyváltás lehetősége elől. Ha nem is keres feltétlenül új lehetőségeket, egy jobb ajánlat reményében azért szívesen megméretteti magát a munkaerőpiacon, az önéletrajza megtalálható valamely állásközvetítő cég adatbázisában. Minden negyedik munkavállaló potenciális kilépőnek tekinthető.
A munkáltatók között zajló egyre kiélezettebb harcot tükrözi az a tény is, hogy a munkavállalók egyre kevésbé érzékelnek nehéznek egy esetleges váltást. A megkérdezettek 13 százaléka szerint egyáltalán nem lenne nehéz a jelenlegihez hasonló munkahelyet találnia, de legkevesebb 32 százalékuk is az optimistább tábort erősíti. A 2016-os adatokkal összehasonlítva ez 6 százalékos növekedést jelent, ami igen jelentős változás mindössze egy év alatt.
Kapcsolódó cikkek
- A tudatosság hiánya okozza az egyik legnagyobb veszélyt a vállalkozások számára
- Hogyan ünnepli a magyar a Valentin-napot?
- Egy jó munkahely a legjobb ellenszer a kiégésre
- Egy világ van, és az digitalizálódott
- Fontos az okostelefon a párkeresésben, de ha más nyomkodja, idegesít
- A vállalatok 70 százaléka nem tudja, mi kell a zöld működéshez
- Napi 20 órán át van velünk a mobilunk, mégsem tartjuk magunkat függőnek
- Az európai e-vásárlók egyre szívesebben vásárolnak külföldről
- Megosztott jövő: a Dell Technologies bejelentette legújabb kutatásának eredményeit
- Elégedett munkaerő nélkül elégedett ügyfél sincs
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Protechtor Future Summit: Az AI exponenciálisan fejlődik, amire az emberi agy egyszerűen nincs felkészülve
Két borzasztóan aktuális és forró témáról beszélgettek neves és elismert hazai gondolkodók a Protechtor Future Summit üzleti és tech vezetőknek szóló inspirációs eseménysorozat tavaszi alkalmán. A mások mellett Király Júlia, Dr. Oszkó Péter vagy Dr. Tilesch György MI-szakértő nevével fémjelzett panelbeszélgetéseken a szakértők egyrészt a mesterséges intelligencia társadalmi igazságoságra és kultúrára gyakorolt hatását, másrészt az örök élet és a biológiai óra visszafordíthatóságának kérdését vizsgálták.
Ezek az idei kulcstémák a webes és marketing stratégiák terén
Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.
A Continental autógumija az első helyen végzett a Tyre Reviews szakportál négyévszakos abroncstesztjén
Újabb megmérettetésen, a Tyre Reviews 2024-es négyévszakos abroncsteszten győzedelmeskedett a Continental AllSeasonContact 2 modellje. Hét 205/55R16-os méretű, VW Golfra autóra felszerelt, egész évben használható modellből álló tesztmezőnyben ért el első helyezést.