A fiúk játszanak, a lányok chatelnek
Az iskolakezdéssel a szülőknek fel kell készülni arra, hogy gyerekeik több időt töltenek majd az interneten. A szülők jobban megvédhetik fiaikat és lányaikat, ha tudják, hogy gyerekeik mit csinálnak online és milyen veszélyek leselkednek rájuk. A Kaspersky Lab és az Iconkids & Youth nemzetközi kutatóintézet közös kutatása, a Growing Up Online - Connected Kids azt mutatja, hogy a 8-16 év közötti fiúk és lányok nagyon különbözően viselkednek az interneten, ami azt jelenti, hogy különbözőképpen kell megvédeni őket.
A lányok okostelefonokat szeretnek használni, míg a fiúk a számtógépeket és a játékkonzolokat preferálják. A fiúknál valószínűbb a játékfüggőség kialakulása: ők gyakrabban említik a számtógépes játékokat mindennapos online tevékenységeik között, míg a lányok inkább a közösségi oldalakon kommunikálnak egymással vagy élő beszédben, vagy üzenetek formájában.
A lányok gyakrabban választják családtagjaikat és barátaikat információs forrásként, míg a fiúk inkább az internetetre támaszkodnak. Továbbá a fiúk magabiztosabbnak érzik magukat az internethasználat és az online védelem terén.
Ugyanakkor a kutatás szerint a fiúk kevésbé gátlásosak az interneten: sok személyes adatot osztanak meg közösségi oldalakon és idősebbnek mondják magukat, mint valójában. Gyakran próbálkoznak a szülői szűrők megkerülésével és online tevékenységük elrejtésével. És sokszor van mit elrejteni - saját bevallásuk szerint a fiúk szívesebben keresnek rá olyan tartalmakra, amelyek nem megfelelőek gyerekek számára.
"A kutatás azt mutatja, hogy a fiúk szüleinek figyelmesen kell követni gyerekük online tevékenységét. A legfrissebb szülői szűrőket kell használni, hogy biztonságban tartsák fiaikat a nem-kívánatos vagy veszélyes tartalmaktól, mint például a felnőtteknek szánt játékoktól. Míg a lányok szüleinek jobban oda kell figyelni arra, hogy kivel kommunikálnak lányaik. A közösségi oldalakat gyakran használják gyanús alakok, hogy gyerekek bizalmába férkőzzenek" - figyelmeztet Andrei Mochola, a Kaspersky Lab fogyasztási vezetője.
A kids.kaspersky.com oldalon még több tanácsot találhat arról, hogy hogyan védje meg gyerekét az interneten. A fenti problémák tehcnikai megoldásairól a Kaspersky Safe Kids oldalon olvashat.
A Kaspersky Lab lehetőséget nyújt egyetemi hallgatók és fiatal szakemberek számára, hogy olyan biztonsági megoldásokat fejlesszenek, amelyek a gyerekek online védelmét szolgálják. A Talent Lab nemzetközi versenyről több információt találhat az academy.kaspersky.com/talentlab oldalon.
Kapcsolódó cikkek
- Kiberbűnözők telekommunikációs szolgáltatók megtámadásához toboroznak belső embereket
- Az ESET kutatói felfedezték az első Twitter-üzenetek segítségével irányítható androidos kártevőt
- Kaspersky Lab - VMware együttműködés
- Férfiak, nők, telefonok és a FOMO
- A spam levelek leggyakoribb témái a politika és a sport
- Operation Ghoul: a hacker szcéna új szereplője ipari és mérnöki cégekre vadászik
- Tengerpartról is aláírhatóak a legfontosabb szerződések: e-aláírás akár okostelefonról is
- Tartsd szemmel az adataidat!
- Olimpia tévében és neten: 600 ezren már okostelefonon is szurkolnak
- Talent Lab támogatja a pályakezdőket a kiberbiztonság területén
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: