A vállalat, ahol Jediket, pszichopata gyilkosokat és szuperhősöket keresnek

forrás: Prím Online, 2018. január 24. 09:35

A Netlife, budapesti székhelyű informatikai vállalat olyan álláshirdetéseket készített, amelyek egy-egy vicces áthallást követően más-más tematikába lettek áthelyezve. Így lett SAP Fiori kódokat író munkatársból előbb kódbűvölő, majd kígyóbűvölő. Szerencsére az adatok közlése mellett összeállítottak nekünk egy látványos infografikát is, így van min rágódni, mielőtt mi magunk is közösségi média kampányra adnánk a fejünket.

 

A "Bináris Naprendszer" szülötteit keresi a magyar vállalat

 

Ha közösségi média elérésekről van szó, akkor a „Best Practice” az, ha a tartalom gyorsan értelmezhetősége, és annak (internetes értelemben vett) vírusossága az elsődleges szempontok. Persze ez az aranyszabály egyszerűnek hangzik, ám a gyakorlatban e kettősség megvalósítására nem létezik tökéletes recept. Számtalan különféle módszer létezik, és voltaképp ennek a kényes egyensúlynak a megalkotásán dolgoznak napi rendszerességgel a marketing és social media szakemberek.

 

Szerencsére vannak olyanok, akik kutatásaikat nyilvánosságra hozzák, és ezzel segítik mások munkáját. Így tett a budapesti informatikai vállalat is, akik munkaórát nem sajnálva tesztelték a fogyasztói magatartást, és alkottak meg négy pozícióra, kettő-kettő variánst, azaz összesen nyolc darab grafikus social media hirdetést. A képek különféle szemszögből, más-más tematikával közelítették meg az adott pozíciókat. Az egyetlen közös bennük a humor faktor volt. A teszt céljának azt tűzték ki, hogy képet kapjanak az SM-t látogatók magatartásáról, és mindezt organikus elérésre alapozva, azaz a fizetett hirdetések torzító hatását kiiktatva tették. Az eredmények, ahogy az általában lenni szokott, meglepő konklúzióra engednek következtetni.

 

"AZ" munkaerő

 

Hirdetések elérése a különböző Social Media csatornákon keresztül

A Social Media elérésekből kiolvasható, hogy mely médiát, milyen érdeklődésű és beállítottságú emberek olvassák és használják.

 

A Facebook abszolút nyertese a Star Wars tematika volt, míg a Twitter tábora inkább volt vevő az alternatívabb újdonságra, azaz a Stephen King féle Az-ra.

 

A LinkedIn közönsége egyértelműen a realitások talaján mozog, és kevésbé mozgatják meg a popkultúrális utalások, így náluk a kódokkal játszó “kígyóbűvölő” hirdetés volt a nyerő.

 

Az Instagramot látogatók közül a Gyűrűk ura hirdetés volt a leginkább kelendő, sőt ezzel összességében a legnagyobb arányú elérést mutatta az egyes közösségi médiákat illetően.

 

 

Hirdetések elérése a különböző Social Media csatornákon keresztül

 

Mennyi az annyi? – Elérés

A kapott eredményekből egyértelműen következik, hogy hiába a LinkedIn álláshirdetésekre, és networkingre épített felülete, hisz a Facebookon még így is sokkal jobb organikus elérést tudunk generálni egy-egy jól megalkotott poszttal. Az már azonban más kérdés, hogy a Facebook olvasói tábora valóban a hirdetés releváns célközönségéből kerültek-e ki, vagy csak a képi anyag iránt érdeklődtek. Ebben az aspektusában ugyanis a LinkedIn nagy valószínűséggel jobban teljesíthet.

