A KLM-nél a DigitalGenius mesterséges intelligenciája válaszol
A holland légitársaság a mesterséges intelligencia terén élenjáró DigitalGenius-szal közösen hozott létre automatizált válaszokat, amelyek általános, visszatérő ügyfélszolgálati kérdésekre képesek válaszolni emberi beavatkozás nélkül. Ennek köszönhetően az ügyfélszolgálati munkatársaknak több idejük jut a bonyolultabb ügyek kivizsgálására, és az ügyfelekkel való kapcsolattartásra. A KLM az első légitársaság, amely az emberi munkaerőt ötvözi a mesterséges intelligenciával a Twitteren, Messengeren és WhatsAppon.
A KLM több mint 130 000 említést kap hetente a közösségi média felületeken, és ez a szám folyamatosan növekszik amióta a WhatsAppon is lehet kérdezni a légitársaságtól. 250 fős ügyfélszolgálati csapat folytat le átlagban heti 30 000 beszélgetést. Jellemzően öt-hat kérdés merül fel a beszélgetés alatt, amelyeknek egy része a tapasztalatok alapján mesterséges intelligenciával is megválaszolható.
A DigitalGenius szolgáltatásával a megkeresések 50%-át tudta lefedni a légitársaság az elmúlt másfél évben. A rendszer tanul az ügyfélszolgálati munkatárs reakcióiból, és idővel egyre okosabb lesz. Ezidáig a munkatárs döntötte el, hogy megfelelő –e a rendszer válasza, és emberi döntés volt az is, hogy elküldhető –e az adott felületen az ügyfélnek. Mostantól a rendszer képes lesz automatikusan eldönteni, hogy képes –e megválaszolni a feltett kérdést, anélkül, hogy egy munkatárs ezt eldöntené helyette. Ezzel a lépéssel az ügyfélszolgálati dolgozóknak több idejük jut a vevők teljes körű kiszolgálására.
„A mesterséges intelligencia használatával az ügyfélkiszolgálás még személyesebbé, pontosabbá és gyorsabbá válik. Nemrég hatalmas havazás volt Hollandiában, amelynek köszönhetően megnőtt a megkeresések száma. Az új technológia bevonásával a munkatársaink képesek voltak rövid időn belül megválaszolni a kérdéseket.” - nyilatkozta Pieter Groeneveld, az Air France-KLM digitális divíziójáért felelős alelnöke.
Mikhail Naumov, a DigitalGenius társalapítója és elnöke hozzátette: „A KLM ismét első az iparágában, aki a mesterséges intelligenciát ötvözi az emberi munkával ügyfélszolgálati területen.”
2009 óta a légitársaság közösségi média jelenléte verhetetlen, több mint 25 millió rajongóval és követővel büszkélkedhet. A vállalatot hetente több mint 130 000-en említik a social media oldalakon, ebből 30 000 kérdés vagy észrevétel. A kérdéseket 250 ügyfélszolgálati munkatárs válaszolja meg a hét összes napján, a nap 24 órájában WhatsAppon, Facebookon, Messengeren, Twitteren, WeChaten és KakaoTalknon 9 különböző nyelven: holland, angol, német, spanyol, portugál, francia, japán, kínai és koreai nyelven is kérdezhetnek az utasok.
A mély tanulási és természetes nyelvi feldolgozási képességekkel ellátott megoldást a DigitalGenius fejlesztette ki. Az alapot képző algoritmusok az ügyfélszolgálat meglévő adataiból tanulnak, így beépíthető az adott vállalat meglévő szoftverébe.
Kapcsolódó cikkek
- A gépi tanulás lesz a legfontosabb technológia az internet indulása óta
- Okos Város idegrendszert épít a Huawei
- Okosmegoldások okosvárosoknak
- AI-megoldás és új képfeldolgozó processzor az LG 2018-as tévéiben
- Az LG új hangszórókat mutat be minden zene- és filmkedvelőnek
- Jön az 5G, előretör a mesterséges intelligencia és a kiterjesztett valóság
- A KLM hangvezérlésű szolgáltatással segít becsomagolni az utazásra
- A ThinQ márkával nyit a mesterséges intelligencia felé az LG
- Mesterséges intelligenciával becsül jövőbeli virtuális deviza árakat a magyar startup
- IDC: a mesterséges intelligencia lesz a következő technológiai forradalom középpontjában
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.