A shadow IT jelenségből adódó vállalati kockázatok megoldása
A Cisco bejelentette Cloud Consumption as a Service nevű új szolgáltatását, amely feltérképezi a vállalatoknál használt, de az informatikai osztályok által nem ellenőrzött felhő alapú szolgáltatásokat (shadow IT).
A Cisco felmérése szerint egy átlagos nagyvállalatnál 1 220 különböző nyilvános felhőszolgáltatást használnak. Ez 25-ször több, mint amennyit az informatikai osztályok korábban becsültek. Mindeközben az elmúlt év során az elérhető publikus felhőszolgáltatások száma megduplázódott. Az ilyen szolgáltatások kétségtelen előnyeik mellett jelentős üzleti kockázatokat is rejtenek magukban, amelyek a szabályozásoknak való megfelelés kérdésétől, az adatvédelmen és a költségeken át a szolgáltatások teljesítményéig terjedhetnek.
A Cisco Cloud Consumption as a Service feltérképezi és láthatóvá teszi a vállalatoknál használt felhő alapú szolgáltatásokat, ezáltal segíti az informatikai vezetőket a shadow IT jelenséghez kapcsolódó problémák megoldásában. Átláthatóvá teszi a vállalatoknál használt felhőszolgáltatásokat, azonosíthatóvá az üzletmenetet befolyásoló nyilvános, privát és hibrid felhőmegoldásokat.
A Cisco új szolgáltatása jelenleg havidíjas formában, vállalatmérettől függően felhasználónként megközelítőleg 1 és 2 dollár közötti áron érhető el a Cisco értékesítési partnereinél. A Cisco 30 napos ingyenes lehetőséget is biztosít a szolgáltatás kipróbálására.
Kapcsolódó cikkek
- Az Ericsson az 5G-hez közelíti a hálózati lefedettséget, a hálózat teljesítményét és képességeit
- Kaspersky: az idősebbek sokkal körültekintőbb internet-felhasználók
- Fogyasztóvédelem: leginkább a ruházati és a műszaki cikkekkel van problémája az interneten vásárlóknak
- Internetes vetélkedő a Nemzeti Színházról
- Együtt a Biztonságos Internetért – Te mit teszel érte?
- Újabb támadások az ukrán áramszolgáltató ellen
- Szélessávú körzethálózati fejlesztések
- Az Obama-adminisztráció informatikai cégvezetőkkel találkozott
- Majd másfélszer akkora mobilinternet forgalom az ünnepek alatt
- Gyorsabb lett az internet Magyarországon
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.