A magyar fiatalok az üzenetküldő alkalmazásokat favorizálják a Telenor nemzetközi felmérése szerint

A „digitális bennszülöttek” mobilhasználatáról készített kutatást a Telenor

forrás: Prím Online, 2016. július 1. 11:35

A Telenor hét országban vizsgálta meg a rutinos mobilhasználónak számító fiatalok kommunikációs szokásait. A magyar felhasználók számára a hagyományos mobil hanghívás még fontosabb a Facebook Messengernél és a hasonló üzenetküldő appoknál, viszont az SMS-ezésnél már népszerűbb a Viber és más csevegőappok.

A Telenor Research, a cégcsoport kutatással foglalkozó szervezete a 16-35 év közötti felhasználók mobilkommunikációs szokásairól készített átfogó kutatást olyan magyar, szerb, svéd, norvég, thai, maláj, és pakisztáni fiatalok vizsgálatával, akik „digitális bennszülöttnek”, vagyis a digitális szolgáltatásokat rutinosan használóknak számítanak. A Telenor azért ezt a demográfiai csoportot térképezte fel, mert szokásaik hasznos tapasztalatokkal szolgálhatnak a jövőben megjelenő, a felhasználók szélesebb körét célzó kommunikációs szolgáltatások fejlesztéséhez.

 

A fontos dolgokat a fiatalok is telefonon intézik

A kutatás hazai fiatalokra vonatkozó eredményei azt mutatják, hogy a magyar fiatalok többsége (78%) leginkább telefonálni szokott a mobilján, ám a második leggyakoribb tevékenységnek már (72%) a különböző üzenőappok, például a Facebook Messenger vagy Viber használata számít.

 

A felmérés eredményeiből ugyanakkor az is kiderült, hogy a magyar fiatalok számára a legfontosabb a hagyományos hanghívás, ugyanakkor az üzenőappokban töltenek el több időt.

 

 

SMS-ezés helyett már messengereznek és e-maileznek a magyarok

A fiatalok nagyobb hányada (57%) küld e-mailt napi rendszerességgel mobiljáról, mint SMS-t (36%).  Ugyanakkor a Skype és más hasonló internettelefonos alkalmazások népszerűsége még nem túl magas, ezt a felhasználók 28 százaléka használja napi rendszerességgel, videohívást pedig csak 20 százalék bonyolít naponta a készüléken.

 

Érdekesség, hogy míg a magyarok nagyjából azonos arányban vesznek igénybe hagyományos távközlési szolgáltatásokat (például mobilhívást, SMS-t) és internetes szolgáltatásokat (például Viber, Skype), ezzel szemben a maláj és thai fiatalok körében inkább az internetes szolgáltatások népszerűbbek, Szerbia pedig azzal tűnt ki, hogy az ott élő fiatalok indítják a legtöbb hagyományos hívást és SMS-t: 94%-uk legalább naponta egyszer mobiltelefonál.

 

Az üzenetküldő appok napi használatának tekintetében a magyar fiatalok megelőzik skandináv vagy pakisztáni társaikat, a szerb, maláj és thai felhasználókat viszont nem. A kapcsolattartáson túl egyre többen játszanak is az okostelefonokon: e tevékenységben a magyar, thai és maláj fiatalok jeleskednek - derül ki a felmérés eredményeiből.

 

A Facebook Messenger megszállta a fiatalok mobiljait

A Telenor Research adatai szerint a fiatal mobilhasználók 78 százaléka használta a Facebook Messengert az ismerőseivel való mobilos kapcsolattartásra a felmérést megelőző 6 hónap során, a népszerűségben második helyen pedig az e-mailezés áll 70 százalékos aránnyal. A harmadik és negyedik helyet a chat mellett internetes hang-, és videohívást kínáló Viber és Skype alkalmazások állnak 52 és 39 százalékos részesedéssel.

 

Meglepő eredmény, hogy az Instagram fotómegosztó alkalmazás beépített üzenőfunkciója révén 15 százalékos arányával megelőzi a WhatsApp üzenetküldő appot, amelyet a felhasználók 13 százaléka használt a kutatást megelőző 6 hónap során. A Twitter (9 %), az Apple iMessage (9 %) és a Snapchat (8 %) itthon jóval kevésbé népszerűek – derül ki a felmérésből.

 

 

"Ha a legfrissebb eredményeinket összevetjük a korábbi kutatásokkal, kiderül, hogy a 'digitális bennszülöttnek' számító felhasználók egyre nagyobb mértékben használják internetalapú kommunikációra okostelefonjaikat, függetlenül attól, hogy a preferenciáik piacról piacra változnak. Ugyanakkor a statisztikák azt mutatják, hogy a hanghívás és az SMS továbbra is fontos részét képezik a kapcsolattartásnak a vizsgált országokban” – mondta el Bjorn Taale Sandberg, a Telenor kutatásvezetője az eredmények publikálása kapcsán.

 

Akik már leginkább az interneten kommunikálnak

Az üzenetküldő alkalmazások a mobilinternet terjedésének köszönhetik globális népszerűségüket: Malajziában, Thaiföldön és Szerbiában kiemelkedően sokat használják a fiatalok ezeket az alkalmazásokat.

 

A csevegőappokon túl az internetalapú hang-, és videohívások is egyre nagyobb teret hódítanak a felhasználók körében, ezeknek a vizsgált országok közül Thaiföldön van a legnagyobb sikerük. Európában a szerb fiatalok a legaktívabb felhasználók, 49%-uk telefonál az internet segítségével, és 30%-uk pedig napi szinten szokott videotelefonálni.  A lehetőség egyelőre egyáltalán nem népszerű északon, a norvég és svéd fiatalok harmada sosem használ ilyen kommunikációt, pedig a használathoz szükséges szélessávú internet rendelkezésre áll, ám ott a mobilinternet még nem túl olcsó, ellenben a mobil hanghívással és az SMS-sel, ami igen.

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja

Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme:

2023. február 4. 21:32

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05