Digitális átalakulás kérdőjelekkel

forrás: Prím Online, 2016. január 20. 15:46

Európa cégvezetői egyetértenek abban, hogy a digitális átalakulás a jövőbeni siker kritikus előfeltétele, ugyanakkor egy Egyesült Királyságban, Spanyolországban, Svédországban és Németországban végzett felmérés közzétett eredményeiből az is kiderül, hogy a vállalatok többsége nem rendelkezik egyértelmű stratégiával e cél megvalósításához. Sőt, a legtöbben még mindig hazárdjátéknak tartják a digitalizálást.

Az iparági szakértők közül sokan a „digitális átalakulás éveként” jellemzik 2016-ot. A Gartner elemzője, Michael Burkett szavait idézve: „A digitális üzletvitel az IT-vezetők és a digitalizálásban élen járó vállalatok stratégiai jövőképéből egyre inkább valódi versenytényezővé alakul.” A szervezetek háromnegyede egyetért abban, hogy a digitális átalakulás stratégiai fontosságú üzleti prioritás, de a válaszadók ugyanilyen arányban bizonytalanok digitális döntéseik helyességében. 

 

A több mint 600 felsővezető és IT-költségvetésért felelős döntéshozó nézeteit vizsgáló felmérés tanúsága szerint az iparágban többnyire optimistán ítélik meg a digitális átalakulás kilátásait. A vezetők biztosak abban, hogy a szervezetük képes lesz lebonyolítani az átalakulási programot, és túlnyomó többségük szeretne akár gyorsabban is haladni. Abban is egyetért a többség, hogy a megfelelő gyorsaságú digitalizálás hiánya komoly hátrányokat okozhat pl. a produktivitás, az üzleti reagálókészség, valamint az ügyfélhűség és -megtartás terén. 

 

 

„A felszínt kicsit megkapargatva nem tűnik megalapozottnak a digitális átalakulással kapcsolatos üzleti optimizmus” – mutat rá Duncan Tait, a Fujitsu vezérigazgatója, alelnöke és a EMEIA-régióbeli vezetője. „A felmérés alapján a vezetőknek csupán egynegyede biztos a digitális átállással kapcsolatos döntései helyességében, míg kétharmaduk kockázatosnak tartja a digitális átalakulási projekt sikerét.” 

 

Bár széles körben elismerik, hogy a digitális átalakulás befolyásolja, mennyire képes egy szervezet értéket teremteni ügyfeleinek, a Fujitsu felmérése komoly különbségeket azonosított a digitális projektek stratégiai prioritásai terén. Főbb megállapítások: 

•A válaszadók egyharmada nyilatkozott úgy, hogy a digitális prioritások tökéletesen össze vannak hangolva egymással szervezetükön belül. 

•A vezetők fele úgy véli, hogy a digitalizálás feladatát legjobb az IT-szervezetre bízni. 

•A cégvezetők egyharmada szerint már eddig is túlköltekeztek a digitális projektek terén. 

•Csak a megkérdezettek egynegyede „tökéletesen biztos” abban, hogy helyesen választott. 

 

Tait hozzáteszi: „A digitális átalakulás egyre fontosabb szerepet játszik a társadalom és a gazdaság stabilitásának fenntartásában. A fejlődéshez a vállalatoknak gyorsabban kell ötvözniük egymással a technológiát és az új ötleteket. A felelősségi körök tisztázatlansága és az egymásnak ellentmondó prioritások azonban hátráltatják a sikert. A Fujitsu mindent megtesz azért, hogy támogassa ügyfeleit a digitális átalakulás útján, és segíti őket a megfelelő egyensúly megteremtésében a digitális világban való sikeres működés, és a zökkenőmentes átalakulás érdekében.”

 

A Fujitsu definíciója szerint az átalakulás lényege a digitális szakadék áthidalása az új ügyféloldali élmény és az alapvető operatív folyamatok és információk integrálásával. Ez a folyamat kulcsfontosságú a jövőbeni sikerhez, ugyanakkor sok vállalat nem méri fel kellőképpen a gyengén előkészített megvalósítás kockázatát. Minden ügyfélnél máshol van az egyensúly. Nem lineáris a folyamat, és nincs egyetlen kizárólagos és üdvözítő megoldás.

 

A valóban digitális működéshez fontos, hogy a digitális technológia végponttól-végpontig támogassa a szervezet folyamatait. Ki kell alakítani a digitális ügyfélélményt, és ezt zökkenőmentesen össze kell kapcsolni a támogató backend-rendszerekkel és -infrastruktúrával.

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 8. 11:28

Lehet egyszerre mobil és otthoni az internet?

A mobiltelefon ma már szinte mindenki zsebében ott lapul, de a mobilozást lehetővé tévő technológia új értelmet ad az eddig vezetékkel elért otthoni internetezésnek is. Még nem szoktunk hozzá teljesen, de érdemes: nemcsak kábelen lehet otthon netezni, hanem mobilinterneten is, méghozzá úgy, hogy teljes értékű otthoni internetszolgáltatáshoz jutunk. Ez nemcsak azokon a helyeken jelent alternatívát, ahol a vezetékes internet nem elérhető, hanem önmagában is jár előnyökkel, főleg, ha 5G-mobilhálózatról van szó.

2024. május 8. 09:55

A Rakuten Viber itthon is bevezeti a hívószám azonosítást Android felhasználói számára

A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hangalapú kommunikáció globális vezetője bemutatja új hívóazonosító funkcióját, amely nemcsak megvédi a felhasználókat a spamektől, de segítségével a felhasználók maguk dönthetik el, hogy mikor válaszolnak ismeretlen hívásokra. A hívószám-azonosító funkció mostantól Magyarországon is elérhető az Android-felhasználók számára, így ők is élvezhetik az ezzel járó hatékony spam-védelem előnyeit. A hívószám-azonosító funkciónak köszönhetően a Viber-felhasználók egy figyelmeztető üzenetet kapnak a Vibertől, amikor ismeretlen számról érkezik a hívás, amit a rendszer „biztonságosnak” vagy „potenciálisan spamnek” jelöl. 

2024. május 7. 20:30

Három hónapig díjmentesen használhatják az Apple Music alkalmazást az LG okostévék tulajdonosai

Izgalmas újdonságot mutat be okostévéin a zenestreaminget kedvelő felhasználók számára az LG Electronics (LG). A gyártó OLED modelljei és Dolby Atmos funkcióval*  ellátott QNED készülékei az első olyan okostelevíziók, amelyek támogatják az Apple Music Dolby Atmos-szal kiegészített térhatású hangzását (Spatial Audio with Dolby Atmos). A Magyarországon is e héttől elérhető, úttörő technológia lenyűgöző zenei élménnyel, a hangzásminőség új szintjével kecsegteti a hallgatókat.

2024. május 7. 19:26

Új jelölés lesz a fenntarthatóság ismérve

Új minősítési kategóriát hozott létre a Siemens az EcoTech megjelöléssel, amivel az iparban, az energiaelosztásban használatos termékeinek fenntarthatósági jellemzőiről ad átfogó képet. Segítségével a vásárlók könnyen megtalálják a számukra egyszerre előnyös és környezetbarát megoldásokat.

2024. május 7. 17:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36