Legyél Te is Informatikus: Megduplázták a Kihívásban résztvevő iskolai csapatok számát!

forrás: Prím Online, 2017. április 24. 15:04

Több mint 100 iskola csapata jelentkezett a Telekom és a T-Systems Magyarország Legyél Te is Informatikus! programjának Kihívására, az online programozói kalandjátékba.

A hatalmas érdeklődésre tekintettel a szervezők megemelték a résztvevő csapatok számát, így 20 helyett 40 középiskolásokból álló csapat vehet részt a játékban.  A jelentkezők április 24-én először egy programozási próbafeladatot kapnak, a megoldást leggyorsabban visszaküldő 40 csapat folytathatja a játékot. A verseny május 2-án startol, ekkor kapnak a játékosok belépést az online felületre.  

 

A Kihívásban résztvevő 9-12. osztályos középiskolások tanári mentorálással, játékos formában, kódolási ismereteik felhasználásával mérhetik össze tudásukat más iskolák diákjaival. Olyan feladatokat kell megoldaniuk, amelyek megkövetelik az algoritmikus gondolkodást, és programozói ismeretekre is szükség lesz. A Kihívás remek lehetőség arra is, hogy a tanárok és diákok egy csapatban, ismereteiket egyesítve és együtt fejlesztve vegyenek részt a versengésben. A kalandjáték története egy intergalaktikus utazás. A csapatok belecsöppennek egy űrbéli küldetésbe, de egyik helyszínről a másikra csak úgy tudnak eljutni, ha ehhez a megadott programozói feladatot határidőre teljesítik. A csapatoknak végül egy saját fejlesztést is kell készíteniük, és ennek megoldására ki kell hívniuk a versenyben szereplő többi iskola egyikét. A feladványok megoldása közben szükség lehet olyan programnyelv használatára, amelyhez ingyenesen elérhető internetes képzési lehetőségek által bárki hozzáférhet, ezáltal a diákok a játék során szinte észrevétlenül sajátítják el azokat a képességeket, amelyeket más területen is tudnak használni.

 

A Kihívás feladatai elősegítik, hogy a programozásra ne nehéz és elvont tudásként gondoljanak a diákok, hanem egy olyan készségre, amellyel akár már alapszinten elsajátítva érdekes és hasznos tevékenységeket lehet végezni.  A Gameday iroda vloggerei videójukban egy robotkar segítségével bizonyították ezt. Felhívásukra érkezett kommentekből választottak ki néhányat, és a Szent István Egyetem robotikai tanszékén programoztak robotot pacsizni, kártyázni és sört nyitni. A vloggerek és a Legyél Te is Informatikus Kihívása is arra hívja fel a figyelmet, hogy az informatika olyan kreatív nyelv, amely könnyen elsajátítható és segítségével minden megvalósítható. 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megváltás lehetne, a bankok mégis hadilábon állnak a mesterséges intelligenciával

A bankok mindössze 6%-a készített ütemtervet a mesterséges intelligencia tömeges méretű kiaknázására. Míg a banki alkalmazottak tárt karokkal fogadják az MI beépítését, a bankok nehezen integrálják azt.

2024. május 5. 14:17

K&H: Kate tiszta nyereség

Tavasztól a kis- és középvállalkozásokat is segíti Kate, a K&H digitális pénzügyi asszisztense. A mesterséges intelligencia-alapú megoldás egyetlenként az országban hangalapú utasításokat is megért és végrehajt, egyben felveszi a versenyt a legfejlett technológiákkal.   

2024. május 5. 11:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55