GKI: a magyarok nem ismerik a mobilfizetési alkalmazásokat

MTI Sajtóadatbank, 2016. január 21. 11:58

A magyarok nem ismerik a mobilfizetési alkalmazásokat, a piac felpörgése az Apple, a Google, a Samsung alkalmazásainak megjelenésétől, továbbá a közösségi piacterekbe, például az Uberbe integrált fizetési lehetőségektől várható - derült ki a FinTech Group-GKI Digital közös elemzéséből.

Az MTI-hez csütörtökön eljuttatott tájékoztatás szerint 2014 óta tíz magyar fejlesztésű mobilfizetési alkalmazás érhető el Magyarországon, ám az újdonságok iránt fogékonyabbnak számító online vásárlói közönségnek is csupán alig 8 százaléka próbálta ki a bankok, vagy a mobilszolgáltatók mobilfizetési alkalmazásait, több mint 70 százalékuk pedig többet nem is használta a hazai mobilfizetési megoldásokat. A legtöbbet letöltött iCsekk és Simple alkalmazásokat is az okostelefon felhasználók csupán alig 4 százaléka próbálta ki - olvasható a tájékoztatásban.

 

A felmérés szerint az online vásárlók körében az OTP Bank által kiadott OTPay, valamint a Magyar Telekom MobilTárca alkalmazása a legismertebb mobilfizetési megoldások. A magas ismertség annak is köszönhető, hogy ezek a társaságok rendelkeznek Magyarországon a legnagyobb ügyfélbázissal és marketing költéssel, így hatékonyabban tudnak ismertséget építeni - írják.

 

A kutatás készítői szerint a magyar mobilfizetési alkalmazások könnyen veszélybe kerülhetnek az Apple, a Google, vagy a Samsung mobilfizetési megoldásainak magyarországi megjelenésével, mivel az online vásárlók inkább ezektől a társaságoktól várják a mobilfizetési megoldást, mint a magyar bankoktól vagy mobilszolgáltatóktól.

 

A kutatásban kitértek arra is, hogy a mobilvásárlási alkalmazások közül a legtöbbet a Tesco Bevásárlás alkalmazást töltötték le, eddig körülbelül 100-200 ezren. A népszerű mobilvásárlási alkalmazások közé tartozik még a Media Markt és az eMAG alkalmazása is, amelyeket mintegy 50-100 ezer okostelefon felhasználó töltött le Magyarországon.

 

A kutatás szerint a magyar mobilfizetési, vagy a mobilvásárlási alkalmazásokat egyelőre a márka megítélése, vagy a szolgáltatói kötöttség (bank vagy telekommunikációs cég) miatt választják. Jelenleg még kevés az olyan tudatos felhasználó, aki az igénybe vehető szolgáltatások köre alapján választ megfelelő alkalmazást.

 

A kutatást a FinTech Group és a GKI Digital 2015 decemberében, 2000 online vásárló körében végezte.

 

gkidigital.hu

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ilyen volt a magyar rádiók zenei repertoárja 2023-ban

Összesen 103 év és kilenc hónapnyi adást sugároztak a magyarországi rádiók 2023. január 1-jétől december 31-ig – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatásából, amely a magyar rádiók 2023-as zenei repertoárját vizsgálta. A teljes kínálatban a legtöbbet játszott előadó Rúzsa Magdolna volt. Az énekesnőt több mint két és félszer annyiszor hallhattuk, mint a huszadik helyezett Azahriah-t. A tavalyi év legsikeresebb hazai slágere a ValMartól az Úristen, a külföldiek közül Miley Cyrus Flowers című dala volt.

2024. május 3. 18:05

Az akadálymentesség elengedhetetlen szempont az épületek tervezése során

Az akadálymentesség szempontjának egyre fontosabb szerepe van az építészetben, világszerte egyre több vállalat törekszik arra, hogy inkluzív környezetet alakítson ki. A Skanska a befogadás és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségével összhangban szintén jelentős hangsúlyt fektet erre. A vállalat az átgondolt tervezés és megvalósítás érdekében együttműködik az Access4you-val azzal a céllal, hogy épületeiben a legmagasabb szintű access4you tanúsító védjegyet szerezze meg. 

2024. május 3. 16:17

Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu

A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.

2024. május 3. 14:41

A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését

A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban. 

2024. május 3. 13:04

Továbbra is az InfoRádió szólhat a Budapest 88,1 MHz-es frekvencián

Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését. A testület legutóbbi ülésén azt is megállapította, hogy a Balázsék című műsorszám ismét törvényt sértett, amikor a rasszizmusból táplálkozó humorizálásra építette a január 15-i műsor.

2024. május 3. 11:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55