 

 

Követőtáboruk ekkora százalékát érték el (organikus)

 

Organikus elérés tematika szerinti megoszlása

Az eredmény nem meglepő, hogy a Star Wars brand mindent visz. A további eredmények pedig az aktualitásoknak tudhatók be. A sorrendet magyarázza, hogy legutóbb az Az jelent meg, azt megelőzően pedig a GhostBusters legújabb része. Ezt azért előzhette meg a Gyűrűk ura, mert nekik olyan fanatikus támogatói vannak, mint a Star Wars esetében, valamint az utóbbi hónapokban egyre több cikk jelenik meg az Amazon által készülő LoTR sorozatról, ami a téma trendingjét ismét előkelő helyre hozta. A statisztika egyetlen meglepetése talán az Amerika kapitány ilyen gyenge szereplése.

 

(Ennél a kimutatásnál pontozásos értékek szerepelnek, melyek nem az elért személyek pontos számát tükrözik, hanem a közöttük levő arányviszonyt.)

 

 

Érdeklődés: Általános vicc vs. Popkultúra

... És ezekből melyik film adta a legjobb konverziót?

 

Social Media CTR (átkattintási arány)

Az általános, összevont Social Media CTR-ekből kiolvasható, hogy mely munkakörök után érdeklődnek a legtöbben, azaz melyeknél van kínálat a piacon, és melyeknél jelentkezik munkaerőhiány. A Netlife eredménye szerint az általuk keresett munkakörök közül a frontend fejlesztőből van a legtöbb a piacon, míg az SAP Fiori és a PHP fejlesztő hiányszakmának számít. Fontos azonban megjegyezni, hogy ezeket az eredményeket annak tükrében érdemes mérlegelni, hogy a CTR-eket erősen befolyásolhatta a hirdetés grafikai tartalma, és megvalósítása is. Az összesített átkattintási arányból láthatjuk, hogy a közösségi médiahirdetések sokkal jobb eredménnyel rendelkeznek, mint egy bármely más oldalon megjelenített grafikai tartalom (banneres hirdetés), sőt, jobban teljesít egy átlagos Google AdWords keresési kampánynál is. (Referencia érték: Display [0,35%], Search [1,91%]. Forrás: WordStream)

 

 

Social Media CTR (átkattintási arány)

 

A tanulság tehát egyszerű. Amennyiben a tartalom, amit közölni szeretnénk alkalmas rá, úgy a Display és AdWords kampány helyett még mindig jobban megéri a közösségi médián hirdetni, ahol egy jól megalkotott tartalommal akár ingyen is nagyon jó konverziókat tudunk elérni. A vicces tartalom mindig vírusos tud lenni, és ha módunk van rá, akkor érdemes az aktualitásokra, és a popkultúrára hajazva megalkotni a hirdetési anyagunkat, hogy ne csak a pénzünket költsük, hanem organikus találatokkal a hirdetés ingyen is nagy utat járjon be az internet útvesztőjében.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újfajta trendek az irodában

A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.

2024. május 17. 11:33

Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség

A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet. 

2024. május 17. 09:54

Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja

A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.

2024. május 16. 19:47

Érkeznek az Arctis Nova termékcsalád legújabb tagjai

A SteelSeries, az úttörő Arctis Nova headsetsorozat megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, és a gaming- és esport-perifériák világelső gyártója kibővítette az Arctis Nova termékcsaládot az Arctis Nova 5 sorozatú headsetek és a Nova 5 Companion App bevezetésével.

2024. május 16. 18:01

Ezekkel a gumikkal télen is biztosan célba ér a fuvar!

A Bridgestone, a prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások globális vezetője bejelentette új prémium téli gumiabroncsát kisteherautók számára. A Bridgestone a Duravis Van Winter ENLITEN-nel a kisteherautó-flották tulajdonosait támogatja a mindennapi téli felhasználás közben, amellett, hogy segít csökkenteni a teljes tulajdonosi költségüket (azt, hogy a termék a teljes élettartama alatt mennyibe kerül a vállalkozásnak).

2024. május 16. 16:22

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38