Optimizmus és digitális szemléletmód jellemzi a régió legnagyobb vállalatait

forrás: Prím Online, 2018. február 3. 12:17

A Deloitte 9. alkalommal megjelent közép-európai CFO felmérése a régió 12 országában közel 600 pénzügyi vezető megkérdezésével készült.

Pozitív gazdasági kilátások, mérsékelt kockázatvállalási hajlandóság

A Deloitte felmérése alapján a közép-európai pénzügyi igazgatók magabiztosabbak cégük gazdasági kilátásait illetően, mint az elmúlt három évben bármikor. Ennek a pozitivizmusnak a legfőbb oka a 2018-ra várt egészséges GDP növekedés: átlagosan 2,4 százalékos emelkedést prognosztizálnak, ami 0,5 százalékkal több, mint a 2017-re várt arány. 

 

Az általánosan bizakodó légkör ellenére több országban a gazdasági és pénzügyi bizonytalanság még mindig komoly tényező a közeljövő megítélésében. Éppen ezért a válaszadók jelentős többsége, közel 70 százaléka, továbbra sem kíván nagyobb kockázatot vállalni. 

 

A vállalatok felmérésben vizsgált bizalmi indexe enyhe emelkedést mutat az egy évvel ezelőttihez képest. Ez arra utal, hogy a CFO-k hisznek vállalatuk jó kilátásaiban, és az emelkedő árbevételben az elkövetkező év során.

 

Földvári Roland, a Deloitte CFO Program vezetője elmondta: „A felmérésből egyértelműen látszik, hogy Magyarországon a pénzügyi vezetők 2018-ra és az azt követő időszakra optimizmussal tekintenek – noha ezt a bizakodásra okot adó légkört némileg árnyalják olyan kihívások, mint a képzett munkaerő bevonzása és az általános üzleti költségek növekedése. Mindazonáltal, mintegy 10 évvel a globális válság kitörése után egyértelműen jóval bizakodóbb és optimista a pénzügyi igazgatók hangulata.” 

 

A robotikus folyamatautomatizálás egyre nagyobb teret nyer

A vállalati digitalizáció elterjedésének korában a CFO-k gyorsan felismerték, hogy a folyamatautomatizálás elkerülhetetlen, különösen a pénzügyi területen. Felmérésünk alapján azonban azt mondhatjuk, hogy a pénzügyi vezetők csupán 7 százaléka gondolja úgy, a pénzügyi funkció teljes mértékben felkészült a cég egyre növekvő digitalizációs igényére. Ez az arány nem meglepő módon leginkább a termelő, valamint a technológia, média és telekommunikációs (TMT) iparágakban magas. 

 

Abban a tekintetben azonban különböző állásponton vannak a CFO-k, hogy milyen mértékű költségmegtakarítást várhatnak a folyamatautomatizálástól. Míg a válaszadók harmada szerint a megtakarítás legfeljebb 10 százalék lesz, közel hasonló arányban vannak azok a vezetők, akik akár 10-40 százalékos költségcsökkenést is elérhetőnek tartanak.

 

Földvári Roland hozzátette: „A CFO-k meghatározó szereplői és aktív résztvevői a vállalati digitális stratégia kialakításának. Leginkább saját funkcionális területükön aktívak ebben a tekintetben, de egyértelműen fő fókuszterületként kezelik a digitalizációt. Digitális stratégiájuk fő elemeként a digitális üzleti folyamatok irányítását, a Big Data, azaz adatalapú működési modellek, alapján új adatelemzési megoldások kidolgozását és a pénzügyi funkció digitalizálását jelölték meg legtöbben.”

 

A felmérésről

Évente elkészített felmérésünk keretében a közép-európai térség legnagyobb és legbefolyásosabb vállalatainak pénzügyi vezetőit kérdezzük az őket érintő legfontosabb témákban, idén az alábbi területekre fókuszálva:

  • Gazdasági környezet
  • A cégek prioritásai és várakozásai
  • Pénzügyi prioritások
  • A pénzügyi funkció digitális átalakulása 

 

A 2018. évi CFO felmérésünk eredményei 12 közép-európai ország (Bulgária, Horvátország, Csehország, Magyarország, Lettország, Litvánia, Lengyelország, Románia, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia és Ukrajna) 584 pénzügyi vezetőjének véleményét tükrözi. A lekérdezést 2017. szeptember és november között végeztük. 

Kulcsszavak: Deloitte felmérés

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05