Swappygame néven elindult a használt videojátékok „Vaterája”

Egy magyar startup hozta létre a gamerek online piacterét

forrás: Prím Online, 2017. április 20. 11:21

Soha nem látott népszerűségnek örvendenek napjainkban a videojátékok. A teljes nemzetközi piac értéke 2016-ban megközelítette a 100 milliárd dollárt, 2019-re pedig szakértői előrejelzések szerint elérheti a 120 milliárd dollárt is. Ezzel párhuzamosan a használt videojátékok úgynevezett másodlagos piaca is fejlődik, több milliárd dolláros üzletté nőtte ki magát. Ezt ismerte fel egy magyar startup, mely létrehozta a használt videojátékok adás-vételére és cseréjére biztonságos kereteket kínáló Swappygame nevű online piacteret.

Felmérések szerint az egyesült államokbeli háztártatások mintegy kétharmadában legalább egy személy rendszeresen videojátékozik (Entertainment Software Association), míg Magyarországon tíz internetezőből hat hódol ennek a szórakozási módnak (E-net). 

 

Nem meglepő, hogy az újkorukban általában méregdrága konzolos és PC-s játékok sok felhasználó számára használtan is értéket képviselnek. Mindeddig azonban a megunt videojátékok cseréjére, adás-vételére nemzetközileg és itthon sem létezett biztonságos, szervezett keretek között működő megoldás. A gamerek általában különböző közösségi média csoportokban próbálják elpasszolni a már nem használt játékaikat, azonban ez a módszer sok szempontból nem kereskedés barát, és biztonságos. 

 

Az egyelőre magyar nyelven, hazai felhasználók számára elérhető Swappygame segítségével viszont bárki pofonegyszerűen eladhat, vehet és csereberélhet használt videojátékokat. Továbbá a platform szűri azokat, akik hamisított, vagy kalóz játékokat próbálnak meg értékesíteni. 

 

„A Swappygame egyik fő előnye abban rejlik, hogy vásárláskor azonnal megterheljük a vásárló bankkártyáját, de az összeget csak abban az esetben írjuk jóvá az eladó számláján, ha a vásárló visszaigazolta a tétel megérkezését. Tehát az eladó biztos lehet benne, hogy az eladás pillanatától a pénz rendelkezésre áll, illetve a vásárló is nyugodt lehet, hogy a pénzt csak akkor kapja meg az eladó, ha valóban eljuttatta hozzá a játékot” – fogalmazott Alcser Norbert alapító. 

 

 

A használt videojátékok online piactere nemzetközi szinten is egyedülálló, éppen ezért a cég célja, hogy külföldiek számára is elérhetővé tegyék a szolgáltatást.

 

„Év végéig célunk, hogy Magyarországon elérjük a 30.000 regisztrált felhasználót, majd az angol nyelvű oldal elindításával meg szeretnénk kezdeni a nemzetközi terjeszkedést is. Mivel szolgáltatásunk teljesen hiánypótló, nincsenek versenytársaink, a használt videojátékok globális piacán vezető pozícióra, trendformáló szerepre törünk” – fűzte hozzá az alapító. 

 

Könyvek esetében már bevált a modell

A videojátékok „Vaterájának” ötlete nem előzmény nélküli, hiszen az alapító csapat a Rukkola nevű, több mint 35 ezer felhasználóval rendelkező, népszerű és sikeres könyvcserélő oldallal már értékes hazai és nemzetközi tapasztalatokat szerzett a műfajban. 

 

„A Swappygame teljesen ugyanazt az online platformot használja, mint a Rukkola. Célunk az is, hogy egyéb használtcikkek, termékek adás-vételére, cseréjére specializált online piactereket is létrehozzunk, melyhez jelenleg partnereket keresünk” – mondta el Alcser. 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Adatvédelem a felhasználók igényeire szabva – így segít a Samsung Knox

Naponta akár több százszor is kezükbe vehetjük mobiltelefonunkat, így az eszközök olyannyira mindennapjaink részévé váltak, hogy még otthonunkat is ritkán hagyjuk el nélkülük. Hozzánk tartoznak, és az olyan robbanásszerű, új technológiák, mint az AI vagy a generatív mesterséges intelligencia rendkívül izgalmas lehetőséget kínálnak a készülékek felhasználására – kiszélesítve a lehetőségek tárházát. 

2024. május 21. 20:39

Hazánkban is megkerülhetetlen lesz a mesterséges intelligencia

Magyarországon is versenyhátrányba kerülnek azok a munkavállalók, akik nem képesek alkalmazni a mesterséges intelligenciát (MI), és azon médiavállalatok, amelyek nem integrálják az új technológiákat a munkafolyamataikba – olvasható a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss tanulmányában, hozzátéve: a magyarok inkább pozitívan gondolnak az MI-megoldásokra.

2024. május 21. 19:10

Így hasznosíthatod újra régi laptopodat a gyerek számára

Van a családban gyerek és van egy régebbi laptopod is? Ahelyett, hogy leadnád a laptopot egy elektronikai hulladékgyűjtőbe vagy elásnád a szekrény mélyére a kacatok közé, miért nem kelted inkább új életre a közeledő gyereknap alkalmából? Egy régi vagy nemrégiben lecserélt laptop nem feltétlenül használhatatlan, ezért a tovább örökítése kiváló módja az újrahasznosításnak. 

2024. május 21. 17:41

IT Fitneszteszt 2024 - idén is megmérik a régió diákjainak digitális készségeit

Idén Magyarország, Csehország, Szlovákia, Lengyelország és Ukrajna részvételével zajlik a régió nagyszabású, online digitáliskészség-felmérése, az IT Fitneszteszt. Az elsősorban az általános iskola végzős diákjait és a középiskolás korosztályt célzó felmérés nem csupán a kitöltők számára nyújt valós képet a szórakozáson túl a tanulás és más hétköznapi online feladatvégzés terén szerzett gyakorlati ismereteikről, eredményeinek összesítése tanáraik, illetve a szakpolitikusok munkáját is segítheti azáltal, hogy fény derül erősségeikre és a fejlesztendő területekre egyaránt.

2024. május 21. 16:03

A HONOR leleplezte a vadonatúj HONOR 200 Lite-ot

Már Magyarországon is kapható a vadonatúj HONOR 200 Lite. A sokoldalú okostelefon a felhasználók igényeihez igazodik: kiváló portréfotózási képességekkel, bámulatos kijelzővel, remek hardverrel, elegáns kialakítással és stabil felhasználói élménnyel érkezik.

2024. május 21. 14:30

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59